• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    427574 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    427574

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (felix­)
    Tue 22 Sep 2020 19:28
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-09-22 18:09:07 följande:
    Vad menar du?
    Menar bara att du fram till nu verkar ha varit rätt så bra på att namedroppa Pelle omkring luncher och annat till din man. Man kan inte säga att du direkt förtiger aktiviterna omkring Pelle annat än den känslomässiga delen. Trodde därför att du redan namedroppat Pelle-konsults inträde på nya stället.som en intressant och relevant upplysning till din man och frågade hur du gjort för att förklara detta .

    Det har du så valt att inte göra, och använder det låga timtal som Pelle fakturerar som argument. Det blir en intressant situation att se hur det utvecklar sig. Skall du fortsatt förtiga det för att du själv inser att det är känsligt, eller skall du namedroppa Pelle igen och kommer din man då bara fortsatt vara cool och att säga "Vad kul"
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Tue 22 Sep 2020 20:46
    Anonym (felix) skrev 2020-09-22 19:28:24 följande:

    Menar bara att du fram till nu verkar ha varit rätt så bra på att namedroppa Pelle omkring luncher och annat till din man. Man kan inte säga att du direkt förtiger aktiviterna omkring Pelle annat än den känslomässiga delen. Trodde därför att du redan namedroppat Pelle-konsults inträde på nya stället.som en intressant och relevant upplysning till din man och frågade hur du gjort för att förklara detta .

    Det har du så valt att inte göra, och använder det låga timtal som Pelle fakturerar som argument. Det blir en intressant situation att se hur det utvecklar sig. Skall du fortsatt förtiga det för att du själv inser att det är känsligt, eller skall du namedroppa Pelle igen och kommer din man då bara fortsatt vara cool och att säga "Vad kul"


    Jag tror inte att det kommer vara några konstigheter. Jag skulle absolut kunna nämna Pelle igen men det känns så..över.

    Vi får se hösten an.
  • Anonym (FYI)
    Tue 22 Sep 2020 22:44
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-09-22 20:46:46 följande:
    Jag tror inte att det kommer vara några konstigheter. Jag skulle absolut kunna nämna Pelle igen men det känns så..över.

    Vi får se hösten an.
    Men varför gör du inte det då? Det borde väl vara relativt ofarligt att tala om att "Pelle" kommer att konsulta tillsammans med dig också fortsättningsvis? Eller?
  • Anonym (Mi2)
    Wed 23 Sep 2020 04:44
    +1
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-09-22 20:46:46 följande:

    Jag tror inte att det kommer vara några konstigheter. Jag skulle absolut kunna nämna Pelle igen men det känns så..över.

    Vi får se hösten an.


    Tror inte alls detta är över för dig, för isf hade du berättat om Pelles konsultande redan...
  • Anonym (Håll det profes­ionell­t)
    Sun 11 Oct 2020 16:29

    Håll det BARA profesionellt och var rationell och umgås inte som kompisar. Alls. Var som män förväntas vara hela tiden. Rationella. Det är därför kvinnor inte fick rösträtt på 1921 år. Fakta, ni är känslostyrda. Har väl också träffat attraktiva kvinnor i mina dagar trots att jag är gift men inte fan trycker jag på dem för det. Problem är inte större än vi gör dem till.

  • Anonym (felix­)
    Thu 22 Oct 2020 17:38
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-09-22 20:46:46 följande:
    Vi får se hösten an.
    Hur går det för dig här på höstkanten TS ? Icke-affären brukar ju trappas upp då.

    Fullbokad hängmöteskalender med den nye konsulten? 
    Några nya Pelle-tricks för att peppa upp historien?
    Fortfarande lyckligt ovetande make? 
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Fri 23 Oct 2020 19:04
    Anonym (felix) skrev 2020-10-22 17:38:51 följande:

    Hur går det för dig här på höstkanten TS ? Icke-affären brukar ju trappas upp då.

    Fullbokad hängmöteskalender med den nye konsulten? 

    Några nya Pelle-tricks för att peppa upp historien?

    Fortfarande lyckligt ovetande make? 


    Hej! Nej vi har inte hängt nåt men det går fan inte bra just nu.

    Nu har det blivit lite flirtigt igen. Det har inte varit det på länge, men nu är det det. Så jävla dumt.
  • Anonym (Njut av livet)
    Fri 23 Oct 2020 19:45
    +1
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-10-23 19:04:24 följande:

    Hej! Nej vi har inte hängt nåt men det går fan inte bra just nu.

    Nu har det blivit lite flirtigt igen. Det har inte varit det på länge, men nu är det det. Så jävla dumt.


    Förlåt men är det verkligen så himla dumt? Jag är väll en moralisk besvikelse men hallå du är ju sugen på han o han verkar va riktigt sugen på dig. Passa på o ha lite kul! Hur ofta i livet får man såna här ?chanser? ? Jag tänker inte sitta som 80+ o ångra allt jag inte gjorde.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Fri 23 Oct 2020 19:50
    Anonym (Njut av livet) skrev 2020-10-23 19:45:14 följande:

    Förlåt men är det verkligen så himla dumt? Jag är väll en moralisk besvikelse men hallå du är ju sugen på han o han verkar va riktigt sugen på dig. Passa på o ha lite kul! Hur ofta i livet får man såna här ?chanser? ? Jag tänker inte sitta som 80+ o ångra allt jag inte gjorde.


    Hade jag inte haft nåt samvete hade jag varit tydlig mot honom för längesen, och nog han också.

    Om vi nånsin går över gränsen byter jag bara en ångest mot en annan. Och det priset är för högt för oss båda.
  • Anonym (felix­)
    Fri 23 Oct 2020 20:28
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-10-23 19:04:24 följande:
    Hej! Nej vi har inte hängt nåt men det går fan inte bra just nu.

    Nu har det blivit lite flirtigt igen. Det har inte varit det på länge, men nu är det det. Så jävla dumt.
    Hmm. Onekligen lite dumt.

    Går ut från att du inte outat den nye konsult för din man. Har du någon plan omkring det? Skall du kanske vänta några månader och låtsas som att han först blev konsult då så det blir lite mindre svårt att förklara?
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift