• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Lione81

    Vi kommeraldrig kunna hjälpa TS dit hon ska, uppenbarligen gillar hon lite eld i kärlekslivet. Tråkigt att det ska vara så. Alla gör sin egna val och vägar här i livet. Jag hoppas inte din man behöverböi mer dårad än han har blivit. Kan man inte motstå frestelsen så är det svårt. Tiden får visa hurlångtni går TS. Jag lider att din man inte får leva det liv han förtjänar med sina barn till hans hustru eller sambo.

  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Ingen kul jul igen) skrev 2019-02-26 22:35:34 följande:

    Förnekelsefasen. Om du inte anser er kontakt på jobbet med fejkmöten, långfika etc samt symbolisk kommunikation på ledig tid, som borde använts till era partners, samt egenstunder med sexfantasier om kollegan för ögonen är känslomässig otrohet. Då känns det som om du har en hel del att smälta innan du är "botad". Varmt lycka till.


    Det är över gränsen för vad som är ok, med tanke på inblandade känslor, ja. jag håller ju med och det är därför jag minskat ner ALLT du räknar upp?! Allt du syftar på i princip har ju med i HÖSTAS att göra (bara att jag sammanställde mkt av det i en rad) - inte nu. Jag är inte där jag var i höstas/vintras. Du missuppfattar nog det tyvärr.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Lione81 skrev 2019-02-26 22:46:23 följande:

    Vi kommeraldrig kunna hjälpa TS dit hon ska, uppenbarligen gillar hon lite eld i kärlekslivet. Tråkigt att det ska vara så. Alla gör sin egna val och vägar här i livet. Jag hoppas inte din man behöverböi mer dårad än han har blivit. Kan man inte motstå frestelsen så är det svårt. Tiden får visa hurlångtni går TS. Jag lider att din man inte får leva det liv han förtjänar med sina barn till hans hustru eller sambo.


    Som jag skrev ovan. Det ni syftar till var i höstas / vintras. Sedan dess har jag distanserat mig. Vi gör inte allt ovan, vi har inte all den intensiva kontakten. Jag har motstått i ett år och kan fortsätta göra det.

    Jag och min man har det bra ihop, även om jag förstår att det är svårt att förstå. Men det är honom jag älskar och därför tog jag aldrig steget att utforska vad jag och kollegan kunnat bli.
  • Anonym (FYI)
    Lione81 skrev 2019-02-26 22:46:23 följande:

    Vi kommeraldrig kunna hjälpa TS dit hon ska, uppenbarligen gillar hon lite eld i kärlekslivet. Tråkigt att det ska vara så. Alla gör sin egna val och vägar här i livet. Jag hoppas inte din man behöverböi mer dårad än han har blivit. Kan man inte motstå frestelsen så är det svårt. Tiden får visa hurlångtni går TS. Jag lider att din man inte får leva det liv han förtjänar med sina barn till hans hustru eller sambo.


    Håller med. Allvarligt talat har ts egentligen inte kommit så långt som hon tror i sitt nya tänk, på alla dessa snart 1200 inlägg.
    Efter all denna tid, och det spel som försiggår mellan dessa två, ser jag som enda möjlighet att någon av dom byter jobb.
    Som det är nu fortsätter spelet, mer intensivt ibland, mindre ibland. Men det kommer att fortsätta.
    Men inte ens det skulle garantera att spelet tog slut eftersom det sker lika mycket på nätet.
    Har sagt det tidigare...Tycker synd om din man. 
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (FYI) skrev 2019-02-26 22:59:54 följande:

    Håller med. Allvarligt talat har ts egentligen inte kommit så långt som hon tror i sitt nya tänk, på alla dessa snart 1200 inlägg.

    Efter all denna tid, och det spel som försiggår mellan dessa två, ser jag som enda möjlighet att någon av dom byter jobb.

    Som det är nu fortsätter spelet, mer intensivt ibland, mindre ibland. Men det kommer att fortsätta.

    Men inte ens det skulle garantera att spelet tog slut eftersom det sker lika mycket på nätet.

    Har sagt det tidigare...Tycker synd om din man. 


    Men det är ju från i höstas/vintras...suck.
  • Anonym (Ingen kul jul igen)

    Ok TS Bra så, du låter beslutsam och ingen är gladare för det (kanske din man) än jag. Hoppas få läsa om framsteg i veckorapporterna. Mig blir du inte av med innan du är i mål ; )

  • Anonym (felix)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-26 22:57:09 följande:
    Som jag skrev ovan. Det ni syftar till var i höstas / vintras. Sedan dess har jag distanserat mig. Vi gör inte allt ovan, vi har inte all den intensiva kontakten. Jag har motstått i ett år och kan fortsätta göra det.

    Jag och min man har det bra ihop, även om jag förstår att det är svårt att förstå. Men det är honom jag älskar och därför tog jag aldrig steget att utforska vad jag och kollegan kunnat bli.
    Vad skulle hända om er historia skulle sluta med ett antiklimax, om han skulle få ett nytt jobb och säga tack och farväl nästa vecka?

    Hur skulle du då en gång i framtiden se tillbaka på det gångna året? Skulle historien så vara att i 2018 blev jag förälskad/kåt på min kollega, men jag modstod eftersom jag älskade min man, så därför gjorde jag vad jag kunde för att släcka mina känslor?

    Eller vill en sannare version av historien vara att i 2018 blev jag förälskad/kåt på min kollega, det hände inte något fysiskt mellan oss, men det var nog mest för att vi inte riktigt fick möjligheten för det? Jag gjorde ju inte riktigt något för att undgå det.

    Vilken version av historien tycker du bäst om? 
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-26 23:04:04 följande:
    Men det är ju från i höstas/vintras...suck.
    Ja..suck.., och det pågick ända fram till du och familjen åkte till Bali.
    Sittningen utanför kontoret, där du blev ledsen för att en gräns för dig var nådd, var i början av December. Hela tiden innan det, tog du steg efter steg mot en vad de flesta trodde skulle sluta i något fysiskt.

    Men sanningen är väl den att allt fortsatt som vanligt efter Baliresan även om du inte tagit ett steg till i den nedåtgående spiralen du var i då.

    Dom gemensamma fikorna, på tu man hand fortsätter, (även om det för tillfället inte är lika frekvent p.g.a. mycket jobb, + kollegan på en veckas semester) nätkontakten fortsätter, veckolåtarna finns där och du tänker på dom och honom.

    Sen vet jag inte...I dina inlägg saknar jag funderingar av dig, rörande din man. Hur han mår, hur han upplever kollegan och din relation.
    Inget du funderat på?
    Jag vet att jag skulle reagerat i.a.f. och undrat vad fan som pågår.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2019-02-26 23:24:31 följande:

    Vad skulle hända om er historia skulle sluta med ett antiklimax, om han skulle få ett nytt jobb och säga tack och farväl nästa vecka?

    Hur skulle du då en gång i framtiden se tillbaka på det gångna året? Skulle historien så vara att i 2018 blev jag förälskad/kåt på min kollega, men jag modstod eftersom jag älskade min man, så därför gjorde jag vad jag kunde för att släcka mina känslor?

    Eller vill en sannare version av historien vara att i 2018 blev jag förälskad/kåt på min kollega, det hände inte något fysiskt mellan oss, men det var nog mest för att vi inte riktigt fick möjligheten för det? Jag gjorde ju inte riktigt något för att undgå det.

    Vilken version av historien tycker du bäst om? 


    Vi är inte där vi var i höstas. Skulle han sluta på jobbet skulle jag ändå tycka att det var jättetråkigt såklart.

    Alt 1 är det som stämmer isåfall. Alt 2, möjlighet - det har man ju alltid om man bara vill - och vi har ju inte tagit det dit. Jag tackade ex nej till att åka på konferens (hans idé) bara vi fr vårt företag i höstas. Så nej, där och då var en given möjlighet isåfall - som jag backade från.
  • Anonym (Orolig man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-27 12:08:53 följande:
    Alt 1 är det som stämmer isåfall. Alt 2, möjlighet - det har man ju alltid om man bara vill - och vi har ju inte tagit det dit. Jag tackade ex nej till att åka på konferens (hans idé) bara vi fr vårt företag i höstas. Så nej, där och då var en given möjlighet isåfall - som jag backade från.

    För att citera Forrest Gump, du är en lök med många lager att skala av, det där med konferensen var ett nytt lager. Har för mig att du sagt att ni aldrig åkte på konferens ihop.
    Iallafall, kudos till dig för att du backade där, hade väl varit öppet mål annars Flört

    Diskuterade du konferensresan med din man eller vad fick dig att backa?
    Baserat på dina tidigare inlägg måste detta varit tidsmässigt när du "var som mest på".

Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift