• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    427736 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    427736

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Mon 23 Dec 2019 17:35
    Lione81 skrev 2019-12-23 01:03:42 följande:
    Har följt hennes tråd från dag 1. Fram tills idag, jag skriver inte lika mycket som 3-4 andra har gjort. Vilka dessa är vet TS.
    Jag läser deras frågor och läser hennes svar.

    Hon har visat upp en jävla psyke som svarat tålmodigt på alla som har skrivit till henne.
    Vissa nättroll svarar hon inte på. Dom hör 4 personer har gått hårt på och varit mjuka. Dom har vänt på alla stenar emot henne.

    Nu har hon inte varit otrogen som det går att låta som du tror. Hennes tankar har varit nästintill det. Rent fysiskt har hon inte det. Vilket är otroligt starkt gjort av henne. Fast hon varit så nära.

    Nu har hon gått till att knappt ha någon kontakt alls med Pelle.
    Nu behöver du inte oroa dig över att hon inte åker dit.
    Hon har valt hela tiden din man före Pelle. Han hon valt Pelle, hade hon blivit över gränsen för länge sedan.
    Bra skrivet, jag instämmer! hon har jobbat som attan för att bekämpa och kontrollera sina känslor - av omtanke om sin man och sin relation - och lyckats ganska bra.
    Man rår inte för sina känslor, däremot har man ett totalt och eget ansvar för att kontrollera dem!
  • Anonym (Flykt­känslo­r)
    Mon 23 Dec 2019 20:27
    Anonym (Saknar henne.) skrev 2019-12-23 11:56:26 följande:

    Vi stannar i korridoren och hälsar artigt på varandra. Allt väl? Du säger att det är mycket nu och att det vore skönt med ledigt. Jag nickar ler och håller med, frågar dig hur din dag varit och du säger att den var som vanligt. Men du har den där blicken och dina ljusbruna ögon är vackrare än ädelstenar. Jag vill skippa allt snack om väder och jobb och fråga dig rakt ut.

    Varför jag tänker på dig konstant?

    Varför gör du mig så varm?

    Varför slår mitt hjärta så hårt att jag kan räkna hjärtslagen när du går förbi?

    Jag måste veta om du ser mig eller om jag bara är en i mängden för dig

    Dagarna går och blir till veckor som blir till år

    Men jag kommer aldrig fråga dig vad du heter jag kommer aldrig be dig om ditt nummer och jag kommer aldrig få några svar. För jag står här i bakgrunden och beundrar dig varje dag.

    Vet redan allt om dig och men känner inte dig.

    Känner inte dig men känner så mycket för dig.

    Hur kan detta vara så fel när det känns så rätt. Blandade känslor pumpas runt i mig lust, ångest, lycka, värme, kyla, tankar och drömmar som bara finns i mig. Men dom finns.


    Undrar också. Är ni båda upptagna? Varför nöjer du dig med att betrakta i bakgrunden?
  • Anonym (Flykt­känslo­r)
    Mon 23 Dec 2019 20:33
    Dirgeofnovember skrev 2019-12-22 23:57:17 följande:

    Måste säga att jag är synnerligen glad att jag inte är din man. Har läst tråden och har sällan sett sån förnekelse. Även om vi utgår från det faktum att ni aldrig gått hela vägen så saknar du uppenbarligen respekt för din man. Du kommer säkert intala dig att du har respekt för honom men det faktum att du lät och till viss del fortfarande låter det fortgå tyder på total avsaknad av empati och respekt.

    Jag som nykomling till tråden måste säga att intrycket av dig är att du är otroligt omogen, du velar och verkar närmast agera som en tonåring. Sanningen är den att du även verkar vara rätt feg. Feg för att du borde vara helt ärlig med din om det faktum att du kontinuerligt uppmuntrade och eggade på dina känslor för kollegan (det är här du i mina ögon är otrogen). Att bli nyfiken och lite små kär i en annan person är helt normalt men ditt beteende är det inte.

    Det finns olika gränser för vad som är otrohet och du kan tycka vad du vill om den saken men faktum kvarstår att du totalt saknar respekt för din man. 

    Jag kommer inte säga vad du ska göra med ditt liv men jösses vad du framstår som en dålig människa, riktigt giftig och jag hoppas för din mans och barns skull att du en dag åker dit... nåväl, god jul till alla trogna och till de som vet att de borde vara singlar och är det.


    Men du, hoppa ner från dina höga hästar va! Och kasta inte sten i glashus. Man vet aldrig vad man kommer råka ut för. Jag tror att en sådan här sak är fruktansvärt jobbig.

    Man väljer inte sina känslor. Jag hoppas att du slipper lära dig denna läxa. Den är nog så jobbig och kan vara riktigt dyrköpt.
  • Mon 23 Dec 2019 20:59
    Anonym (Flyktkänslor) skrev 2019-12-23 20:33:41 följande:

    Men du, hoppa ner från dina höga hästar va! Och kasta inte sten i glashus. Man vet aldrig vad man kommer råka ut för. Jag tror att en sådan här sak är fruktansvärt jobbig.

    Man väljer inte sina känslor. Jag hoppas att du slipper lära dig denna läxa. Den är nog så jobbig och kan vara riktigt dyrköpt.


    Jag vet att det fullt möjligt skulle kunna hända mig, men jag vet också att jag håller till mina principer ganska hårt numera. Jag hade inte låtit det gå så långt som TS gjorde på grund av mina principer. Jag har redan i tråden skrivit vad jag tycker TS borde ha gjort för att jag skulle ha respekt för hennes agerande. Man kan inte rå för sina känslor men hur man agerar på dem är i högsta grad något man kan rå för.

    Med det sagt har inte alla samma moral eller principer som jag och vissa kanske tycker att TS är stark pga detta... men det är som att en tjuv blir kallad för hjälte för att man stoppar sitt eget brott.
  • Anonym (Sakna­r henne.­)
    Mon 23 Dec 2019 22:32
    Anonym (Bea) skrev 2019-12-23 16:36:20 följande:

    Det där högg lite i hjärtat. Är ni båda upptagna?


    Jag är väldigt upptagen. Inte hon sen en tid tillbaka.

    Men hon förstår nog, hon verkar så intelligent. Jag rodnar, tappar bort mig, säger korkade saker och hon gör likadant. Kanske för att jag gör henne obekväm eller för att hon känner något hon med. Så pinsamt och jobbigt men vill ändå vara i hennes närhet. . Vi ler mot varandra och byter långa blickar på gränsen till tydligt. Men på insidan stormar det. Känner mig som Forest Gump om hon var Jenny.

    Vi har pratat en jag har aldrig tagit steget att fråga henne om hon vill ta en kaffe eller lunch. Det är en så bisarr situation och jag är kluven. Eftersom hela min kropp säger att hon är den rätta. Och jag vet man får inte ha såna känslor när man är upptagen.

    Den vackraste kärleken är nog den som aldrig når mer än till förälskelsen. "Afzelius" Och i mitt fall stämmer nog det.
  • Anonym (Sakna­r henne.­)
    Mon 23 Dec 2019 22:33
    Anonym (Bea) skrev 2019-12-23 16:36:20 följande:

    Det där högg lite i hjärtat. Är ni båda upptagna?


    Jag är väldigt upptagen. Inte hon sen en tid tillbaka.

    Men hon förstår nog, hon verkar så intelligent. Jag rodnar, tappar bort mig, säger korkade saker och hon gör likadant. Kanske för att jag gör henne obekväm eller för att hon känner något hon med. Så pinsamt och jobbigt men vill ändå vara i hennes närhet. . Vi ler mot varandra och byter långa blickar på gränsen till tydligt. Men på insidan stormar det. Känner mig som Forest Gump om hon var Jenny.

    Vi har pratat en jag har aldrig tagit steget att fråga henne om hon vill ta en kaffe eller lunch. Det är en så bisarr situation och jag är kluven. Eftersom hela min kropp säger att hon är den rätta. Och jag vet man får inte ha såna känslor när man är upptagen.

    Den vackraste kärleken är nog den som aldrig når mer än till förälskelsen. "Afzelius" Och i mitt fall stämmer nog det.
  • Tue 24 Dec 2019 00:48
    -1

    Du förtjänar all cred TS.

    Det kommer in lite nya användare som slänger ur sig en massa. Dessvärre har inte många följt tråden från start ett.

    Jag gjorde ett bland dom första inläggen. Har hävt ur mig ett och annat.

    Har följt tråden kommer kontinuerligt hela tiden. Som jag skrev så är det 4st som har stått TS närmast och skrivit och kört på. Båda hårt och mjukt. Du har bestämt svarat med god ton hela tiden och haft ett för jävla psyke.

    Jag gissar att du väljer just nu vika du vill svara som är seriösa.

    Jag släpper definitivt inte fig TS och tråden.

    All lycka till!

    Tack för orden tecum

  • Anonym (Ly)
    Wed 25 Dec 2019 20:59
    Anonym (Saknar henne.) skrev 2019-12-23 11:56:26 följande:

    Vi stannar i korridoren och hälsar artigt på varandra. Allt väl? Du säger att det är mycket nu och att det vore skönt med ledigt. Jag nickar ler och håller med, frågar dig hur din dag varit och du säger att den var som vanligt. Men du har den där blicken och dina ljusbruna ögon är vackrare än ädelstenar. Jag vill skippa allt snack om väder och jobb och fråga dig rakt ut.

    Varför jag tänker på dig konstant?

    Varför gör du mig så varm?

    Varför slår mitt hjärta så hårt att jag kan räkna hjärtslagen när du går förbi?

    Jag måste veta om du ser mig eller om jag bara är en i mängden för dig

    Dagarna går och blir till veckor som blir till år

    Men jag kommer aldrig fråga dig vad du heter jag kommer aldrig be dig om ditt nummer och jag kommer aldrig få några svar. För jag står här i bakgrunden och beundrar dig varje dag.

    Vet redan allt om dig och men känner inte dig.

    Känner inte dig men känner så mycket för dig.

    Hur kan detta vara så fel när det känns så rätt. Blandade känslor pumpas runt i mig lust, ångest, lycka, värme, kyla, tankar och drömmar som bara finns i mig. Men dom finns.


    Åh, vad romantiskt! Om du får fantisera fritt vad hade du önskat hände eller att hon gjorde?
  • Anonym (Moss)
    Wed 25 Dec 2019 22:23
    Lione81 skrev 2019-12-24 00:48:03 följande:

    Du förtjänar all cred TS.

    Det kommer in lite nya användare som slänger ur sig en massa. Dessvärre har inte många följt tråden från start ett.

    Jag gjorde ett bland dom första inläggen. Har hävt ur mig ett och annat.

    Har följt tråden kommer kontinuerligt hela tiden. Som jag skrev så är det 4st som har stått TS närmast och skrivit och kört på. Båda hårt och mjukt. Du har bestämt svarat med god ton hela tiden och haft ett för jävla psyke.

    Jag gissar att du väljer just nu vika du vill svara som är seriösa.

    Jag släpper definitivt inte fig TS och tråden.

    All lycka till!

    Tack för orden tecum


    Finns många fel här...
  • Anonym (fabul­ous)
    Thu 26 Dec 2019 00:12
    Anonym (Moss) skrev 2019-12-25 22:23:45 följande:
    Finns många fel här...
    Bara för folk som tror att de är perfekta.

    Män är kåta idioter i tonåren. Kvinnor blir klimakteriekåta som de i 45-årsåldern.

    Och då kan det klart hända saker.
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift