• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Det)

    Det är så lätt att sitta och döma andra innan man själv hamnat i en liknande situation.

    Har själv varit i en liknande situation i flera år, det går inte över men är inte beredd att bryta upp hela familjen så får kämpa emot känslorna konstant. Har inte varit otrogen.

  • Anonym (felix)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-07-02 22:32:39 följande:
     Pelle har dock, till min förvåning, nämnt att han skulle kunna tänka sig att byta till dit jag ska. Vet inte varför han sa det egentligen, det kommer nog aldrig att hända, och lika bra är det. 
    Hur reagerade du när han nämnde det? Signalerade att du tog det på allvar och tyckte det kunde vara bra? Varför tror du han sa det? Är det kanske för att motivera att ni håller grytan kokande med fortsatt kontakt i framtiden eller är det en reell möjlighet att det sker?

    Tror att om det sker vill din man uppfatta det som en brott mot ett underförstått avtal mellan er, att han håller låg profil och du avslutar din Pelle affär genom att söka dig till ett annat ställe. Så om Pelle dyker upp det nya stället vill det nog bli slut med den låga profilen.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2020-07-06 08:01:24 följande:

    Hur reagerade du när han nämnde det? Signalerade att du tog det på allvar och tyckte det kunde vara bra? Varför tror du han sa det? Är det kanske för att motivera att ni håller grytan kokande med fortsatt kontakt i framtiden eller är det en reell möjlighet att det sker?

    Tror att om det sker vill din man uppfatta det som en brott mot ett underförstått avtal mellan er, att han håller låg profil och du avslutar din Pelle affär genom att söka dig till ett annat ställe. Så om Pelle dyker upp det nya stället vill det nog bli slut med den låga profilen.


    Jag blev förvånad när han sa det, men sa ja, gör det!, eftersom jag tycker ju om att jobba med honom. Men den kom lite oväntat eftersom vi inte hörs eller hänger som förut. Han frågade om jag hade tips på vem på stället han kunde snacka med.

    Men ska jag vara ärlig så tror jag inte att det kommer att ske. Han är en trygghetsknarkare och kommer inte att byta jobb i första taget. Men varför han sa det vet jag inte, min gissning är nog lika god som er. För att han också gillar att hänga med mig kanske? Ja, kanske. För att han vill testa ett nytt jobb? Ja, kanske. För att han vill ta en flirt ett steg längre? Nej, då skulle det vara gjort för längesen.

    Vad tror du?

    Nej, jag tror inte min man ser det som nåt avtal. Pelle nämns ju knappt här hemma, vi hörs eller hänger ju knappt heller. Min man litar på mig, Pelle har nog i viss mån stört honom tidigare men det känns som att han landat i att det bästa han kan göra är att lita på att jag inte gör något - och det har han gjort helt rätt i, med tanke på att jag heller aldrig klev över kanten.
  • Lione81
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-07-06 08:56:39 följande:

    Jag blev förvånad när han sa det, men sa ja, gör det!, eftersom jag tycker ju om att jobba med honom. Men den kom lite oväntat eftersom vi inte hörs eller hänger som förut. Han frågade om jag hade tips på vem på stället han kunde snacka med.

    Men ska jag vara ärlig så tror jag inte att det kommer att ske. Han är en trygghetsknarkare och kommer inte att byta jobb i första taget. Men varför han sa det vet jag inte, min gissning är nog lika god som er. För att han också gillar att hänga med mig kanske? Ja, kanske. För att han vill testa ett nytt jobb? Ja, kanske. För att han vill ta en flirt ett steg längre? Nej, då skulle det vara gjort för längesen.

    Vad tror du?

    Nej, jag tror inte min man ser det som nåt avtal. Pelle nämns ju knappt här hemma, vi hörs eller hänger ju knappt heller. Min man litar på mig, Pelle har nog i viss mån stört honom tidigare men det känns som att han landat i att det bästa han kan göra är att lita på att jag inte gör något - och det har han gjort helt rätt i, med tanke på att jag heller aldrig klev över kanten.


    Leker man med tanken och visar sig att Pelle skulle byta jobb till ditt nya. Då är det bevisat att han inte har släppt dig. Då menar jag inte släppt dig som en god vän. Då har inte släppt attraktionen till dig. Då kan det bli jobbigt för dig. Då kommer känslorna spela in igen, när du väl har lagt bort dom och gått vidare. Då kommer spela börja svansa runt dig. Antingen blir det en jobbigt situation för dig.

    Eller så tänds lågan igen. Du nämner att du har svårt att låta bli att vilja hänga med Pelle. Någon stans där bak så finns han för dig i tankarna.

    Nu har inte detta skett och sker förmodligen inte heller.

    Leker man med tanken. Så är jag nog inte helt fel ute TS?
  • Anonym (felix)

    Tror att du underskattar situationens sprängfarlighet. Att Pelle knappt nämns hemma beror ju på du har försatt din man i en situation där saknar andra bra handlingsmöjligheter. Han kan ju inte gärna förbjuda umgänge med en samarbetspartner eller kontrollera vad som sägs vid era hängmöten. Han kan bara signalera att det som du och Pelle höll på med "stört" honom. Eftersom han kom med denna "jag stör med på Dig & Pelle" signalering ungefär samtidigt som du sökte nytt jobb i höstas tror jag att han uppfattar det som ditt sätt att åtgärda problemet utan dramatik. Även om han skulle lita på dig att du inte överskrider någon absolut forbjuden gräns, tror jag inte att han skulle uppskatta en sequel på Pelle affären på ditt nya jobbställe.

  • Naala

    Var med om något liknande och det var en otroligt stark attraktion som var omöjlig att stå emot. Vi hade sex ett par ggr sen la attraktionen sig o de va inte kul längre. Värt de? Nej, det var det inte. Är du en vanlig människa med samvete så kommer de o äta upp dig inifrån och du kommer att må jättedåligt så låt bli. Min sambo vet inget och det tär verkligen på mig varje dag. Bara bestäm dig o minimera kontakten så mycket det går.

  • Naala
    Naala skrev 2020-07-06 11:03:12 följande:

    Älskar verkligen min sambo o vi har haft det bra i alla år Men jag var med om något liknande och det var en otroligt stark attraktion som var omöjlig att stå emot. Vi hade sex ett par ggr sen la attraktionen sig o de va inte kul längre. Värt de? Nej, det var det inte. Är du en vanlig människa med samvete så kommer de o äta upp dig inifrån och du kommer att må jättedåligt så låt bli. Min sambo vet inget och det tär verkligen på mig varje dag. Bara bestäm dig o minimera kontakten så mycket det går.


    Hur har det gåttTS?
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Naala skrev 2020-07-06 11:07:15 följande:

    Hur har det gåttTS?


    Long story short - inget har hänt och jag är min man trogen.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2020-07-06 09:29:30 följande:

    Tror att du underskattar situationens sprängfarlighet. Att Pelle knappt nämns hemma beror ju på du har försatt din man i en situation där saknar andra bra handlingsmöjligheter. Han kan ju inte gärna förbjuda umgänge med en samarbetspartner eller kontrollera vad som sägs vid era hängmöten. Han kan bara signalera att det som du och Pelle höll på med "stört" honom. Eftersom han kom med denna "jag stör med på Dig & Pelle" signalering ungefär samtidigt som du sökte nytt jobb i höstas tror jag att han uppfattar det som ditt sätt att åtgärda problemet utan dramatik. Även om han skulle lita på dig att du inte överskrider någon absolut forbjuden gräns, tror jag inte att han skulle uppskatta en sequel på Pelle affären på ditt nya jobbställe.


    Fast att Pelle inte nämns är ju naturligt eftersom vi inte alls hörs / hänger på det sättet längre? Att vi tog en långlunch häromveckan vet han. Men ja, jag skulle också tro att han tycker att det blir bra att våra vägar skiljs åt i och med nytt jobb i höst. Det är bäst för alla.
  • Anonym (felix)

    Du verkar lite ambivalent omkring Pelles funderingar om att följa med dig till ditt nya jobbställe. På ena sidan inser du att är det bäst för alla att Pelle historien tar slut här, på andra sidan vill det väl vara den ultimata bekräftelsen för dig omkring ert förhållande om han gjorde allvar av det. Och bekvämt att kunna fortsätta historien på nya stället, utan att det är ditt fel.

    Tror inte att han kommer att göra det, han vill nog bara använda det som lockbete och ursäkt till fortsatt "jobbrelaterad" kontakt, men tänk lite grann på vilka signaler du skickar. Du verkar göra mycket för att uppmuntra honom till att följa med, men du har kanske samma agenda att du vill behålla det som en möjlighet som inte blir förverkligad.

Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift