• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    411513 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    411513

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Oroli­g man)
    Tue 17 Dec 2019 15:19
    Anonym (FYI) skrev 2019-12-17 11:11:07 följande:
    Nu är det ju dryga året sedan du själv var i samma situation som ts man. Det visade sig ju som tur var, att din oro var obefogad i sista änden, och det var, och är ju toppen.
    Du fick ditt samtal med din fru som du oroade dig för.
    Men hur gick det sen?
    Jobbar din fru och kollegan fortfarande tätt tillsammans?
    Håller han fortfarande på att flirta med henne?
    Anser du att tråden du skapade då, hjälpte dig på något sätt, och i.s.f. hur tror du fortsättningen sett ut om du inte startat tråden? Hade din fru fortfarande känt sig smickrad och bekräftad som kvinna. För det förmodar jag att det var det det handlade om.

    Samma fråga han ställas till ts i denna tråden.
    Om hon inte öppnat denna, hur tror hon att det sett ut idag, snart två år senare?
    Kan det vara så att råden/reaktionerna från andra, har någon betydelse ö.h.t.

    Jag kan tänka mig motsatsen tyvärr. Om någon står i valet och kvalet att vara otrogen av någon anledning, och startar en tråd om detta... blir påhejad... "go for it girl/man"...år chansen stor att hen går hela vägen.
    Tackar som frågar.
    Vi har det faktiskt bättre än på många tycker jag.
    Kollegan slutade efter förra årsskiftet, han var konsult.
    Hjälpte tråden mig. Ja det tycket jag. Fick mig att ta tag i det "obehagliga" och börja prata. 

    Lätt hänt att bli attraherad, det har nog alla blivit nån gång. Skillnaden mellan de som agerar och de som inte gör det är väl en hög impulskontroll och förmågan att se konsekvenser, även om man är känslomässigt "exalterad / störd".

    Dåligt konsekvenstänk och folk som i ens tråd hejar på en är väl ingen lyckad kombo nej, där håller jag med dig.
  • Anonym (Oroli­g man)
    Tue 17 Dec 2019 15:23
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-12-17 14:22:14 följande:
    Nja. Mest inte. Bara ibland. Men det går över fort om det väl kommer en liten blixt.
    ....om det väl kommer en liten blixt. Förstår ej?

    Men, oavsett, hade nog förväntat mig ett lite annorlunda svar med tanke på vad du skrivit senaste tiden.
    Om ni fortfarande har hängmötem, om än i lägre frekvens, men om det pirrar än och du fortfarande känner ett sug efter honom....har du då kommit så mycket längre än du var i typ somras?
  • Anonym (FYI)
    Tue 17 Dec 2019 15:38
    Anonym (Orolig man) skrev 2019-12-17 15:23:31 följande:
    ....om det väl kommer en liten blixt. Förstår ej?

    Men, oavsett, hade nog förväntat mig ett lite annorlunda svar med tanke på vad du skrivit senaste tiden.
    Om ni fortfarande har hängmötem, om än i lägre frekvens, men om det pirrar än och du fortfarande känner ett sug efter honom....har du då kommit så mycket längre än du var i typ somras?
    Nja... det bekräftar tyvärr min skepticism. Och eftersom ts inte svarar på mitt/mina inlägg får jag väl anta att jag är ute i kylan igen.
  • Anonym (FYI)
    Tue 17 Dec 2019 16:20
    Anonym (Orolig man) skrev 2019-12-17 15:19:11 följande:
    Tackar som frågar.
    Vi har det faktiskt bättre än på många tycker jag.
    Kollegan slutade efter förra årsskiftet, han var konsult.
    Hjälpte tråden mig. Ja det tycket jag. Fick mig att ta tag i det "obehagliga" och börja prata. 

    Lätt hänt att bli attraherad, det har nog alla blivit nån gång. Skillnaden mellan de som agerar och de som inte gör det är väl en hög impulskontroll och förmågan att se konsekvenser, även om man är känslomässigt "exalterad / störd".

    Dåligt konsekvenstänk och folk som i ens tråd hejar på en är väl ingen lyckad kombo nej, där håller jag med dig.
    Glad för er skullSkål
  • Tue 17 Dec 2019 16:35
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-12-17 14:22:14 följande:
    Nja. Mest inte. Bara ibland. Men det går över fort om det väl kommer en liten blixt.
    Nu låter du som en nykter alkoholist, nyss hemkommen från senaste AA-mötet. Suget finns där men du kan hantera det - tror du...
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Tue 17 Dec 2019 17:22
    -1
    Tecum skrev 2019-12-17 16:35:33 följande:

    Nu låter du som en nykter alkoholist, nyss hemkommen från senaste AA-mötet. Suget finns där men du kan hantera det - tror du...


    Ok. Om det gör det enklare för alla att förstå vart jag står så omformulerar jag mitt svar, om allt måste vara svart eller vitt. Svaret på frågan om jag känner nåt för Pelle nu är då Nej.
  • Tue 17 Dec 2019 17:29

    Steg ett du bör göra är väl att rådfråga din man vad han tycker om att du knullar med din kollega. Det är väl i vart fall en bra början. Tycker din man att det är ett bra förslag och samtycker så kan du väl ta nästa steg och fråga din kollega om han är intresserad av ett knull.

  • Anonym (felix­)
    Tue 17 Dec 2019 17:47
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-12-17 14:22:14 följande:
    Nja. Mest inte. Bara ibland. Men det går över fort om det väl kommer en liten blixt.
    Är det inte trots allt den lilla blixten, som numera mestadels bara kommer nån gång ibland, som gör att du inte kan eller vill avstå från att fortsätta med era hängmöten i bokade konferensrum? Utan detta elektriska fenomen mellan er, som beskrivs i trådstarten, vill det väl ur många synsvinklar vara onödigt att hålla på sådär? 
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Tue 17 Dec 2019 17:52
    -1
    Anonym (felix) skrev 2019-12-17 17:47:36 följande:

    Är det inte trots allt den lilla blixten, som numera mestadels bara kommer nån gång ibland, som gör att du inte kan eller vill avstå från att fortsätta med era hängmöten i bokade konferensrum? Utan detta elektriska fenomen mellan er, som beskrivs i trådstarten, vill det väl ur många synsvinklar vara onödigt att hålla på sådär? 


    Vi hänger för att vi gillar att vara med varann / har kul tillsammans. Men som sagt, vi hänger knappt längre.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Tue 17 Dec 2019 17:54
    -1
    Anonym (Orolig man) skrev 2019-12-17 15:19:11 följande:

    Tackar som frågar.

    Vi har det faktiskt bättre än på många tycker jag.

    Kollegan slutade efter förra årsskiftet, han var konsult.

    Hjälpte tråden mig. Ja det tycket jag. Fick mig att ta tag i det "obehagliga" och börja prata. 

    Lätt hänt att bli attraherad, det har nog alla blivit nån gång. Skillnaden mellan de som agerar och de som inte gör det är väl en hög impulskontroll och förmågan att se konsekvenser, även om man är känslomässigt "exalterad / störd".

    Dåligt konsekvenstänk och folk som i ens tråd hejar på en är väl ingen lyckad kombo nej, där håller jag med dig.


    Kul att höra att det gått så bra för er!
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift