• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    427453 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    427453

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Mon 16 Dec 2019 20:40
    -1
    Anonym (FYI) skrev 2019-12-16 19:38:27 följande:

    Orolig man...

    Förstår inte riktigt vad du menar med "kringkultur av följare"? Det är ju en intressant tråd, och om inte ts hade varit öppen med att dela med sig av valda delar i sin relation, inkl. bakslag med kollegan, hade den dött för länge sedan.

    I princip är det ts som eldat på tråden genom att med jämna mellanrum gjort något huvudlöst, och då satt igång diskussionen igen.

    Ts...samma sak med det du upplever som "upprepa samma saker om och om igen"...Det är du som upprepar ett beteende som "Kringkulturen" upplever som fullständigt huvudlöst i den känslomässiga situation du är/varit i.

    Om jag skall vara ärlig är det fortfarande oklart för mig om det är , eller har varit, eftersom det tydligen är så förtvivlat svårt att bryta helt.


    Det är inte jag som eldat på tråden som du uttrycker det. Jag svarar när ni frågar. Det är extremt sällan jag gjort ett eget inlägg själv i tråden som inte varit svar på någon kommentar / fråga. Sen ja, jag har valt att berätta hur det går - både upp och ner. Det som gjort det svårt att bryta helt är fler saker - vi jobbar ihop med gemensamma saker, och vi har sjukt kul som vänner. Och ingen av oss har som sagt varken gjort eller sagt nåt, och kommer inte göra det heller. Det gör det på ett sätt också svårare att bryta, för då har aldrig någon gräns passerats. Hade jag sagt nåt men ändå fortsatt hänga hade det varit annorlunda, det är jag rätt säker på. Och ingen lägger mer ved på brasan - så brinner gör det inte heller längre. Hade jag inte känt att mitt intresse svalnat hade jag fått bryta helt, men så är inte fallet. Det har svalnat. Det var en fantasi jag aldrig levde ut, och det är allt det nånsin kommer vara.
  • Anonym (FYI)
    Mon 16 Dec 2019 23:04
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-12-16 20:40:55 följande:
    Det är inte jag som eldat på tråden som du uttrycker det. Jag svarar när ni frågar. Det är extremt sällan jag gjort ett eget inlägg själv i tråden som inte varit svar på någon kommentar / fråga. Sen ja, jag har valt att berätta hur det går - både upp och ner. Det som gjort det svårt att bryta helt är fler saker - vi jobbar ihop med gemensamma saker, och vi har sjukt kul som vänner. Och ingen av oss har som sagt varken gjort eller sagt nåt, och kommer inte göra det heller. Det gör det på ett sätt också svårare att bryta, för då har aldrig någon gräns passerats. Hade jag sagt nåt men ändå fortsatt hänga hade det varit annorlunda, det är jag rätt säker på. Och ingen lägger mer ved på brasan - så brinner gör det inte heller längre. Hade jag inte känt att mitt intresse svalnat hade jag fått bryta helt, men så är inte fallet. Det har svalnat. Det var en fantasi jag aldrig levde ut, och det är allt det nånsin kommer vara.
    Jag skall inte argumentera emot var du står idag, det vet jag inte. Och som du säger har du mest svarat på frågor/påståenden. Sällan något konkret.
    Och då är det inte så konstigt att man undrar vad som egentligen händer bakom kulisserna.

    Men det är just det som gör, att du lägger ved på brasan.
    Du hänger, och du gör dittan och dattan med jämna mellanrum, ett steg fram och ett halvsteg bak. Men du talar sällan klarspråk. Du bygger upp funderingar om vad som egentligen sker..Ta spellistan t.ex...den kom fram om jag inte missminner mig genom en annan tråd?? Inget du tänkte dryfta här.

    Och du har passerat gränser...!!
    Kanske inte fysiska gränser. Men gränser du ansett själv du passerat.
    T.ex lunchdaten, då förslaget om en övernattningslägenhet kom fram från kollegan. Eller nu senast, frukostdaten, då du själv var tveksam till om det var schysst mot din man. (Du gick ändå) Spellistan...ett annat ex. där låttitlar och textrader kunde tolkas efter eget tycke och fantasi...
    Men visst...så länge du inte gått över någon fysisk gräns är ju allt lugnt, och din man har inget att säga, fundera på, eller oroas över??? Bara vanlig kollegial samvaro. Detta fortsätter nu med, med samma argument, Ingen gräns har passerats?? Inte lika mycket som förr??
    Hur är det egentligen med respekten för din man?
  • Anonym (Moss)
    Mon 16 Dec 2019 23:08
    Anonym (FYI) skrev 2019-12-16 23:04:24 följande:
    Jag skall inte argumentera emot var du står idag, det vet jag inte. Och som du säger har du mest svarat på frågor/påståenden. Sällan något konkret.
    Och då är det inte så konstigt att man undrar vad som egentligen händer bakom kulisserna.

    Men det är just det som gör, att du lägger ved på brasan.
    Du hänger, och du gör dittan och dattan med jämna mellanrum, ett steg fram och ett halvsteg bak. Men du talar sällan klarspråk. Du bygger upp funderingar om vad som egentligen sker..Ta spellistan t.ex...den kom fram om jag inte missminner mig genom en annan tråd?? Inget du tänkte dryfta här.

    Och du har passerat gränser...!!
    Kanske inte fysiska gränser. Men gränser du ansett själv du passerat.
    T.ex lunchdaten, då förslaget om en övernattningslägenhet kom fram från kollegan. Eller nu senast, frukostdaten, då du själv var tveksam till om det var schysst mot din man. (Du gick ändå) Spellistan...ett annat ex. där låttitlar och textrader kunde tolkas efter eget tycke och fantasi...
    Men visst...så länge du inte gått över någon fysisk gräns är ju allt lugnt, och din man har inget att säga, fundera på, eller oroas över??? Bara vanlig kollegial samvaro. Detta fortsätter nu med, med samma argument, Ingen gräns har passerats?? Inte lika mycket som förr??
    Hur är det egentligen med respekten för din man?
    Hon har ingen respekt för sin man! Ts är en riktigt självisk människa.
  • Anonym (Moss)
    Mon 16 Dec 2019 23:09
    +1
    Anonym (FYI) skrev 2019-12-16 23:04:24 följande:
    Jag skall inte argumentera emot var du står idag, det vet jag inte. Och som du säger har du mest svarat på frågor/påståenden. Sällan något konkret.
    Och då är det inte så konstigt att man undrar vad som egentligen händer bakom kulisserna.

    Men det är just det som gör, att du lägger ved på brasan.
    Du hänger, och du gör dittan och dattan med jämna mellanrum, ett steg fram och ett halvsteg bak. Men du talar sällan klarspråk. Du bygger upp funderingar om vad som egentligen sker..Ta spellistan t.ex...den kom fram om jag inte missminner mig genom en annan tråd?? Inget du tänkte dryfta här.

    Och du har passerat gränser...!!
    Kanske inte fysiska gränser. Men gränser du ansett själv du passerat.
    T.ex lunchdaten, då förslaget om en övernattningslägenhet kom fram från kollegan. Eller nu senast, frukostdaten, då du själv var tveksam till om det var schysst mot din man. (Du gick ändå) Spellistan...ett annat ex. där låttitlar och textrader kunde tolkas efter eget tycke och fantasi...
    Men visst...så länge du inte gått över någon fysisk gräns är ju allt lugnt, och din man har inget att säga, fundera på, eller oroas över??? Bara vanlig kollegial samvaro. Detta fortsätter nu med, med samma argument, Ingen gräns har passerats?? Inte lika mycket som förr??
    Hur är det egentligen med respekten för din man?
    Hon har ingen respekt för sin man! Ts är en riktigt självisk människa.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Mon 16 Dec 2019 23:12
    -1
    Anonym (FYI) skrev 2019-12-16 23:04:24 följande:

    Jag skall inte argumentera emot var du står idag, det vet jag inte. Och som du säger har du mest svarat på frågor/påståenden. Sällan något konkret.

    Och då är det inte så konstigt att man undrar vad som egentligen händer bakom kulisserna.

    Men det är just det som gör, att du lägger ved på brasan.

    Du hänger, och du gör dittan och dattan med jämna mellanrum, ett steg fram och ett halvsteg bak. Men du talar sällan klarspråk. Du bygger upp funderingar om vad som egentligen sker..Ta spellistan t.ex...den kom fram om jag inte missminner mig genom en annan tråd?? Inget du tänkte dryfta här.

    Och du har passerat gränser...!!

    Kanske inte fysiska gränser. Men gränser du ansett själv du passerat.

    T.ex lunchdaten, då förslaget om en övernattningslägenhet kom fram från kollegan. Eller nu senast, frukostdaten, då du själv var tveksam till om det var schysst mot din man. (Du gick ändå) Spellistan...ett annat ex. där låttitlar och textrader kunde tolkas efter eget tycke och fantasi...

    Men visst...så länge du inte gått över någon fysisk gräns är ju allt lugnt, och din man har inget att säga, fundera på, eller oroas över??? Bara vanlig kollegial samvaro. Detta fortsätter nu med, med samma argument, Ingen gräns har passerats?? Inte lika mycket som förr??

    Hur är det egentligen med respekten för din man?


    Alltså det med en övernattningslägenhet var ju ett skämt..det förstår ju du också? Sagt med glimten i ögat och sen inget mer om det. Spellistan har ingen av oss rört på väldigt länge. Var den tveksam? Ja. Men fortfarande är den uppe för tolkning, allt där var inte hemliga budskap, långt ifrån. Är den nedlagd? Ja. Tog vi en frukost före ett möte? Ja. Var det en date? Nej.

    Min man har inget att oroa sig för nu, nej.
  • Anonym (FYI)
    Mon 16 Dec 2019 23:32
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-12-16 23:12:56 följande:
    Alltså det med en övernattningslägenhet var ju ett skämt..det förstår ju du också? Sagt med glimten i ögat och sen inget mer om det. Spellistan har ingen av oss rört på väldigt länge. Var den tveksam? Ja. Men fortfarande är den uppe för tolkning, allt där var inte hemliga budskap, långt ifrån. Är den nedlagd? Ja. Tog vi en frukost före ett möte? Ja. Var det en date? Nej.

    Min man har inget att oroa sig för nu, nej.
    Det kan ligga ett uns av allvar även i ett skämt, och det vet du också... Som för att kolla reaktionen.
    Men jag tog upp det mest för att den lunchen, enligt dig själv, var en gräns du passerade...

    Och spellistan...Den tolkades som den var meningen att tolkas. Sen förstår jag inte "Men fortfarande är den uppe för tolkning"??

    Frukosten uppfattar jag som en date...Det mest normala i din situation hade kanske varit att tala om för din man att du och kollegan planerade att äta frukost tillsammans...INNAN...inte efter, i förbigående. Eller ta sovmorgon.


  • Anonym (Oroli­g man)
    Tue 17 Dec 2019 08:13
    Anonym (FYI) skrev 2019-12-16 19:38:27 följande:
    Orolig man...
    Förstår inte riktigt vad du menar med "kringkultur av följare"? Det är ju en intressant tråd, och om inte ts hade varit öppen med att dela med sig av valda delar i sin relation, inkl. bakslag med kollegan, hade den dött för länge sedan.
    I princip är det ts som eldat på tråden genom att med jämna mellanrum gjort något huvudlöst, och då satt igång diskussionen igen.

    Ts...samma sak med det du upplever som "upprepa samma saker om och om igen"...Det är du som upprepar ett beteende som "Kringkulturen" upplever som fullständigt huvudlöst i den känslomässiga situation du är/varit i.
    Om jag skall vara ärlig är det fortfarande oklart för mig om det är , eller har varit, eftersom det tydligen är så förtvivlat svårt att bryta helt.
    Ingen stor vana av forum som FL egentligen, men jag har ju tittat runt lite och förutom "blottar-trådarna" och "trosfärg-tråden" så är väl detta typ den längsta tråden på FL, både i tid (14 månader) och antalet inlägg (2500+), så ja, tråden är ju uppenbarligen intressant.

    Här har väl då skapats ett visst följe av skrivare (inkl. undertecknad), som faktiskt verkar bry sig om TS, en helt okänd kvinna som ingen av oss kommer att möte IRL. Engagemanget är ju stort, och visst, det är tack vare TS vilja att återkommande skriva (av sig?) om sina tankar. Detta tycker jag är fascinerande, och säkert ett bra ämne för en psykologi uppsats.
    Glad   
  • Anonym (Oroli­g man)
    Tue 17 Dec 2019 08:13
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-12-16 20:40:55 följande:
    Det är inte jag som eldat på tråden som du uttrycker det. Jag svarar när ni frågar. Det är extremt sällan jag gjort ett eget inlägg själv i tråden som inte varit svar på någon kommentar / fråga. Sen ja, jag har valt att berätta hur det går - både upp och ner. Det som gjort det svårt att bryta helt är fler saker - vi jobbar ihop med gemensamma saker, och vi har sjukt kul som vänner. Och ingen av oss har som sagt varken gjort eller sagt nåt, och kommer inte göra det heller. Det gör det på ett sätt också svårare att bryta, för då har aldrig någon gräns passerats. Hade jag sagt nåt men ändå fortsatt hänga hade det varit annorlunda, det är jag rätt säker på. Och ingen lägger mer ved på brasan - så brinner gör det inte heller längre. Hade jag inte känt att mitt intresse svalnat hade jag fått bryta helt, men så är inte fallet. Det har svalnat. Det var en fantasi jag aldrig levde ut, och det är allt det nånsin kommer vara.
    Så en sista sanning-eller-kånke fråga då.
    När du nu ändå hänger med Pelle, känner du fortfarande nåt pirr då?
  • Anonym (FYI)
    Tue 17 Dec 2019 11:11
    Anonym (Orolig man) skrev 2019-12-17 08:13:35 följande:
    Så en sista sanning-eller-kånke fråga då.
    När du nu ändå hänger med Pelle, känner du fortfarande nåt pirr då?
    Nu är det ju dryga året sedan du själv var i samma situation som ts man. Det visade sig ju som tur var, att din oro var obefogad i sista änden, och det var, och är ju toppen.
    Du fick ditt samtal med din fru som du oroade dig för.
    Men hur gick det sen?
    Jobbar din fru och kollegan fortfarande tätt tillsammans?
    Håller han fortfarande på att flirta med henne?
    Anser du att tråden du skapade då, hjälpte dig på något sätt, och i.s.f. hur tror du fortsättningen sett ut om du inte startat tråden? Hade din fru fortfarande känt sig smickrad och bekräftad som kvinna. För det förmodar jag att det var det det handlade om.

    Samma fråga han ställas till ts i denna tråden.
    Om hon inte öppnat denna, hur tror hon att det sett ut idag, snart två år senare?
    Kan det vara så att råden/reaktionerna från andra, har någon betydelse ö.h.t.

    Jag kan tänka mig motsatsen tyvärr. Om någon står i valet och kvalet att vara otrogen av någon anledning, och startar en tråd om detta... blir påhejad... "go for it girl/man"...år chansen stor att hen går hela vägen.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Tue 17 Dec 2019 14:22
    Anonym (Orolig man) skrev 2019-12-17 08:13:35 följande:

    Så en sista sanning-eller-kånke fråga då.

    När du nu ändå hänger med Pelle, känner du fortfarande nåt pirr då?


    Nja. Mest inte. Bara ibland. Men det går över fort om det väl kommer en liten blixt.
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift