• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    411223 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    411223

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (May)
    Thu 26 Dec 2019 11:07
    -1

    Fascinerande, detta är som att läsa något jag själv hade kunnat skriva nästan ordagrant för drygt 3 år sedan.

    Nästan varje inlägg från din sida TS är något jag själv satt och vånödades över, och var nära att starta en dylik tråd. Pågick i nästan 2 år.

    Här läst vartenda inlägg får sägas, och jag tror ditt resonerande här har varit sunt.

    Själv landade jag lite där du verkar vara nu; vi drog ned kontakten (också aldrig uttalat något) vilket till slut dödade av förälskelsen även om det tog ett tag.

    Nu har jag bytt jobb sen något år, men vi hörs fortfarande med jämna mellanrum och tar frukost på kontoret. Men nu är det helt utan attraktion och känslor, bara en för mig väldigt viktig vänskap. Det där som låg under alltihop, som man inte vill förlora.

    Hoppas ni kan hamna där också!

  • Anonym (Sakna­r henne.­)
    Wed 8 Jan 2020 17:35
    Anonym (Ly) skrev 2019-12-25 20:59:56 följande:

    Åh, vad romantiskt! Om du får fantisera fritt vad hade du önskat hände eller att hon gjorde?


    Oj! Jag är verkligen kluven just nu. Vet inte hur jag skall stå ut längre. Skall jag säga något eller bara låtsas som ingenting. Har gått lång tid nu efter helger och ledigheter men kan fortfarande inte få henne ur mina tankar. Tror inte detta handlar om sex, visst är hon fin och attraktiv men är så mycket djupare nere i henne än bara en fysisk attraktion. Jag är galen jag vet, behöver prata med någon eller bara sluta känna och tänka. Detta tar upp för mycket av mitt liv.

    Men du vet det här är inte mitt fel eller någon annans heller. Inget hjälper
  • Anonym (Vån3)
    Fri 10 Jan 2020 19:40
    Anonym (Saknar henne.) skrev 2019-12-23 11:56:26 följande:

    Vi stannar i korridoren och hälsar artigt på varandra. Allt väl? Du säger att det är mycket nu och att det vore skönt med ledigt. Jag nickar ler och håller med, frågar dig hur din dag varit och du säger att den var som vanligt. Men du har den där blicken och dina ljusbruna ögon är vackrare än ädelstenar. Jag vill skippa allt snack om väder och jobb och fråga dig rakt ut.

    Varför jag tänker på dig konstant?

    Varför gör du mig så varm?

    Varför slår mitt hjärta så hårt att jag kan räkna hjärtslagen när du går förbi?

    Jag måste veta om du ser mig eller om jag bara är en i mängden för dig

    Dagarna går och blir till veckor som blir till år

    Men jag kommer aldrig fråga dig vad du heter jag kommer aldrig be dig om ditt nummer och jag kommer aldrig få några svar. För jag står här i bakgrunden och beundrar dig varje dag.

    Vet redan allt om dig och men känner inte dig.

    Känner inte dig men känner så mycket för dig.

    Hur kan detta vara så fel när det känns så rätt. Blandade känslor pumpas runt i mig lust, ångest, lycka, värme, kyla, tankar och drömmar som bara finns i mig. Men dom finns.


    Ååh så fint skrivet av dig. Så romantisk du är, Vilken lycka att vara henne, att ha träffat någon man som du... Önskar D hade uttryckt samma för mig... Fast han kan både mitt nr o namn :(
  • Anonym (Vån3)
    Fri 10 Jan 2020 22:20
    Anonym (Saknar henne.) skrev 2020-01-08 17:35:32 följande:

    Oj! Jag är verkligen kluven just nu. Vet inte hur jag skall stå ut längre. Skall jag säga något eller bara låtsas som ingenting. Har gått lång tid nu efter helger och ledigheter men kan fortfarande inte få henne ur mina tankar. Tror inte detta handlar om sex, visst är hon fin och attraktiv men är så mycket djupare nere i henne än bara en fysisk attraktion. Jag är galen jag vet, behöver prata med någon eller bara sluta känna och tänka. Detta tar upp för mycket av mitt liv.

    Men du vet det här är inte mitt fel eller någon annans heller. Inget hjälper


    En man som skriver så här, som känner så här, ovanligt, tänk att det finns...blir hoppfull men också ledsen, drömmer, längtar också efter att få uppleva något sånt här från D
  • Anonym (Vån3)
    Fri 10 Jan 2020 23:20
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-12-10 06:58:36 följande:

    Tror du att vi rört varann?

    Och tror du inte att jag redan skulle hittat på ett lyckligt slut på allt det här för längesen om det hade varit min mening? Än att fortsatt ta skit folk skriver? Det hade väl varit betydligt lättare än att säga som det är. Av nån jäkla anledning svarar jag fortfarande tålmodigt på era frågor. Sen är det upp till er när ni inte vill vara med längre. Jag slutar ju inte leva för det - och jag vet ju vad som händer.


    Tycker du TS är stark som lyckats stoppa det trots dessa starka kånslor. Moss du måste vara sjukt olycklig och inte alls ha upplevt något sånt här och därför kan du bara döma TS för du har antagligen inga som helst fördelaktiga drag vare sig fysiskt eller personlighets mässigt och kommer antagligen aldrig få chans att uppleva denna typ av förälskelse. Så bara synd om dig. För övr kan jag tycka att TS, jag, vi, i liknande situstion är patetiska, som frågar andra hur vi ska leva. Borde fan leva livet fullt ut, men nej här blir det en tragedi för att man vill ligga med en annan o det enda bättre alternativet är att skilja sig först..? Då är man en bra månniska. Men annars jättehemsk. Det finns hemskheter i världen men detta är banne mig inte ens i närheten av hemskt.
  • Anonym (Vån3)
    Fri 10 Jan 2020 23:50
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2018-10-15 18:35:27 följande:

    Som jag sade i en annan tråd: Det man inte vet mår man inte dåligt av.

    Alltså det din man överhuvudtaget inte känner till, inte ens misstänker, mår han givetvis inte dåligt av.

    Men detta självfallet under förutsättning att man själv kan hantera det på ett sådant sätt, både känslomässigt och rent praktiskt, att det inte påverkar någonting i övrigt. Och givetvis under förutsättning att ens partner under inga som helst omständigheter vet något, någonsin.

    Under dessa omständigheter så gäller alltså sanningen att det man inte vet mår man inte dåligt av.

    Då behöver det där med otrohet och eventuella konsekvenser inte vara så himla dramatiskt. Man kan ändå aldrig äga en annan människa och man kan inte heller hindra sin partner från att vara otrogen. 

    Hur som helst, särskilt ovanligt är det ju inte med otrohet.

    OBS: Jag har aldrig sagt att otrohet är något bra och det är inget jag rekommenderar. Om man kan undvika det så är det nog oftast både bäst och enklast.

    Men om man kan sköta det på sådant sätt att man inte blir avslöjad så behöver det ju inte alls medföra några dramatiska konsekvenser, eller överhuvudtaget några som helst konsekvenser för någon annan än en själv. Strikt egoistiskt för en själv kan det ju självfallet medföra mycket positiva konsekvenser...


    Du säger det så bra. Jag resonerar likadant. Tänk om vi alla hade börjat se förhållanden på detta sätt, ja ingen hade känt sig bedragen.
  • Anonym (Ingen kul jul igen)
    Thu 13 Feb 2020 00:56
    -1

    Hej TS Några verkar ha flyttat in här. Tänkte bara höra hur dagsformen är var ju ett tag sedan. Går allt åt rätt håll?

  • Anonym (Ingen kul jul igen)
    Thu 13 Feb 2020 00:56
    -1

    Hej TS Några verkar ha flyttat in här. Tänkte bara höra hur dagsformen är var ju ett tag sedan. Går allt åt rätt håll?

  • Anonym (Fy)
    Thu 13 Feb 2020 18:10
    +2
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-14 21:43:55 följande:
    Det är just det här jag nånstans intalar mig - om vi bara ligger med varann så försvinner den otroliga spänningen mellan oss, och vi kan släppa det och gå vidare....
    Skulle du kunna visa denna tråd för din man utan konsekvenser? 
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Fri 14 Feb 2020 10:19
    -1 +1
    Anonym (Ingen kul jul igen) skrev 2020-02-13 00:56:19 följande:

    Hej TS Några verkar ha flyttat in här. Tänkte bara höra hur dagsformen är var ju ett tag sedan. Går allt åt rätt håll?


    Hej! Allt går åt rätt håll. Vi hördes inte på en dryg månad då jag var bortrest m familjen över jul och nyår. Avstånd gör alltid gott. Vi tar en kaffe och så ibland, hänger då och då, men läget känns verkligen lugnt.
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift