• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    411316 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    411316

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (FYI)
    Tue 10 Dec 2019 09:51
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-12-10 06:58:36 följande:
    Tror du att vi rört varann?

    Och tror du inte att jag redan skulle hittat på ett lyckligt slut på allt det här för längesen om det hade varit min mening? Än att fortsatt ta skit folk skriver? Det hade väl varit betydligt lättare än att säga som det är. Av nån jäkla anledning svarar jag fortfarande tålmodigt på era frågor. Sen är det upp till er när ni inte vill vara med längre. Jag slutar ju inte leva för det - och jag vet ju vad som händer.
    Tja, du har ju använt det argumentet hela tiden som orsak att fortsätta flirten, och hänget. Jag menade inte något smek i skrevet. Men kan du ärligt säga att det inte blivit någon kram då och då? Eller någon gång? Kanske lite för lång? 
    Anonym (FYI) skrev 2019-12-10 00:16:04 följande:
    Något dåligt samvete har i.a.f inte jag sett någon gång under detta året som denna romans pågått. Ts motiverar/försvarar allt med att inget otillbörligt hänt. Dom har inte ens rört varann. Tro't om ni vill.
    Anonym (Ingen kul jul igen) skrev 2019-12-09 22:07:17 följande:

    Tack för dina svar.
    Du är notorisk med detta.
    Jag känner att du vill verkligen inte minska ner. Du har inte längre någon ånger över den känslomässiga gyttjan (otroheten) du hamnat i inte heller någon abition att komma ur den.
    Du hittar hela tiden på ny skäl att fortsätta häng och dater. I mina ögon blir du därför en i raden av åldersnåjjor som försöker klamra sig kvar i rampljuset inte den jag fattade "tycke" för och trodde på.
    Lämnar tråden nu och tittar kanske in #3000

    Lycka till dock med nytt jobb och allt annat.


    Förstår dig...Men jag är så nyfiken på hur detta drama kommer att sluta.
    Egentligen ganska löjligt för ts kan ju avsluta när som helst, eller bara fantisera ihop ett lämpligt slut.
    Sen fokuserar du på helt fel sak i min text. Det var en kommentar till "Ingen kul jul igen" och en självrannsakan över min egen nyfikenhet...Inget du behövde ta åt dig.
    Däremot blev frågan om samvetet obesvarad.
  • Anonym (FYI)
    Tue 10 Dec 2019 10:09
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-12-10 06:58:36 följande:
     Än att fortsatt ta skit folk skriver? 
    Tycker faktiskt inte du fått ta så mycket skit utan mestadels välmenande råd och kritik. Sen att det poppar upp en och annan "one liner" kan du nästan räkna med.
    Men har du gjort ett bra beslut, har du fått beröm för det...Ett dåligt...Kritik.
    Allt sett från din mans och ditt förhållande.
  • Anonym (Oroli­g man)
    Tue 10 Dec 2019 10:16

    Hoppas nån om några år hittar denna tråd. Den skulle man nog kunna skriva en intressant uppsats om på nåt universitet.
    Inte bara om TS beteende i sig, utan även om den kringkultur av följare som skapats. Nånting för en psykolog/beteendevetare att sätta tänderna i.

    TS då, hur mår du? Du låter lite bittrare på sistone?

    Sedan är väl det så, handen på hjärtat nu, att du kommer väl aldrig dra ner samvaron med Pelle till noll, eller hur. Spelar ingen roll vad någon säger här.
    Den enda som skulle kunna få ner det till noll är väl om din man ställer ett hårt ultimatum.....men jag får känslan av att det aldrig kommer att hända.

    Nåväl. Hoppas din man, trots allt, mår bra och detsamma gäller givetvis dig. 
     

  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Tue 10 Dec 2019 12:07
    -2
    Anonym (FYI) skrev 2019-12-10 09:51:37 följande:

    Tja, du har ju använt det argumentet hela tiden som orsak att fortsätta flirten, och hänget. Jag menade inte något smek i skrevet. Men kan du ärligt säga att det inte blivit någon kram då och då? Eller någon gång? Kanske lite för lång? Sen fokuserar du på helt fel sak i min text. Det var en kommentar till "Ingen kul jul igen" och en självrannsakan över min egen nyfikenhet...Inget du behövde ta åt dig.

    Däremot blev frågan om samvetet obesvarad.


    Jag kan helt ärligt säga att nej, ingen kram då och då. EN gång har vi gett varann en kort kram och önskat glad sommar. Det är enda gången nånsin, ever. Och då kramade jag tre kollegor till som stod i repan.

    Om jag haft dåligt samvete? Ja det har jag. Mest över mina känslor.
  • Anonym (FYI)
    Thu 12 Dec 2019 08:11
    -2
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-12-10 12:07:56 följande:
    Jag kan helt ärligt säga att nej, ingen kram då och då. EN gång har vi gett varann en kort kram och önskat glad sommar. Det är enda gången nånsin, ever. Och då kramade jag tre kollegor till som stod i repan.

    Om jag haft dåligt samvete? Ja det har jag. Mest över mina känslor.
    Dina känslor?...Eller de känslor du haft?
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Thu 12 Dec 2019 11:23
    -2
    Anonym (FYI) skrev 2019-12-12 08:11:44 följande:

    Dina känslor?...Eller de känslor du haft?


    De känslor jag haft för kollegan. Hade ju önskat att de aldrig hade uppkommit. Men tiden gör sitt och jag agerade aldrig på känslorna så som tur är är jag inte där längre.
  • Anonym (Moss)
    Mon 16 Dec 2019 13:51
    +1
    Anonym (Orolig man) skrev 2019-12-10 10:16:32 följande:

    Hoppas nån om några år hittar denna tråd. Den skulle man nog kunna skriva en intressant uppsats om på nåt universitet.
    Inte bara om TS beteende i sig, utan även om den kringkultur av följare som skapats. Nånting för en psykolog/beteendevetare att sätta tänderna i.

    TS då, hur mår du? Du låter lite bittrare på sistone?

    Sedan är väl det så, handen på hjärtat nu, att du kommer väl aldrig dra ner samvaron med Pelle till noll, eller hur. Spelar ingen roll vad någon säger här.
    Den enda som skulle kunna få ner det till noll är väl om din man ställer ett hårt ultimatum.....men jag får känslan av att det aldrig kommer att hända.

    Nåväl. Hoppas din man, trots allt, mår bra och detsamma gäller givetvis dig. 
     


    Jag förstår att du hoppas att ts man mår bra, men varför ts? Hon är ett svin och förtjänar inte sin man!
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Mon 16 Dec 2019 16:14
    -1
    Anonym (Orolig man) skrev 2019-12-10 10:16:32 följande:

    Hoppas nån om några år hittar denna tråd. Den skulle man nog kunna skriva en intressant uppsats om på nåt universitet.

    Inte bara om TS beteende i sig, utan även om den kringkultur av följare som skapats. Nånting för en psykolog/beteendevetare att sätta tänderna i.

    TS då, hur mår du? Du låter lite bittrare på sistone?

    Sedan är väl det så, handen på hjärtat nu, att du kommer väl aldrig dra ner samvaron med Pelle till noll, eller hur. Spelar ingen roll vad någon säger här.

    Den enda som skulle kunna få ner det till noll är väl om din man ställer ett hårt ultimatum.....men jag får känslan av att det aldrig kommer att hända.

    Nåväl. Hoppas din man, trots allt, mår bra och detsamma gäller givetvis dig. 

     


    Jag mår bra. Inte bittrare :) Kanske kortare i tonen här ibland när jag får förklara samma saker om och om igen bara.

    Ang Pelle så jo, när jag (eller han) slutar så kommer vi ha noll kontakt. Nu har vi ju inte mkt kontakt ändå i dagsläget, även om vi hänger då och då.

    Både jag och min man mår, och har det, bra.
  • Anonym (Moss)
    Mon 16 Dec 2019 18:14
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-12-16 16:14:21 följande:
    Jag mår bra. Inte bittrare :) Kanske kortare i tonen här ibland när jag får förklara samma saker om och om igen bara.

    Ang Pelle så jo, när jag (eller han) slutar så kommer vi ha noll kontakt. Nu har vi ju inte mkt kontakt ändå i dagsläget, även om vi hänger då och då.

    Både jag och min man mår, och har det, bra.
    Eller rättare sagt: Din man lever i din lögn och tror att ni har det bra och mår bra. Vänd och vrid på det hur du vill, din man förtjänar mycket bättre!
  • Anonym (FYI)
    Mon 16 Dec 2019 19:38
    Anonym (Orolig man) skrev 2019-12-10 10:16:32 följande:

    Hoppas nån om några år hittar denna tråd. Den skulle man nog kunna skriva en intressant uppsats om på nåt universitet.
    Inte bara om TS beteende i sig, utan även om den kringkultur av följare som skapats. Nånting för en psykolog/beteendevetare att sätta tänderna i.

    TS då, hur mår du? Du låter lite bittrare på sistone?

    Sedan är väl det så, handen på hjärtat nu, att du kommer väl aldrig dra ner samvaron med Pelle till noll, eller hur. Spelar ingen roll vad någon säger här.
    Den enda som skulle kunna få ner det till noll är väl om din man ställer ett hårt ultimatum.....men jag får känslan av att det aldrig kommer att hända.

    Nåväl. Hoppas din man, trots allt, mår bra och detsamma gäller givetvis dig. 
     


    Orolig man...
    Förstår inte riktigt vad du menar med "kringkultur av följare"? Det är ju en intressant tråd, och om inte ts hade varit öppen med att dela med sig av valda delar i sin relation, inkl. bakslag med kollegan, hade den dött för länge sedan.
    I princip är det ts som eldat på tråden genom att med jämna mellanrum gjort något huvudlöst, och då satt igång diskussionen igen.

    Ts...samma sak med det du upplever som "upprepa samma saker om och om igen"...Det är du som upprepar ett beteende som "Kringkulturen" upplever som fullständigt huvudlöst i den känslomässiga situation du är/varit i.
    Om jag skall vara ärlig är det fortfarande oklart för mig om det är , eller har varit, eftersom det tydligen är så förtvivlat svårt att bryta helt.
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift