• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Orolig man) skrev 2019-02-27 13:01:47 följande:

    För att citera Forrest Gump, du är en lök med många lager att skala av, det där med konferensen var ett nytt lager. Har för mig att du sagt att ni aldrig åkte på konferens ihop.

    Iallafall, kudos till dig för att du backade där, hade väl varit öppet mål annars 

    Diskuterade du konferensresan med din man eller vad fick dig att backa?

    Baserat på dina tidigare inlägg måste detta varit tidsmässigt när du "var som mest på".


    Lök har jag nog aldrig blivit kallad förut, hahaha. Men ja - jag delar inte ALLT här, men det med konferensen har jag nämnt förut. Det var när jag var som mest på ja - och just därför - jag insåg att i det läget och just då att det skulle inte funnits en chans att motstå om vi hamnat där. Så då backade jag. Jag litade helt enkelt inte på mig själv.
  • Lione81
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-27 13:08:15 följande:

    Lök har jag nog aldrig blivit kallad förut, hahaha. Men ja - jag delar inte ALLT här, men det med konferensen har jag nämnt förut. Det var när jag var som mest på ja - och just därför - jag insåg att i det läget och just då att det skulle inte funnits en chans att motstå om vi hamnat där. Så då backade jag. Jag litade helt enkelt inte på mig själv.


    Om din kollega nu hade haft en 1?a i närheten av jobbet. Innan ert möte utanför kontoret, föredlagit i höstas om ni skulle åka till den och ha möte.

    Vad hade du sagt då?
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Lione81 skrev 2019-02-27 13:14:13 följande:

    Om din kollega nu hade haft en 1?a i närheten av jobbet. Innan ert möte utanför kontoret, föredlagit i höstas om ni skulle åka till den och ha möte.

    Vad hade du sagt då?


    Förhoppningsvis nej. Men jag vet inte. Jag sa ju trots allt nej till konferensen.

    Nu? Nej.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-27 13:19:04 följande:
    Förhoppningsvis nej. Men jag vet inte. Jag sa ju trots allt nej till konferensen.

    Nu? Nej.
    Var det en konferens? Har för mig att det var ett kundmöte, där du och han skulle träffa kunder bara ni två, som kollegan fick åka på själv.

    Mitt inlägg tidigare var inget att kommentera, eller?
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (FYI) skrev 2019-02-27 14:26:07 följande:

    Var det en konferens? Har för mig att det var ett kundmöte, där du och han skulle träffa kunder bara ni två, som kollegan fick åka på själv.

    Mitt inlägg tidigare var inget att kommentera, eller?


    Det var en tvådagarskonferens i höstas som vi kunde åkt på, som vi inte gjorde. Kundmöten har vi inte ihop :).

    AW hos företaget vi jobbar med dock. Det var vi på i våras (-18) och sen var det en innan jul som han frågade om vi skulle gå på, men den gick vi inte heller på. Det är nog den du tänker på.
  • Anonym (felix)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-27 12:08:53 följande:
    Alt 2, möjlighet - det har man ju alltid om man bara vill - och vi har ju inte tagit det dit. Jag tackade ex nej till att åka på konferens (hans idé) bara vi fr vårt företag i höstas. Så nej, där och då var en given möjlighet isåfall - som jag backade från.
    Tycker det är intressant att följa din tråd. Bland annat för att det kommer fram nya detaljer som förändrar historien.

    Jag kan inte se att nu nämnt något om att han i höstas lockat dig till en konferens för er två bara, som du tackat nej till.

    Det är ju i så fall ett solklart exempel på att du själv aktivt har avvisat hans närmanden. Kanske det enda solklara exemplet. Bra gjort i så fall. Det gör alternativ 1 av historien i mitt inlägg lite mera trovärdig.

    Men det är ju ett lika solklart exempel på att han definitivt har "gjort något" för att gå över gränsen till fysisk otrohet. Punkt 18 i din lista blir lite missvisande. Det är ju lite svårt att arrangera möjlighet för ett intimt möte när man bara ses på ett kontor på vardagar. Man måste ju verkligen våga satsa allt på ett kort om man bjuder in till gemensam teambuilding på scandic hotel tex.. Att bjuda in på en godnatt öl på rummet när man är bortrest på gemensam konferens är ju oändligt mycket lättare.

    Tycker att denna detalj förändrar historien både till din fördel och din nackdel. Tycker också att detaljen omkring den gemensamma spellistan med dold kommunikation omkring era känslor för varann förändrar historien. 

    Du är ju inte förpliktigad till att redogöra för allt, men varför vill du ha råd och input från oss anonyma FL skribenter om du förtiger dom viktigaste detaljerna? Det är ju lite som att ljuga för sin psykolog.

    Hoppas du fortsätter att uppdatera oss på tråden. 


  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (FYI) skrev 2019-02-27 00:27:33 följande:

    Ja..suck.., och det pågick ända fram till du och familjen åkte till Bali.

    Sittningen utanför kontoret, där du blev ledsen för att en gräns för dig var nådd, var i början av December. Hela tiden innan det, tog du steg efter steg mot en vad de flesta trodde skulle sluta i något fysiskt.

    Men sanningen är väl den att allt fortsatt som vanligt efter Baliresan även om du inte tagit ett steg till i den nedåtgående spiralen du var i då.

    Dom gemensamma fikorna, på tu man hand fortsätter, (även om det för tillfället inte är lika frekvent p.g.a. mycket jobb, + kollegan på en veckas semester) nätkontakten fortsätter, veckolåtarna finns där och du tänker på dom och honom.

    Sen vet jag inte...I dina inlägg saknar jag funderingar av dig, rörande din man. Hur han mår, hur han upplever kollegan och din relation.

    Inget du funderat på?

    Jag vet att jag skulle reagerat i.a.f. och undrat vad fan som pågår.


    Är detta du ville att jag skulle svara på? Det är ju din uppfattning av mig, och jag orkar inte försöka ändra vad du tycker om mig.

    Ang min man. Just nu har vi det bättre än på länge, även om det inte var dåligt innan heller. Vi gör roliga saker på tu man hand etc. Han vet om X, eller jag pratar ju om honom då och då om nåt på jobbet precis som jag nämner andra kollegor, han vet att vi umgås väldigt mkt på jobbet. Men nej, han har inte ifrågasatt det.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2019-02-27 14:31:45 följande:

    Tycker det är intressant att följa din tråd. Bland annat för att det kommer fram nya detaljer som förändrar historien.

    Jag kan inte se att nu nämnt något om att han i höstas lockat dig till en konferens för er två bara, som du tackat nej till.

    Det är ju i så fall ett solklart exempel på att du själv aktivt har avvisat hans närmanden. Kanske det enda solklara exemplet. Bra gjort i så fall. Det gör alternativ 1 av historien i mitt inlägg lite mera trovärdig.

    Men det är ju ett lika solklart exempel på att han definitivt har "gjort något" för att gå över gränsen till fysisk otrohet. Punkt 18 i din lista blir lite missvisande. Det är ju lite svårt att arrangera möjlighet för ett intimt möte när man bara ses på ett kontor på vardagar. Man måste ju verkligen våga satsa allt på ett kort om man bjuder in till gemensam teambuilding på scandic hotel tex.. Att bjuda in på en godnatt öl på rummet när man är bortrest på gemensam konferens är ju oändligt mycket lättare.

    Tycker att denna detalj förändrar historien både till din fördel och din nackdel. Tycker också att detaljen omkring den gemensamma spellistan med dold kommunikation omkring era känslor för varann förändrar historien. 

    Du är ju inte förpliktigad till att redogöra för allt, men varför vill du ha råd och input från oss anonyma FL skribenter om du förtiger dom viktigaste detaljerna? Det är ju lite som att ljuga för sin psykolog.

    Hoppas du fortsätter att uppdatera oss på tråden. 


    Jag skrev inget om konferensen (eller jag tror att jag nämnt den?), minns inte - men jag gick nog inte in på detaljer då nej. Spellistan har jag inte velat nämna innan helt enkelt.

    En psykolog är inte helt öppet på nätet. Det är väl ganska förklarligt att jag inte lägger ut allt och/eller i kronologisk ordning i ett öppet forum? Jag vill inte att man ska kunna spåra allt helt uppenbart. Skillnad om denna tråd varit stängd, med bara några få.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (felix) skrev 2019-02-27 14:31:45 följande:
    Tycker det är intressant att följa din tråd. Bland annat för att det kommer fram nya detaljer som förändrar historien.

    Jag kan inte se att nu nämnt något om att han i höstas lockat dig till en konferens för er två bara, som du tackat nej till.

    Det är ju i så fall ett solklart exempel på att du själv aktivt har avvisat hans närmanden. Kanske det enda solklara exemplet. Bra gjort i så fall. Det gör alternativ 1 av historien i mitt inlägg lite mera trovärdig.

    Men det är ju ett lika solklart exempel på att han definitivt har "gjort något" för att gå över gränsen till fysisk otrohet. Punkt 18 i din lista blir lite missvisande. Det är ju lite svårt att arrangera möjlighet för ett intimt möte när man bara ses på ett kontor på vardagar. Man måste ju verkligen våga satsa allt på ett kort om man bjuder in till gemensam teambuilding på scandic hotel tex.. Att bjuda in på en godnatt öl på rummet när man är bortrest på gemensam konferens är ju oändligt mycket lättare.

    Tycker att denna detalj förändrar historien både till din fördel och din nackdel. Tycker också att detaljen omkring den gemensamma spellistan med dold kommunikation omkring era känslor för varann förändrar historien. 

    Du är ju inte förpliktigad till att redogöra för allt, men varför vill du ha råd och input från oss anonyma FL skribenter om du förtiger dom viktigaste detaljerna? Det är ju lite som att ljuga för sin psykolog.

    Hoppas du fortsätter att uppdatera oss på tråden. 
    Tyvärr är det denna taktiken (eller vad man skall kalla det) ts använt sig av hela tiden. Det verkar som hon bara släpper den infon som hon kan vifta undan med ett par raders svar. Det som känns mera allvarligt har hon inte tagit upp.
    Eller väntat med att ta upp tills nu, när hon säger sig ha bestämt sig.
    I hela tråden känns det som hon förminskat, och ljugit för sig själv om hur allvarligt det egentligen varit.
    Tvådagarskonferensen var något nytt för mig. Jag kanske har missat det, men utvecklingen på tråden hade förmodligen sett helt annorlunda ut om dom åkt.
    Men visst...ts bestämmer själv vad hon delar med sig.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (FYI) skrev 2019-02-27 14:54:20 följande:

    Tyvärr är det denna taktiken (eller vad man skall kalla det) ts använt sig av hela tiden. Det verkar som hon bara släpper den infon som hon kan vifta undan med ett par raders svar. Det som känns mera allvarligt har hon inte tagit upp.

    Eller väntat med att ta upp tills nu, när hon säger sig ha bestämt sig.

    I hela tråden känns det som hon förminskat, och ljugit för sig själv om hur allvarligt det egentligen varit.

    Tvådagarskonferensen var något nytt för mig. Jag kanske har missat det, men utvecklingen på tråden hade förmodligen sett helt annorlunda ut om dom åkt.

    Men visst...ts bestämmer själv vad hon delar med sig.


    Men det är inte konstigare än så - jag varken vill eller kan dela med mig av allt här av ovan anledning. Det är väl inte så konstigt? Vissa saker som jag tar upp nu, är nog just för att jag känner att jag HAR kommit över krönet och var inte redo innan. Jag är inte ute efter att få det att låta som enbart han är den som flirtat med mig hela tiden, därför har jag inte sagt/skrivit ngt här om allt heller, eller berättat allt han gör. Det har jag inte gjort helt nu heller. Om konferensen vi inte åkte på tex, jag förstår att det kanske i era ögon kunde gjort att ni bättre förstod att jag visst backade, som jag säger att jag gjort. Men i mångt och mycket har många av er redan er uppfattning om mig klar så jag orkar ärligt talat inte. Det var rätt längesen jag bad om konkreta råd här, mest går den här tråden nu ut på att tala om för mig att det kommer att gå åt helvete (därför lämnade jag tråden i julas).
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift