• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    427456 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    427456

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Fri 24 Apr 2020 23:23
    kontrast skrev 2020-04-24 11:15:51 följande:

    Vad du än gör. Hoppa inte i säng med din kollega. Sjukt dumt. Vill du sätta hela familjen på spel bara för 15 minuters passion? Det kan bli dyrt. Jag är den bedragna då min man hade en affär med kollega bakom min rygg. Det har förstört för mig och jag är riktigt traumatiserad, då jag känner mig så jävla kränkt. Prata med din man om öppen relation eller försök hotta till det med honom i sängen. Tänk inte kortsiktigt! Se över vilka konsekvenserna blir på lång sikt!


    Korrekt analys och samma slutsats kom jag också fram till, även om jag visste det från början även om jag darrade på manschetten.

    Hoppas det gått bra för dig i slutändan!
  • Anonym (FYI)
    Sat 25 Apr 2020 19:36
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-04-24 10:33:12 följande:
    Hej!

    Här är det bra. Hur är det själv? Vi varken hänger eller hörs, inget alls på fritiden. Sprang på varann av en slump i veckan då båda var på kontoret utan att vi visste om det (sitter ju hemma mest). Tog en snabb kaffe i köket då bara. Vi hörs typ 1 gång varannan vecka på skype, inte mer. Så läget är tvärlugnt.

    Till alla som inte orkar läsa allt i denna tråd men undrar från trådstart till nu - Det går att stå på ruinens brant men välja att backa. :)
    Jo tack, allt bra här, våren raskt på gång och båten snart i sjön så man kan inte klaga.
    Toppen att det verkar ordna sig med avståndet men är det bara coronans förtjänst??...Finns det kvar någon lockelse? Skype...Privat eller i tjänst?
    Ingen fundering från mannens sida?
  • Anonym (FYI)
    Tue 12 May 2020 14:21
    Anonym (FYI) skrev 2020-04-25 19:36:57 följande:
    Jo tack, allt bra här, våren raskt på gång och båten snart i sjön så man kan inte klaga.
    Toppen att det verkar ordna sig med avståndet men är det bara coronans förtjänst??...Finns det kvar någon lockelse? Skype...Privat eller i tjänst?
    Ingen fundering från mannens sida?
    Och där tog intresset att svara slut...?
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Tue 12 May 2020 16:07
    Anonym (FYI) skrev 2020-05-12 14:21:35 följande:

    Och där tog intresset att svara slut...?


    Vi skypar i tjänsten, men knappt det. Inget Skypande eller annat privat. En lockelse i viss mån kommer han väl alltid vara, men inte alls som förut.
  • Anonym (Agera­)
    Tue 9 Jun 2020 13:58

    Haha Den här tråden är ju helt underbar..! Inne på andra året liksom och folk är fortfarande nyfikna och involverade..! Underbart<3

  • Anonym (felix­)
    Mon 29 Jun 2020 22:58
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-03-25 17:23:13 följande:
    Hej Felix! Icke-affären går bra. Vi har hängt lite, men inte alls så ofta. Nu sitter vi på varsitt håll hemma sen flera veckor tillbaka, chattar då och då men inte mycket mer än så. Så läget lugnt skulle jag säga.
    Hej TS. Kanske vi kunde få en Pelle statusuppdatering för Q2? Lika lugnt läge som Q1? Trevlig sommar.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Thu 2 Jul 2020 22:32
    Anonym (felix) skrev 2020-06-29 22:58:21 följande:

    Hej TS. Kanske vi kunde få en Pelle statusuppdatering för Q2? Lika lugnt läge som Q1? Trevlig sommar.


    Hej! Jag har faktiskt fått nytt jobb - så jag byter fr.om. i höst, så nu går våra vägar isär. Vi sågs och hängde några timmar för nån vecka sen, som ett hejdå. Det var en diskussion om vi skulle gå ut och äta eller om vi skulle ?boka ett rum? (på jobbet, för att hänga alltså, for good old sakes en sista gång och sitta och snacka) som enligt gammal vana blev till skämt om hotellrum -men observera SKÄMT. Det blev istället en långlunch och promenad i solen.

    Vi ses nog en sväng på jobbet i höst innan jag byter, men sen som sagt ses vi inte mer. Pelle har dock, till min förvåning, nämnt att han skulle kunna tänka sig att byta till dit jag ska. Vet inte varför han sa det egentligen, det kommer nog aldrig att hända, och lika bra är det. Jag kommer att sakna honom. Men han är inte min, och jag är inte hans.

    Nu ska jag spendera sommaren med min älskade familj och inte ägna Pelle mina tankar. Trevlig sommar!
  • Anonym (felix­)
    Thu 2 Jul 2020 22:48

    Oj oj. Det händer saker och ting. Grattis med jobbet. Pelle är sig lik med tvetydiga skämt ser jag. Rejäl upptrappning i slutfinalen eller ???

    Låt oss hoppas att han inte gör allvar av sin sondering omkring att följa med till ditt nya jobbställe. Så får du nog ett förklaringsproblem därhemma.  

    Se till att bryta Pelle kontakten helt i höst annars tar det aldrig slut. Pelle kommer nog att komma med lite goda ideer för att fortsätta hålla elden vid liv. Trevlig sommar tills dess.

  • Anonym (Njut av livet)
    Thu 2 Jul 2020 23:06
    -2
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-07-02 22:32:39 följande:

    Hej! Jag har faktiskt fått nytt jobb - så jag byter fr.om. i höst, så nu går våra vägar isär. Vi sågs och hängde några timmar för nån vecka sen, som ett hejdå. Det var en diskussion om vi skulle gå ut och äta eller om vi skulle ?boka ett rum? (på jobbet, för att hänga alltså, for good old sakes en sista gång och sitta och snacka) som enligt gammal vana blev till skämt om hotellrum -men observera SKÄMT. Det blev istället en långlunch och promenad i solen.

    Vi ses nog en sväng på jobbet i höst innan jag byter, men sen som sagt ses vi inte mer. Pelle har dock, till min förvåning, nämnt att han skulle kunna tänka sig att byta till dit jag ska. Vet inte varför han sa det egentligen, det kommer nog aldrig att hända, och lika bra är det. Jag kommer att sakna honom. Men han är inte min, och jag är inte hans.

    Nu ska jag spendera sommaren med min älskade familj och inte ägna Pelle mina tankar. Trevlig sommar!


    Jösses vilken tråd va lång! Sorry om jag sabbar allt nu men helt ärligt så tycker jag absolut att du skulle gjort ett fräst o haft sex med honom.

    Har själv varit med om en likande historia där moralen tyvärr segrade.. Har inte kunnat släppa honom på snart 8 år.
  • Anonym (Utvec­kla)
    Sat 4 Jul 2020 20:47
    +1
    Anonym (Njut av livet) skrev 2020-07-02 23:06:30 följande:

    Jösses vilken tråd va lång! Sorry om jag sabbar allt nu men helt ärligt så tycker jag absolut att du skulle gjort ett fräst o haft sex med honom.

    Har själv varit med om en likande historia där moralen tyvärr segrade.. Har inte kunnat släppa honom på snart 8 år.


    Tycker du verkligen att TS ska vara otrogen?
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift