• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Samma sits)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-03-26 21:48:56 följande:

    Jag tror det. Men jag vet inte hur det skulle bli om nån av oss bytte jobb, om vi helt skulle bryta då eller hålla kontakt på nåt vis.

    I helgen skickade han grejer på insta. Jag svarade faktiskt inte. Det har jag i stort sett alltid gjort annars.


    Är det ett beslut du har tagit för att försöka bryta med honom? Dvs att inte svara
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Samma sits) skrev 2019-03-26 21:53:43 följande:

    Är det ett beslut du har tagit för att försöka bryta med honom? Dvs att inte svara


    Ja, eller inte bryta. Men skapa än mer distans. Vi tog dock en fika idag, jag känner inget behov av att bryta helt - vi är ju bra vänner - men jag suddar bort en del av den kanske tveksamma kontakten. Inte att vi skriver nåt särskilt, men den intensiva kontakten är väl det jag menar, att bryta det.

    Hur går det själv?
  • Anonym (Ingen kul jul igen)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-03-26 21:48:56 följande:
    Jag tror det. Men jag vet inte hur det skulle bli om nån av oss bytte jobb, om vi helt skulle bryta då eller hålla kontakt på nåt vis.

    I helgen skickade han grejer på insta. Jag svarade faktiskt inte. Det har jag i stort sett alltid gjort annars.
    Jag igen TS. Bra jobbat enligt ovan. Hur har veckan varit?
    Trevlig helg.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Ingen kul jul igen) skrev 2019-03-29 13:52:27 följande:

    Jag igen TS. Bra jobbat enligt ovan. Hur har veckan varit?

    Trevlig helg.


    Jag la till en låt på vår spellista i helgen. Låten heter The End ( bara instrumental så ingen text att tolka). En symbolik från min sida. Jag sa inget till honom. Han kommenterade The End låten i onsdags, jag sa att listan gjort sitt. Han tyckte jag var tråkig som ville stänga ner den. Två dagar senare kom en låt på sms. Som jag inte kommenterade.

    Bra vecka. Vi har hängt en del men på en nivå som känns bra.

    Trevlig helg till dig också!
  • Anonym (felix)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-03-29 18:14:44 följande:
    Jag la till en låt på vår spellista i helgen. Låten heter The End ( bara instrumental så ingen text att tolka). En symbolik från min sida. Jag sa inget till honom. Han kommenterade The End låten i onsdags, jag sa att listan gjort sitt. Han tyckte jag var tråkig som ville stänga ner den. Två dagar senare kom en låt på sms. Som jag inte kommenterade.

    Bra vecka. Vi har hängt en del men på en nivå som känns bra.

    Trevlig helg till dig också!
    Men så lägger du väl också ner listan? Annars sabbar du ju helt din egen symbolik med ännu en pseudohandling.

    Verkar tyvärr vara business as usual i den känslomässiga delen av affären.
  • Anonym (Avdramatisera)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-03-29 18:14:44 följande:

    Jag la till en låt på vår spellista i helgen. Låten heter The End ( bara instrumental så ingen text att tolka). En symbolik från min sida. Jag sa inget till honom. Han kommenterade The End låten i onsdags, jag sa att listan gjort sitt. Han tyckte jag var tråkig som ville stänga ner den. Två dagar senare kom en låt på sms. Som jag inte kommenterade.

    Bra vecka. Vi har hängt en del men på en nivå som känns bra.

    Trevlig helg till dig också!


    Ser ut som damen har bestämt sig och är på våg i rätt riktning... ????

    .Starkt att undvika svara kollegan..
  • Anonym (Avdramatisera)
    Anonym (felix) skrev 2019-03-29 18:23:47 följande:

    Men så lägger du väl också ner listan? Annars sabbar du ju helt din egen symbolik med ännu en pseudohandling


  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2019-03-29 18:23:47 följande:

    Men så lägger du väl också ner listan? Annars sabbar du ju helt din egen symbolik med ännu en pseudohandling.

    Verkar tyvärr vara business as usual i den känslomässiga delen av affären.


    Jag kan inte vara tydligare än The End.
  • Anonym (felix)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-03-29 18:48:49 följande:
    Jag kan inte vara tydligare än The End.
    Det är inte alls tydligt så länge själva listan är kvar. Det är bara ett pseudoslut, som ingår i den dramaturgi som otrogna älskar. Ett sista möte som är sista mötet innan nästa sista möte och nästa igen. Dessa pseudohandingar döljer bara tomgången i affären.

    Så valet är enkelt , lägg ner listan och du är på rätt väg. Ha den kvar och "The End" betyder absolut ingenting.
  • Anonym (Samma sits)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-03-26 21:57:11 följande:

    Ja, eller inte bryta. Men skapa än mer distans. Vi tog dock en fika idag, jag känner inget behov av att bryta helt - vi är ju bra vänner - men jag suddar bort en del av den kanske tveksamma kontakten. Inte att vi skriver nåt särskilt, men den intensiva kontakten är väl det jag menar, att bryta det.

    Hur går det själv?


    Han visar gång på gång att han är en fuckboy. Ju mer han pratar om sitt äktenskap på ett positivt sätt, sitt fantastiska sexliv med frun el om kvinnor han träffat el är attraherad av. Desto mer kan jag distansera mig emotionellt och friendzona honom. Efter dagens arbetspass känner jag mig helt avtänd. Vi lunchade och han pratade bara om andra kvinnor i stort sett, vilket är himla bra för mig och vår relation. Detta vet dock inte han, då hade han kanske slutat haha
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift