• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Lione81 skrev 2019-02-24 01:48:32 följande:

    Jag är inte ute efter att vara otrevlig eller trampa på dina fötter. Hur ska du kunna ha honom som vän när du är kåt på honom. Du önskar ju att han ska skicka något typ av meddelande till dig under tiden han är på semester. Du utsätter den person du älskar mest av allt psykisk misshandel, fast han inte vet om det : ( Försök på något sådär sätt fast det inte går. Att du lever det lyckligaste förhållande med din sambo, allt flyter semestrar, sol, bad, träning, skratt, sex, middagar, listan går att göra oändlig. Senare på kvällen chattar din man med en arbetskollega, och drömmer om hur det möjligen skulle vara om hon kysste honom. Han skulle 99,99% hoppas det sker och besvara den. Så går du där och kryper ner vid era barn och nattar dom och njuter av ditt kärleksfulla liv med en lycklig STARK familj. Våningen nedanför får fin man TRE snabba snappchatt meddelanden av hans kvinnliga kollega kl 20:36 en lördags kväll. Efter 7-8 månader får du reda på vad fin man har gjort emot dig, skrivit till henne, och tänkt m.m. Någon hade sparkat undan dina ben, 14år av kärlek var som bortblåst. Du hade mått så fruktansvärt illa, den sista du vill se är just honom (din man) Tänk på din man just i den här situation. De gånger du kramar, kysser honom, har sex. Vissa ggr har du tänkt på din kollega istället för fin man, när ni har utfört något av det du och din man. Hur fegt är det inte att ha gått med det här, och din man tror det allra bästa om dig. Det är fegt och väldigt fel. Du skulle hellre ha satt dig ner och valt med din man eller din kollega. Du kan omöjligt älska din man just nu som du verkligen borde göra. I mina ögon är det här en handling som en människa absolut inte ska bli utsatt för. Du vill inte ha honom som vän just nu, du är förälskad i honom därför gör han dig glad. Hade du inte haft dessa känslor honom hade han varit en i mängden, bland alka män på ditt jobb. Varför gör inga andra manliga kollegor dig glad?!?!? Nej, på grund av att du inte är förälskad i dom. Det är skoj att gå till jobbet, på grund av pirret och kunna se honom. Alla din manliga kollegor borde göra dug glad när du går till jobbet, dem är dina vänner, varför gör just den här kollegan dig så glad. Jo, du är förälskad i honom och tänker på honom mer än du själv är medveten om......,Som jag inledde meddelandet, jag är inte ute efter att bråka. Jag vill bara att du ska tänka rationellt och se utanför boxen.

    Främst på din BARN som du ska se i ögonen och förklara dig. Med allt detta sagt, tänk om din man bar på den här hemska historien och du aldrig fick veta. Att du kastar bort så många år sv ditt liv på en som ljugit dig rakt upp och ner. Din familj står där nu, en dag så kan du ha förlorat allt på grund av en idiotiskt sak. Tyvärr orkar jag inte läsa igenom och rättstava meddelandet, skrev ifrån mobilen. Ha överseende på några stav fel och ord som bytts ut ; )


    Det var ett långt medd så jag kan inte svara på allt. Men några saker. Jag kommer inte att göra något, och jag har bestämt mig för att minska kontakten, även om den kontakten bara varit memes fram och tillbaka. Det har jag ju redan sagt. På dig låter det som att vi skriver kärleksfulla meddelanden etc och smusslar med det bakom våra respektives ryggar. Det har vi aldrig gjort.

    Jag tänker INTE på min kollega när jag har sex med min man. Jag hoppas att min kollega INTE skickar nåt medd nu när han är borta. Det gör det ju ännu lättare att få distans.

    Och jo, jag älskar min man.
  • Lione81
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-24 12:56:56 följande:

    Det var ett långt medd så jag kan inte svara på allt. Men några saker. Jag kommer inte att göra något, och jag har bestämt mig för att minska kontakten, även om den kontakten bara varit memes fram och tillbaka. Det har jag ju redan sagt. På dig låter det som att vi skriver kärleksfulla meddelanden etc och smusslar med det bakom våra respektives ryggar. Det har vi aldrig gjort.

    Jag tänker INTE på min kollega när jag har sex med min man. Jag hoppas att min kollega INTE skickar nåt medd nu när han är borta. Det gör det ju ännu lättare att få distans.

    Och jo, jag älskar min man.


    Jag skrev aldrig kärleksfulla sms, ett sms kan vars hemligt. Men ändå vridas som ett kärleksfullt eller att man tänker på sms åt det hållet. Fast inge ord används.

    Ang. sex biten och din kollega, så var den tidpunkten jag syftade på var sep/okt/nov förra året då ni läts slita med varandra. Jag syftade inte här och nu, det kunde inte FU veta.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Lione81 skrev 2019-02-24 13:55:28 följande:

    Jag skrev aldrig kärleksfulla sms, ett sms kan vars hemligt. Men ändå vridas som ett kärleksfullt eller att man tänker på sms åt det hållet. Fast inge ord används.

    Ang. sex biten och din kollega, så var den tidpunkten jag syftade på var sep/okt/nov förra året då ni läts slita med varandra. Jag syftade inte här och nu, det kunde inte FU veta.


    Vilken tidpunkt menar du? Vaddå läts slita med varandra (förstår inte)?
  • Lione81
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-24 14:13:44 följande:

    Vilken tidpunkt menar du? Vaddå läts slita med varandra (förstår inte)?


    Jag skrev det sep/okt/nov när du var som mest uppslukad av din kollega.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Lione81 skrev 2019-02-24 20:00:26 följande:

    Jag skrev det sep/okt/nov när du var som mest uppslukad av din kollega.


    Jag förstår inte vad ?läts slita? betyder? Vad menar du?
  • Lione81
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-24 20:53:54 följande:

    Jag förstår inte vad ?läts slita? betyder? Vad menar du?


    Då ni inte kunde slita er ifrån varandra. Mötena var intensiva och mer oskyldiga.
  • Anonym (felix)

    Jag svarar här på din inlägg i frökenfias tråd, där du listar upp tjugo punkter som beskriver din situation och frågar "är det en jobbarbästis eller en flirt?".

    Här är mina tankar om dessa punkter.

    Den viktigaste punkten är punkt 17 där du beskriver ett elektriskt fenomen som inträffar när du sitter nära din kollega. Det är dock inte någon elektricitet utan den erotiska attrakation du känner för din honom. Detta punkt förändrar betydningen av dom andra punkterna.

    Elektriciteten i punkt 17 beror inte på att ni sagt något vågat till varandra, utan på att ni kommunikerar med kroppsspråk för att signalera erotiskt intresse för varandra. Ett exempel på sådant kroppspråk finnes tex i punkt 10 där du beskriver att han biter sig i läppen när han lyssnar på dig. Det gör han, medvetet eller inte, för att skicka en signal att han har undertryckta känslor för dig. Du har svårt att fokusera då eftersom du ju också har undertryckta känslor för honom. Detta är ett exempel på kroppsspråk där han växlar manlig självsäkerhet med, kanske spelad, pojkaktig osäkerhet. Du kan säkert finna massor av exempel på kroppspråk från hans sida. Faktiskt är allt som framkallar spänning, pirr, osäkerhet och andra känslor hos dig baseret på sådana signaler.

    Du har säkert skickat liknande signaler till honom där du bekräftar att intresset är ömsesidigt. Ni vet alltså båda att ni är kåta på varandra och att motparten vet om det. Det är dock viktigt för er båda att principen om "plausible deniability" skall upprätthållas. Därför inga kompromitterande ord eller opassande kroppskontakt. Ingen har ju sagt eller gjort något.

    Dom övriga punkterna beskriver ett fenomen som kallas flirt, dvs att skicka signaler om sexuellt intresse utan att helt signalera att det är alvarligt menat. Ni snackar mycket, men inte om era respektive som ni inte nämner vid namn. Ni vill inte ha något som skapar distans mellan er. Ni skickar memes och emojis på insta som ni låtsas handlar om humor, men som reelt handlar om att skicka signaler om att ni tänker på varandra på tidspunkter när ni skulle tänka på era respektive.

    Vi måste nog kalla dom tjugo punkterna flirt. Frågan är om det också är mera än flirt, dvs skickas det också signaler om att det erotiska intresset är alvarligt menat. I så fall kunde vi kalla det känslomässig otrohet. Här är det ett par detaljer som gör att vi kunde göra det. Vi kan se på punkt 2 blir jag tycker blir beskrivit lite mera oskyldigt än den version som finns på din egen tråd. Det var möten där ni redan innan mötet hade avtalat att ni bara skulle, som du kallar det, hänga. Och det var möten som också var utanför kontoret. Jag tycker att dessa möten signalerar att ni vill mötas på förbjudet område bara för att få vara med varann. Där , och med insta "skämten", tycker jag ni passerar gränsen från flirt till otrohet.

    Både du och frökenfia frågar "vad känner kollegan för mig?" när den reella frågan ni vill ställa är "vad skall kollegans attraktion till mig leda till?". I ditt tillfälle kanske inte till så mycket fysiskt. Det verkar inte så, om ni inte har någon gemensam konferens med övernattning eller liknande. Där är trots allt ett stort och vågat steg att gå från kontorflirt till att ordna ett hotellmöte. Kollegan har ju inte börjat tala illa om sitt äktenskap, som män som vill vara otrogna ofta gör, så han är kanske nöjd med att veta att han har två solar på sin himmel, en fin fru och en förälskad/kåt kollega på jobbet.

    Men vad vill du? Vill du också ha två solar på din himmel?

  • Anonym (Villmenfårinte)

    Felix - kanske du har rätt. Ett tillägg är fredagslåtarna, som spänner från skämtlåtar till detta nedan

    Ex på låttexter på låtar han skickat i fredagslåtar. Bara bra låtar eller om han genom låtar velat säga nåt han inte vill/kan säga högt? Jag vet inte.

    Låt: Jag kan dig

    ?Jag kan dig, girl jag kan dig

    Sen dan jag fann dig

    Girl jag kan dig

    Inte nån man som mig

    Och dom vet jag vann dig

    Sättet du rör på dig, känner exakt vad du vill

    För girl jag kan dig

    Allting bara stannar jag svär du får tiden stå still

    Okej du står på mig, baby förstår du mig

    Du vill bara att det går för mig, du spänner dina lår för mig

    Sätter upp ditt hår för mig

    Jag svär det här kan ta ett år för mig..

    I wanna sex U up:

    ....Girl you make me feel real good

    We can do it til we both wake up

    Girl you know I'm hooked on you

    And this is what I'll do

    I wanna sex you

    All night

    You make me feel good

    I wanna rub you down

    I wanna sex you up

    Let me take off all your clothes

    Disconnect the phone so nobody knows

    Let me light a candle

    So we can make it better

    Makin' love until we drown

    Girl you know it feels real good

    We can do it til we both wake up

    Girl you know I'm hooked on you

    And this is what I'll do

    I wanna sex you up

    Makin' love until we drown

    I wanna sex you up...

    Lost Queen:

    I think you are a lost queen

    Let me serve you, serve you

    Hot sex and gold, shiny things

    I think you are a lost queen

    Let me serve you, serve you

    Remind you that you are a lost queen

    I think you are a lost queen

    I don't have a problem with multi-taskin'

    Takin' care of you is my number one passion

    Put it before my eyes, you know I'ma smash it

    Only if you want it, want it

    You don't have to ever think about askin'

    I can read your mind, girl, of course I have it

    Can I start you up? It's automatic

    Get your?

    100 yard dash:

    ...Girl I'm runnin' as (still') my heart's beatin' so fast

    I heard that you could make a man change his plan

    That's why I'm running fast, I'm running to honey your (dash)

    Your love gets stronger

    And it feels like everyday it's getting longer

    I feel your love like a monkey on my back

    Girl your honey's so big see I can feel the attack

    Oh oh

    I need some lovin'

    I, I want your lovin'

    I can have your lovin'

    I need to, got to, got to have your lovin...

    Nothin? at all:

    ?I know you want me to be that type of dude

    And I want to be who you?d like me to

    But we both know, I can?t do nothin? at all

    You say there?s no use in walkin? out

    And I say there?s just what I?m talkin? ?bout

    ?Cause we both know I can?t do nothin? at all...

    Sista låten är den senaste/sista fredagslåten han skickat. Den får mig att tro att vi trots allt suttit i samma båt, utan att säga nåt rakt ut till varann - men att vi båda landat i att vi bara kan ha varsin sol på respektive himmel, låter det rimligt?

  • Anonym (Villmenfårinte)

    Låttexterna flöt in i varann märkte jag. Jaja. Klippta från nätet, därför ser det konstigt ut

  • Anonym (felix)

    Jamen, ingen vidare musiksmak om du frågar mig, men om du verkligen inte vet så fråga din man vad han tycker om kollegans låtval.


    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-26 17:38:42 följande:

    Ex på låttexter på låtar han skickat i fredagslåtar. Bara bra låtar eller om han genom låtar velat säga nåt han inte vill/kan säga högt? Jag vet inte.

    Makin' love until we drown

    Girl you know it feels real good

    We can do it til we both wake up

    Girl you know I'm hooked on you

    I wanna sex you up

    Makin' love until we drown

    I wanna sex you up...


Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift