• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    427480 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    427480

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Canon­)
    Tue 7 Jul 2020 07:19
    -1

    Tycker det är dags att dra med den där Pelle till kopieringsrummet nu och sluta vela hit och dit. Yolo!!!

  • Tue 28 Jul 2020 21:41
    +2

    TS - jag undrar om du funderat på om detta är/var någon slags 40-årskris och att det hela berott på tristess? 14 år ihop, två barn, bra jobb etc etc. Alla ens vänner är i samma situation, man kan alltså inte hänga på samma sätt som tidigare. Så kanske man jobbar lite för mycket. Går ut och gör roliga saker lite för lite. Och vips är man där när någon ger en uppmärksamhet. Och även om man vet att det är fel, och man försöker ta avstånd etc så är det ju sååå härligt att ha något som bryter vardagen. Att någon hör av sig hela tiden, att det finns någon som inte är självklar (som ens man och vänner är) men som ändå söker sig till en. Det är så spännande... Man blir förälskad i förälskelsen. Som med Pelle. Även sen när kontakten minskar så säger han att han kanske också ska byta jobb. I min bok betyder det att han håller dörren öppen. Helt klart. Och jag förstår honom. Han är troligen i samma situation. Det här ni har haft har gjort er både levande och döda. Det höjer och sänker. Det är så härligt men också extremt farligt om man vill hålla sin familj intakt.

    Jag älskar också min man något oerhört. Han är dessutom en riktigt hunk skulle jag säga. Han ger mig fjärilar fortfarande. Han är dessutom supersnäll utan att vara mesig, vältränad, en bra pappa etc etc. Och ändå. Man är som ett litet bi som dras till det söta i blomman. Det gäller att lägga band på sig. Jag säger som du sa i början. Fan. Men jag vet också att sekunden man hoppar över det där staketet då är det kört. Jag tycker du har gjort helt rätt med allt. Det är inte lätt att vara människa. Ibland måste man slira lite för att veta vad som är rätt väg.

  • Anonym (FYI)
    Sat 5 Sep 2020 17:08

    Hej ts...Hur går det? Såg att du skrivit i en annan tråd, under annat nic, för jag förmodar det var du.
    Om det var du, såg det ut som business as usual. Pirrar fortfarande !!

    Har du bytt jobb ännu? och framför allt...Har föremålet för pirret fortfarande planer att följa med?

  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Fri 18 Sep 2020 15:19
    Anonym (FYI) skrev 2020-09-05 17:08:51 följande:

    Hej ts...Hur går det? Såg att du skrivit i en annan tråd, under annat nic, för jag förmodar det var du.

    Om det var du, såg det ut som business as usual. Pirrar fortfarande !!

    Har du bytt jobb ännu? och framför allt...Har föremålet för pirret fortfarande planer att följa med?


    Hej! Sorry lite sent svar. Nej, jag har inte skrivit i någon annan tråd nyligen så det var nog nån annan. Vilken tråd var det? Är inte inne här så ofta.

    Jag har bytt jobb, och allt känns bra än så länge. :)

    Pelle har inte följt med...eller - han har fått ett konsultuppdrag (På timme, han jobbar kvar på vårt förra ställe) på mitt nya, kring det vi jobbat med ihop. Jag har INGET med det att göra, men så är det iaf. Vi sitter alltså på olika bolag och ställen nu, men kommer troligen ha lite kontakt pga det. Plus att kontoren är rätt nära (blir ofta så i en mindre stad) så vi kommer kanske ta nån lunch ibland - men det får tiden utvisa.
  • Anonym (FYI)
    Fri 18 Sep 2020 15:41
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-09-18 15:19:22 följande:
    Hej! Sorry lite sent svar. Nej, jag har inte skrivit i någon annan tråd nyligen så det var nog nån annan. Vilken tråd var det? Är inte inne här så ofta.

    Jag har bytt jobb, och allt känns bra än så länge. :)

    Pelle har inte följt med...eller - han har fått ett konsultuppdrag (På timme, han jobbar kvar på vårt förra ställe) på mitt nya, kring det vi jobbat med ihop. Jag har INGET med det att göra, men så är det iaf. Vi sitter alltså på olika bolag och ställen nu, men kommer troligen ha lite kontakt pga det. Plus att kontoren är rätt nära (blir ofta så i en mindre stad) så vi kommer kanske ta nån lunch ibland - men det får tiden utvisa.
    M.a.o. har inget förändratsFoten i munnen
  • Anonym (FYI)
    Fri 18 Sep 2020 15:50

    Sorry...Glömde svara på vilken tråd.
    "Kåt på annan" #9

  • Anonym (felix­)
    Fri 18 Sep 2020 16:18
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-09-18 15:19:22 följande:
    Pelle har inte följt med...eller - han har fått ett konsultuppdrag (På timme, han jobbar kvar på vårt förra ställe) på mitt nya, kring det vi jobbat med ihop. Jag har INGET med det att göra, men så är det iaf. Vi sitter alltså på olika bolag och ställen nu, men kommer troligen ha lite kontakt pga det. Plus att kontoren är rätt nära (blir ofta så i en mindre stad) så vi kommer kanske ta nån lunch ibland - men det får tiden utvisa.
    Hmm. Vi som hoppats att Pelle historien skulle ta slut här får bli besvikna, men inte så förvånade. Lite har du nog ändå med det att göra, iom att man nog får säga att du uppmuntrat honom. Tror att din man kommer att dra samma slutsats, att Pelle inte vill agera som han gör utan att ha fått ett go från dig. Det ser ut som att Pelle blir en never-ending story, och att du nu lite grann har tappat kontrollen över situationen. 
  • Anonym (FYI)
    Sat 19 Sep 2020 00:02
    Anonym (felix) skrev 2020-09-18 16:18:55 följande:
    Hmm. Vi som hoppats att Pelle historien skulle ta slut här får bli besvikna, men inte så förvånade. Lite har du nog ändå med det att göra, iom att man nog får säga att du uppmuntrat honom. Tror att din man kommer att dra samma slutsats, att Pelle inte vill agera som han gör utan att ha fått ett go från dig. Det ser ut som att Pelle blir en never-ending story, och att du nu lite grann har tappat kontrollen över situationen. 
    Tja...att "Pelle" dyker upp som gubben i lådan på ts nya jobb kommer ju knappast som en överraskning. Det är en uthållig fan, det får man ge honom. Han fortsätter att smida och bida sin tid. Huvudsaken är att inte tappa kontakten.

    Hade jag varit i ts kläder hade jag genomskådat detta och gjort ett clean cut,
    (det har hon säkert redan gjort) men det har ju ts uttryckligt sagt att hon inte vill för dom har ju så "kul" ihop. (Avsluta alltså).

    Hon tror att hon står på säker mark nu och inte balanserar på den avgrund som hon gjorde för två år sedan (eller är det tre nu). Så fel hon har. Den åtrån kan blossa upp igen när som helst så länge dom har sina möten, och då står denna Pelle där med sina täckta förslag om hyra rum och förmiddagspromenader på tu man hand.

    Undrar just hur länge ts man klarar av det. Jag har sett liknande situationer tidigare i min omgivning. En till synes lugn och sansad man som med tiden bygger upp ett stort hat som helt plötsligt bara briserar...Fått nog helt enkelt.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Sat 19 Sep 2020 13:40
    Anonym (felix) skrev 2020-09-18 16:18:55 följande:

    Hmm. Vi som hoppats att Pelle historien skulle ta slut här får bli besvikna, men inte så förvånade. Lite har du nog ändå med det att göra, iom att man nog får säga att du uppmuntrat honom. Tror att din man kommer att dra samma slutsats, att Pelle inte vill agera som han gör utan att ha fått ett go från dig. Det ser ut som att Pelle blir en never-ending story, och att du nu lite grann har tappat kontrollen över situationen. 


    Som sagt, vi jobbar inte ihop längre. Vi hörs inte på fritiden alls. Jag har inte tappat kontrollen :)
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Sat 19 Sep 2020 13:42
    Anonym (FYI) skrev 2020-09-19 00:02:03 följande:

    Tja...att "Pelle" dyker upp som gubben i lådan på ts nya jobb kommer ju knappast som en överraskning. Det är en uthållig fan, det får man ge honom. Han fortsätter att smida och bida sin tid. Huvudsaken är att inte tappa kontakten.

    Hade jag varit i ts kläder hade jag genomskådat detta och gjort ett clean cut,

    (det har hon säkert redan gjort) men det har ju ts uttryckligt sagt att hon inte vill för dom har ju så "kul" ihop. (Avsluta alltså).

    Hon tror att hon står på säker mark nu och inte balanserar på den avgrund som hon gjorde för två år sedan (eller är det tre nu). Så fel hon har. Den åtrån kan blossa upp igen när som helst så länge dom har sina möten, och då står denna Pelle där med sina täckta förslag om hyra rum och förmiddagspromenader på tu man hand.

    Undrar just hur länge ts man klarar av det. Jag har sett liknande situationer tidigare i min omgivning. En till synes lugn och sansad man som med tiden bygger upp ett stort hat som helt plötsligt bara briserar...Fått nog helt enkelt.


    Fast...nej. Hade Pelle velat göra nåt hade han gjort det. Han bidar inte sin tid. Det kommer inte att hända något mellan oss. Jag är där jag ska och vill vara, med min man. Och han med sin fru.
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift