• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    411453 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    411453

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Sat 19 Sep 2020 14:10
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-09-19 13:42:58 följande:
    Fast...nej. Hade Pelle velat göra nåt hade han gjort det. Han bidar inte sin tid. Det kommer inte att hända något mellan oss. Jag är där jag ska och vill vara, med min man. Och han med sin fru.
    Det kvittar vad du skriver, Krösa-majornas livsluft är att skuldbelägga och se allt i svart. De kan aldrig förstå att män och kvinnor kan umgås som vänner utan att ha sex - eller vilja ha sex. Ingen man "bidar sin tid" i tre år om man vill ha en viss kvinna, det finns inte på kartan. Det gäller att smida medan järnet är varmt, Pelle har sumpat sin chans. Som en kvinna som lade an på mig sa, "en eld som inte får bränsle slocknar". Men vi är fortfarande vänner...

    I ditt ställe hade jag slutat att skriva i tråden.
  • Anonym (felix­)
    Sat 19 Sep 2020 16:50
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-09-19 13:40:19 följande:
    Som sagt, vi jobbar inte ihop längre. Vi hörs inte på fritiden alls. Jag har inte tappat kontrollen :)
    Jag menar inte att du tappat kontrollen över dig själv, säkert inte, utan att du tappat kontrollen över din mans uppfattning av Pelle situationen. Tidigare hade du två trumfkort som gjorde att du kunde fortsätta ett tvivelaktigt umgänge utan större konsekvenser för ditt förhållande till din man. Dels hade du alibiet att Pelle var din kollega ( fast egentligen inte riktigt) som du ju på ett eller annat sätt var tvungen att umgås med. Dels hade du exitmöjligheten att du kunde byta jobb, om din man skulle bli alltför störd över detta umgänge.

    Nu har du spelat ut ditt trumfkort att byta jobb, och säkert fått goodwill hos din man genom det. Men så kommer Pelle och spelar ut en joker, han kommer efter dig nu som konsult. Plötsligt är situationen annorlunda. Din man kan med god anledning fråga sig varför Pelle-konsult följer efter dig? Är min fru verkligen helt utan medverkan till det? Nu är ni ju inte bara "kollegor" som måste samarbeta utan två personer som uppenbart manövrerar sig för att kunna vara omkring varandra. Vilket gör ett status quo som tidigare motvilligt kunde accepteras till en mycket mer upptrappad och giftig situation. 
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Sat 19 Sep 2020 22:39
    Anonym (felix) skrev 2020-09-19 16:50:28 följande:

    Jag menar inte att du tappat kontrollen över dig själv, säkert inte, utan att du tappat kontrollen över din mans uppfattning av Pelle situationen. Tidigare hade du två trumfkort som gjorde att du kunde fortsätta ett tvivelaktigt umgänge utan större konsekvenser för ditt förhållande till din man. Dels hade du alibiet att Pelle var din kollega ( fast egentligen inte riktigt) som du ju på ett eller annat sätt var tvungen att umgås med. Dels hade du exitmöjligheten att du kunde byta jobb, om din man skulle bli alltför störd över detta umgänge.

    Nu har du spelat ut ditt trumfkort att byta jobb, och säkert fått goodwill hos din man genom det. Men så kommer Pelle och spelar ut en joker, han kommer efter dig nu som konsult. Plötsligt är situationen annorlunda. Din man kan med god anledning fråga sig varför Pelle-konsult följer efter dig? Är min fru verkligen helt utan medverkan till det? Nu är ni ju inte bara "kollegor" som måste samarbeta utan två personer som uppenbart manövrerar sig för att kunna vara omkring varandra. Vilket gör ett status quo som tidigare motvilligt kunde accepteras till en mycket mer upptrappad och giftig situation. 


    Fast..vi kommer ju inte umgås som förr? Hängmöten etc blir det inte längre (och det var längesen vi var där, nu m Corona etc har vi knappt setts alls). Så jag tror att du är mer orolig än du (eller rättare sagt min man) alls behöver vara. Han jobbar heltid på sitt vanliga jobb och kommer köra några konsulttimmar då och då bara. Hans ursprungstjänst finns inte ens på mitt nya jobb, så han ?kan? inte börja hos oss på heltid heller.

    Konsultar Pelle åt mitt nya jobb för att jag är där? Förmodligen. Betyder det att han nånsin skulle gå längre än innan, när vi bara hängt med varann i tre år? Nej, det skulle han inte.
  • Anonym (Oroli­g man)
    Mon 21 Sep 2020 09:59
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-09-19 22:39:34 följande:
    Fast..vi kommer ju inte umgås som förr? Hängmöten etc blir det inte längre (och det var längesen vi var där, nu m Corona etc har vi knappt setts alls). Så jag tror att du är mer orolig än du (eller rättare sagt min man) alls behöver vara. Han jobbar heltid på sitt vanliga jobb och kommer köra några konsulttimmar då och då bara. Hans ursprungstjänst finns inte ens på mitt nya jobb, så han ?kan? inte börja hos oss på heltid heller.

    Konsultar Pelle åt mitt nya jobb för att jag är där? Förmodligen. Betyder det att han nånsin skulle gå längre än innan, när vi bara hängt med varann i tre år? Nej, det skulle han inte.

    Oj här har det hänt saker!


    Du har alltså bytt jobb till slut.


    Men Pelle hänger lite grann kvar genom sitt konsult-drag....(skulle allt vara bra intressant att se hur den mannen tänker!) ?.och du verkar gilla att han hänger kvar. Korrekt?


    Då kan man ju inte låta bli att fråga: Vet din man om att Pelle skall konsulta på ditt nya jobb?  

  • Anonym (felix­)
    Mon 21 Sep 2020 10:12
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-09-18 15:19:22 följande:
    Pelle har inte följt med...eller - han har fått ett konsultuppdrag (På timme, han jobbar kvar på vårt förra ställe) på mitt nya, kring det vi jobbat med ihop. Jag har INGET med det att göra, men så är det iaf. 
    Vill fråga om en detalj här.

    När du berättade till din man att Pelle hade dykt upp som gubben i lådan på nya stället hur sålde du det?

    Du poängterar här att du själv hade absolut ingenting med det att göra, men gjorde du också det inför din man? Det måste ju vara ett litet dilemma här. Att säga att du INGET har med det att göra, är ju dels lite felaktigt iom att du tidigare uppmuntrat honom, och dels ett indirekt erkännande att Pelles agerande också för dig känns en lite tvivelaktig uppvaktning, som du vill ta avstånd från. Så du kanske sålde det mer som en god idé, att ni fortsatte ert samarbete som fungerade så bra på andra stället?

    Och hur reagerade din man inför Pelle konsult? Var han lika cool som alltid?.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Mon 21 Sep 2020 20:07
    Anonym (Orolig man) skrev 2020-09-21 09:59:29 följande:

    Oj här har det hänt saker!

    Du har alltså bytt jobb till slut.

    Men Pelle hänger lite grann kvar genom sitt konsult-drag....(skulle allt vara bra intressant att se hur den mannen tänker!) ?.och du verkar gilla att han hänger kvar. Korrekt?

    Då kan man ju inte låta bli att fråga: Vet din man om att Pelle skall konsulta på ditt nya jobb?  


    Nej vi har inte pratat om att Pelle ska konsulta, har inte funnits någon anledning, vet ju inte ens i vilken utsträckning mer än att det ska vara lite.
  • Anonym (Oroli­g man)
    Mon 21 Sep 2020 22:12
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-09-21 20:07:08 följande:
    Nej vi har inte pratat om att Pelle ska konsulta, har inte funnits någon anledning, vet ju inte ens i vilken utsträckning mer än att det ska vara lite.

    Om inte jag minns fel så har du och din man diskuterat Pelle, och din man har sagt att han var störd av erat häng.
    Antar då att han vet vem Pelle är.

    Nu bytte du jobb och din man andades säkert ut (även om han litar på dig).
    Om nu Pelle skulle dyka upp igen, på nya jobbet, om än hur lite som helst, tror du då inte att din man skulle undra varför, och bli ännu mera störd med tanke på historiken?

    Eller tänker du hålla det hemligt?

  • Anonym (FYI)
    Mon 21 Sep 2020 23:30
    Anonym (Orolig man) skrev 2020-09-21 22:12:57 följande:

    Om inte jag minns fel så har du och din man diskuterat Pelle, och din man har sagt att han var störd av erat häng.
    Antar då att han vet vem Pelle är.

    Nu bytte du jobb och din man andades säkert ut (även om han litar på dig).
    Om nu Pelle skulle dyka upp igen, på nya jobbet, om än hur lite som helst, tror du då inte att din man skulle undra varför, och bli ännu mera störd med tanke på historiken?

    Eller tänker du hålla det hemligt?Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-07-06 15:54:32 följande:


    Här är svar på det:Flört

    Att vi tog en långlunch häromveckan vet han. Men ja, jag skulle också tro att han tycker att det blir bra att våra vägar skiljs åt i och med nytt jobb i höst. Det är bäst för alla.

    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-09-18 15:19:22 följande:
     Vi sitter alltså på olika bolag och ställen nu, men kommer troligen ha lite kontakt pga det. Plus att kontoren är rätt nära (blir ofta så i en mindre stad) så vi kommer kanske ta nån lunch ibland - men det får tiden utvisa.

    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-09-21 20:07:08 följande:
    Nej vi har inte pratat om att Pelle ska konsulta, har inte funnits någon anledning, vet ju inte ens i vilken utsträckning mer än att det ska vara lite.


  • Anonym (felix­)
    Mon 21 Sep 2020 23:54
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-09-21 20:07:08 följande:
    Nej vi har inte pratat om att Pelle ska konsulta, har inte funnits någon anledning, 
    Kan se att jag drog förhastade slutsatser i mitt tidigare inlägg. Jag trodde du följde din hittidige politik om att berätta allt omkring alla detaljer men förtiga sanningen om helheten. Nu har vi en rätt så avgörande detalj som saknas. Onekligen ett dramatiskt spänningsmoment i historien. Får se hur manusförfattaren löser det?
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Tue 22 Sep 2020 18:09
    Anonym (felix) skrev 2020-09-21 23:54:45 följande:

    Kan se att jag drog förhastade slutsatser i mitt tidigare inlägg. Jag trodde du följde din hittidige politik om att berätta allt omkring alla detaljer men förtiga sanningen om helheten. Nu har vi en rätt så avgörande detalj som saknas. Onekligen ett dramatiskt spänningsmoment i historien. Får se hur manusförfattaren löser det?


    Vad menar du?
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift