• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Krydolf
    Anonym (Samma båt) skrev 2019-03-05 22:31:09 följande:

    TS.

    Jag tror att jag sitter i lite samma båt men på annat sätt. Jag har en kollega som jag inte riktigt vet var jag har. Vi har haft tät kontakt på Sms under snart sex månader. För tre och en halv månad sedan hamnade vi i samma säng en gång. Jag har sjukt nog ingen ånger. Bra sex och vi insåg att vi nog delar en dirty-ådra som vi inte får utlopp för hemma. Mitt äktenskap är ingen höjdare. Jag tar inget ansvar för hans äktenskap. Han pendlar mellan att säga att han är jättelycklig samt att prata snusk med mig. Han vill bevisligen ha kakan och äta den. Jag gillar tidsfördrivet och uppmärksamheten.

    I dagsläget vet jag inte var vi har varandra. Vi jobbar jävligt bra ihop. Får mycket bra saker gjorda men det finns en spänning i luften mellan varven. Tidvis är det bättre, ibland tror jag att det bara är i mitt huvud och sen kommer det dagar när han kallar mig både sexig och snygg.

    Det är både det bästa och värsta jag vet just nu med att gå till jobbet. Vissa dagar vill jag bara lämna allt, byta jobb och aldrig komma tillbaka. Andra dagar vill jag bara att han ska svepa iväg mig, berätta att han är hysteriskt förälskad i mig, och att han vill ha mig. Kaos i hjärnan kan man säga och det har det vakt på flera sätt länge nu.


    Inte så schysst mot din man...

    Älskar du inte honom längre kanske det är dags att tala om det för honom.

    Vill du ha kvar kakan och äta den kanske det är läge för att diskutera öppet förhållande med din man....
  • Anonym (felix)
    Anonym (Samma båt) skrev 2019-03-06 11:53:21 följande:
    Varför inte skilja sig? Det kanske är där jag landar vad det lider, troligen. Men i dagsläget saknar jag dels möjlighet till annat boende, jag har en rätt handlingsförlamad make så en skilsmässa betyder att jag skulle behöva administrera anskaffning av inte bara ett utan två nya boenden samt försäljning av nuvarande boende. Varför två? Jo för att jag är mån om att barnen har en bra relation till sin far och därför har tak över huvudet även när de är hos honom.

    Sen finns det en ekonomisk aspekt i att jag faktiskt är bekväm och trivs med den ekonomiska standard jag har som gift.
    Du förtjänar åtminstone en eloge för din ärlighet. Låt oss hoppas att din handlingsförlamade make inte får reda på något omkring din generositet jämtemot din kollega. 

    Ett äktenskap kan ju bara lite som att vara med i ett mc-gäng, det är stor skillnad på om man lämnar det med god eller bad standing.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (felix) skrev 2019-03-06 12:27:44 följande:
    Du förtjänar åtminstone en eloge för din ärlighet. Låt oss hoppas att din handlingsförlamade make inte får reda på något omkring din generositet jämtemot din kollega. 

    Ett äktenskap kan ju bara lite som att vara med i ett mc-gäng, det är stor skillnad på om man lämnar det med god eller bad standing.
    Är det något att ge en eloge för?
    Ingen större bedrift att vara ärlig i ett öppet, anonymt forum. Däremot om hon varit öppen och ärlig mot sin man.
  • Anonym (Samma båt)
    Krydolf skrev 2019-03-06 12:16:45 följande:

    Inte så schysst mot din man...

    Älskar du inte honom längre kanske det är dags att tala om det för honom.

    Vill du ha kvar kakan och äta den kanske det är läge för att diskutera öppet förhållande med din man....


    Min man vet att jag inte är tillfreds i nuvarande läge. Han vet att jag vill ha ut mer av livet. Han vet inte om att jag spelat ett spel med min kollega. Det är inget som skulle tillföra något positivt för någon att ta upp.

    Jag har sagt att jag är villig att jobba på våran relation men att han får visa att han är villig till förändring genom att vara den som i så fall bokar familjeterapi. Han har inte gjort det, han tycker att vi har det bra som vi har det. Så lite status quo typ.
  • Anonym (Samma båt)
    Anonym (felix) skrev 2019-03-06 12:27:44 följande:

    Du förtjänar åtminstone en eloge för din ärlighet. Låt oss hoppas att din handlingsförlamade make inte får reda på något omkring din generositet jämtemot din kollega. 

    Ett äktenskap kan ju bara lite som att vara med i ett mc-gäng, det är stor skillnad på om man lämnar det med god eller bad standing.


    Om jag lämnar mitt äktenskap så kommer det aldrig vara kopplat till min kollega så det finns liksom inget där som behöver komma fram. Men visst är det så att ett snyggt avslut är en vinst. För min del är det kanske så att jag utan kollegan kunde ha suttit kvar helt nöjd i mitt äktenskap och tänkt att jag förtjänar inte mer än så här. Men någonstans har han visat att jag i andras ögon kan vara attraktiv och intressant vilket min make aldrig förmedlar.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Samma båt) skrev 2019-03-06 13:12:02 följande:
    Min man vet att jag inte är tillfreds i nuvarande läge. Han vet att jag vill ha ut mer av livet. Han vet inte om att jag spelat ett spel med min kollega. Det är inget som skulle tillföra något positivt för någon att ta upp.

    Jag har sagt att jag är villig att jobba på våran relation men att han får visa att han är villig till förändring genom att vara den som i så fall bokar familjeterapi. Han har inte gjort det, han tycker att vi har det bra som vi har det. Så lite status quo typ.
    Tala om att du är otrogen. Det kanske skulle "sätta eld i röva" på honom.
    Kanske t.o.m så mycket mod och handlingsvilja att han kastar ut dig.
  • Lione81
    Anonym (Samma båt) skrev 2019-03-05 22:31:09 följande:

    TS.

    Jag tror att jag sitter i lite samma båt men på annat sätt. Jag har en kollega som jag inte riktigt vet var jag har. Vi har haft tät kontakt på Sms under snart sex månader. För tre och en halv månad sedan hamnade vi i samma säng en gång. Jag har sjukt nog ingen ånger. Bra sex och vi insåg att vi nog delar en dirty-ådra som vi inte får utlopp för hemma. Mitt äktenskap är ingen höjdare. Jag tar inget ansvar för hans äktenskap. Han pendlar mellan att säga att han är jättelycklig samt att prata snusk med mig. Han vill bevisligen ha kakan och äta den. Jag gillar tidsfördrivet och uppmärksamheten.

    I dagsläget vet jag inte var vi har varandra. Vi jobbar jävligt bra ihop. Får mycket bra saker gjorda men det finns en spänning i luften mellan varven. Tidvis är det bättre, ibland tror jag att det bara är i mitt huvud och sen kommer det dagar när han kallar mig både sexig och snygg.

    Det är både det bästa och värsta jag vet just nu med att gå till jobbet. Vissa dagar vill jag bara lämna allt, byta jobb och aldrig komma tillbaka. Andra dagar vill jag bara att han ska svepa iväg mig, berätta att han är hysteriskt förälskad i mig, och att han vill ha mig. Kaos i hjärnan kan man säga och det har det vakt på flera sätt länge nu.


    Är det möten i bilen el hotellrum ni ses. Med tanke på att ni båda har respektive hemma så är väl inte bostaden en lösning?

    Så länge din man väljer att leva det livet, så är det bara fortsätta boka dina sexmöten med kollegan. Och njuta av ohämmat sex
  • Anonym (FYI)
    Lione81 skrev 2019-03-06 13:49:14 följande:
    Är det möten i bilen el hotellrum ni ses. Med tanke på att ni båda har respektive hemma så är väl inte bostaden en lösning?

    Så länge din man väljer att leva det livet, så är det bara fortsätta boka dina sexmöten med kollegan. Och njuta av ohämmat sex
    Oj...180 graders omsvängning från dina inlägg till ts i hennes dilemma...
    Varför?
  • Anonym (man)
    Anonym (Samma båt) skrev 2019-03-06 13:12:02 följande:
    Min man vet att jag inte är tillfreds i nuvarande läge. Han vet att jag vill ha ut mer av livet. Han vet inte om att jag spelat ett spel med min kollega. Det är inget som skulle tillföra något positivt för någon att ta upp.

    Jag har sagt att jag är villig att jobba på våran relation men att han får visa att han är villig till förändring genom att vara den som i så fall bokar familjeterapi. Han har inte gjort det, han tycker att vi har det bra som vi har det. Så lite status quo typ.
    Är inte det som att säga....

    Min arbetsgivare vet att jag inte är tillfreds med min arbetssituation, han vet att jag vill utvecklas mer men han vet inte att jag skaffat ett annat jobb och extraknäcker där under arbetstid. Det är inget som skulle tillföra något positivt för någon att ta upp.

    1) Om du redan har ett problem med din arbetsgivare så är det väl jävligt onödigt att göra det VÄRRE genom att förskingra pengar. 

    2) Det är väl ganska naturligt att du inte vill prata om extraknäcket utan enbart om ert samarbete. Men frågan är om din arbetsgivare håller med dig om det? Så att påstå att "det skulle inte tillföra något positivt" är ju en sanning med modifikation. Visst, ingen blir väl glad av att få veta det, men det kan ju vara en ganska viktig "detalj" för om arbetsgivaren öht vill fortsätta ha samarbete med dig. För om han inte vill det, varför slösa bort tid på en massa samtal?

    3) När du säger att du inte är nöjd med er relation och du vill att han förändras. Vad för slags problem är det du inte är nöjd med? Jag kan hålla med dig om att det är bra att påbörja en dialog krig era problem, men det kanske inte är optimalt att gå in i en sån dialog med inställningen "det är du som måste förändras". För han kanske inte håller med dig om det? Vilket av dessa alternativ tycker du känns bäst mest tilltalande..... a) du har fel och jag har rätt och det är du som måste förändra dig....eller b) Vi har ett problem vi behöver lösa och det vore bra om vi kunde försöka lösa det med hjälp av terapi?

    Jag vet inte vilket du tycker är mest tilltalande, men personligen blir jag bara irriterad om någon kategoriskt säger åt mig att det är jag som har fel och hon rätt och att jag måste förändras. Då tappar jag all lust att samarbeta, för att säga åt någon att han måste förändras är inte en inbjudan till samarbete utan en order.
  • Anonym (Ingen kul jul igen)

    Men hallå!

    Varför kapa denna tråd? Skapa en egen tråd för dessa diskussioner!!

Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift