• Anonym (Kaffedraken)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej ts, hoppas du har det bra. Kanske dags för en liten statusuppdatering för Q1 2020? Hur går det med Pelle icke-affären?

    Lever den i bästa välgående med fullbokad hängmöteskalender och nya Pelle tricks för att peppa upp historien, eller blir det kanske coronan som definitivt kommer att lägga den i graven? 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (felix) skrev 2020-03-24 20:28:05 följande:

    Hej ts, hoppas du har det bra. Kanske dags för en liten statusuppdatering för Q1 2020? Hur går det med Pelle icke-affären?

    Lever den i bästa välgående med fullbokad hängmöteskalender och nya Pelle tricks för att peppa upp historien, eller blir det kanske coronan som definitivt kommer att lägga den i graven? 


    Hej Felix! Icke-affären går bra. Vi har hängt lite, men inte alls så ofta. Nu sitter vi på varsitt håll hemma sen flera veckor tillbaka, chattar då och då men inte mycket mer än så. Så läget lugnt skulle jag säga.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Business as usual ser det ud som, om man undantar coronan.

    Några frågor.

    Har den organisationändring med nya inkompatibla roller för er båda slagit igenom ännu? Så att ni reelt inte har någon arbetsrelaterad ursäkt för upprätthålla fortsatt kontakt.

    Är det du kallar chatta samma som det du tidigare kallade skypa? Eller är det nya kommunikationskanaler/tidspunkter som har öppnats.

    Hur ser du mentalt på framtiden inom säg ett år eller två? Är du kvar på samma ställe och kör lugnt vidare med icke-affären i samma utsträckning som nu? Jag ber dig inte om att spå, men frågar mer om du trivs med status quo eller mentalt har en idé om att icke-affären av den ena eller andra anledningen sjunger på sista versen.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (felix) skrev 2020-03-26 07:48:44 följande:

    Business as usual ser det ud som, om man undantar coronan.

    Några frågor.

    Har den organisationändring med nya inkompatibla roller för er båda slagit igenom ännu? Så att ni reelt inte har någon arbetsrelaterad ursäkt för upprätthålla fortsatt kontakt.

    Är det du kallar chatta samma som det du tidigare kallade skypa? Eller är det nya kommunikationskanaler/tidspunkter som har öppnats.

    Hur ser du mentalt på framtiden inom säg ett år eller två? Är du kvar på samma ställe och kör lugnt vidare med icke-affären i samma utsträckning som nu? Jag ber dig inte om att spå, men frågar mer om du trivs med status quo eller mentalt har en idé om att icke-affären av den ena eller andra anledningen sjunger på sista versen.


    Nej, det har hänt mkt annat inom organisationen så detta har inte varit prioriterat just nu. Vi har kvar våra gemensamma ansvarsområden just nu. Så vi har fortfarande arbete ihop.

    Jag menar samma sak som skypea.

    Nej, jag tror inte jag är kvar på det här jobbet inom 1-2 år. Just nu inte läge att sluta dock m tanke på Corona och osäker omvärld.

    Som det är nu känns helt ok. Lite kontakt, men inte mkt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-03-26 16:00:05 följande:
    Nej, det har hänt mkt annat inom organisationen så detta har inte varit prioriterat just nu. Vi har kvar våra gemensamma ansvarsområden just nu. Så vi har fortfarande arbete ihop.

    Jag menar samma sak som skypea.

    Nej, jag tror inte jag är kvar på det här jobbet inom 1-2 år. Just nu inte läge att sluta dock m tanke på Corona och osäker omvärld.

    Som det är nu känns helt ok. Lite kontakt, men inte mkt.
    Hej ts...Inga återfall? Hoppas inte det, och att allt är bra och går sin gilla gång trots coronan. Mycket har ju ställts på ända p.g.a. det.
    Skypandet och hängen  fortsätter ser jag, men hoppas det blir mindre och mindre.
    Förstår att man måste ha kontakt om man jobbar i samma projekt men skypandet...Är det under arbetstid eller på fritid eller både och?

    Hoppas också allt är bra på hemmafronten, och att din man inte har börjat undra vad som egentligen hände.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (FYI) skrev 2020-04-19 14:58:35 följande:

    Hej ts...Inga återfall? Hoppas inte det, och att allt är bra och går sin gilla gång trots coronan. Mycket har ju ställts på ända p.g.a. det.

    Skypandet och hängen  fortsätter ser jag, men hoppas det blir mindre och mindre.

    Förstår att man måste ha kontakt om man jobbar i samma projekt men skypandet...Är det under arbetstid eller på fritid eller både och?

    Hoppas också allt är bra på hemmafronten, och att din man inte har börjat undra vad som egentligen hände.


    Hej!

    Här är det bra. Hur är det själv? Vi varken hänger eller hörs, inget alls på fritiden. Sprang på varann av en slump i veckan då båda var på kontoret utan att vi visste om det (sitter ju hemma mest). Tog en snabb kaffe i köket då bara. Vi hörs typ 1 gång varannan vecka på skype, inte mer. Så läget är tvärlugnt.

    Till alla som inte orkar läsa allt i denna tråd men undrar från trådstart till nu - Det går att stå på ruinens brant men välja att backa. :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vad du än gör. Hoppa inte i säng med din kollega. Sjukt dumt. Vill du sätta hela familjen på spel bara för 15 minuters passion? Det kan bli dyrt. Jag är den bedragna då min man hade en affär med kollega bakom min rygg. Det har förstört för mig och jag är riktigt traumatiserad, då jag känner mig så jävla kränkt. Prata med din man om öppen relation eller försök hotta till det med honom i sängen. Tänk inte kortsiktigt! Se över vilka konsekvenserna blir på lång sikt!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-04-24 10:33:12 följande:

    Hej!

    Här är det bra. Hur är det själv? Vi varken hänger eller hörs, inget alls på fritiden. Sprang på varann av en slump i veckan då båda var på kontoret utan att vi visste om det (sitter ju hemma mest). Tog en snabb kaffe i köket då bara. Vi hörs typ 1 gång varannan vecka på skype, inte mer. Så läget är tvärlugnt.

    Till alla som inte orkar läsa allt i denna tråd men undrar från trådstart till nu - Det går att stå på ruinens brant men välja att backa. :)


    Du hanterar detta galant tycker jag! Känns han mer som en vän nu? Dvs mindre attraktion och inga känslor?
  • Anonym (Kaffedraken)
    kontrast skrev 2020-04-24 11:15:51 följande:

    Vad du än gör. Hoppa inte i säng med din kollega. Sjukt dumt. Vill du sätta hela familjen på spel bara för 15 minuters passion? Det kan bli dyrt. Jag är den bedragna då min man hade en affär med kollega bakom min rygg. Det har förstört för mig och jag är riktigt traumatiserad, då jag känner mig så jävla kränkt. Prata med din man om öppen relation eller försök hotta till det med honom i sängen. Tänk inte kortsiktigt! Se över vilka konsekvenserna blir på lång sikt!


    Men öppet förhållande kan säkert vara tufft det med.

    Att veta om att sin man/fru har 15 minuter passionerad sex med annan person.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-04-24 10:33:12 följande:
    Hej!

    Här är det bra. Hur är det själv? Vi varken hänger eller hörs, inget alls på fritiden. Sprang på varann av en slump i veckan då båda var på kontoret utan att vi visste om det (sitter ju hemma mest). Tog en snabb kaffe i köket då bara. Vi hörs typ 1 gång varannan vecka på skype, inte mer. Så läget är tvärlugnt.

    Till alla som inte orkar läsa allt i denna tråd men undrar från trådstart till nu - Det går att stå på ruinens brant men välja att backa. :)
    Kul att höra! Grattis till er Skål
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift