• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    411434 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    411434

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Sat 24 Oct 2020 15:03
    Anonym (felix) skrev 2020-10-24 14:59:13 följande:

    Jesus. Ett avsnitt omkring sex med kollegor. Jag lyssnade 20 sekunder. Det är ju så alldeles uppenbart att man inte ens kan kalla det en hint. Trodde Pelle var mer sofistikerad än så. Men ok, om detta faller innanför din definition av "flirt" så är den mycket litet subtil.


    Sjukt nog tänkte jag inte ens på början sist. Vet inte om jag inte lyssnade riktigt sist jag lyssnade, uppenbarligen inte. Skrattade nästan till efter 20 sekunder nu jag med. Han har ALDRIG varit tydlig så. Vet inte riktigt hur jag ska ta det därför.
  • Anonym (Oroli­g man)
    Sat 24 Oct 2020 15:18
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-10-24 15:03:59 följande:
    Sjukt nog tänkte jag inte ens på början sist. Vet inte om jag inte lyssnade riktigt sist jag lyssnade, uppenbarligen inte. Skrattade nästan till efter 20 sekunder nu jag med. Han har ALDRIG varit tydlig så. Vet inte riktigt hur jag ska ta det därför.
    Ha, nästan komiskt. Tänk vad många som sagt till dig i denna tråden att Pelle aldrig kommer att ge sig. Börjar kännas kusligt likt att vi har haft rätt......

    Så länge 1) och 2) som jag skrev ovan gäller, hur tror du själv att detta skall sluta då?
  • Anonym (Oroli­g man)
    Sat 24 Oct 2020 15:28
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-10-24 10:41:34 följande:
    Jag kan inte läsa hans tankar.

    Alltså din man......
    Känns otroligt konstigt att han inte reagerar?


    Är han oerhört försiktig och helt enkelt "för snäll"?
    Är ert förhållande så bra som du  anger i tråden, eller bryr han sig inte?
    ....eller håller han det inom sig och konserverar ilskan och oron?


     

  • Anonym (felix­)
    Sat 24 Oct 2020 17:29
    Anonym (Orolig man) skrev 2020-10-24 15:28:30 följande:

    Alltså din man......
    Känns otroligt konstigt att han inte reagerar?


    Är han oerhört försiktig och helt enkelt "för snäll"?
    Är ert förhållande så bra som du  anger i tråden, eller bryr han sig inte?
    ....eller håller han det inom sig och konserverar ilskan och oron?


     


    Håller med om att makens fullständiga passivitet är trådens stora mysterium. Han borde i det minsta hinta något för att markera att han inte är total idiot.

    Oerhört försiktig eller bryr sig inte? En alternativ förklaring kunde vara att han sitter med några dolda trumfkort. 

    Teori nummer 1. Han följer med på denna tråd och avväntar rätt ögonblick att slå till.

    Teori nummer 2. Han har också något tvivelaktigt pågång i bakgrunden och är glad för att han inte är den ende som strular runt.
  • Anonym (FYI)
    Sun 25 Oct 2020 00:13
    Anonym (Orolig man) skrev 2020-10-24 15:18:52 följande:
    Ha, nästan komiskt. Tänk vad många som sagt till dig i denna tråden att Pelle aldrig kommer att ge sig. Börjar kännas kusligt likt att vi har haft rätt......

    Så länge 1) och 2) som jag skrev ovan gäller, hur tror du själv att detta skall sluta då?
    Min tanke också...Nästan kusligt att se från start och framåt, genom hela tråden med alla gränsförflyttningar av ts , som de flesta har varnat för så länge jag minns... Men ts har bara ignorerat allt, och bara fortsatt spelet
    Det tråkiga för ts, och om våra varningar fortsätter slå in, är väl att, (som jag har för mig att jag varnade för) hennes man till slut får nog, bägaren rinner över för honom. Då blir det förmodligen inte så kul för ts.
    Å andra sidan tror jag det är precis det ts behöver för att vakna ur sin rosaskimrande tillvaro på kontoret. Eller skall man kalla det deras gemensamma fantasi att få ett härligt knull tillsammans...?
    Anonym (felix) skrev 2020-10-24 17:29:08 följande:
    Teori nummer 1. Han följer med på denna tråd och avväntar rätt ögonblick att slå till.

    Teori nummer 2. Han har också något tvivelaktigt pågång i bakgrunden och är glad för att han inte är den ende som strular runt.
    Tror inte på någon av dessa teorier utan snarare på vad som avhandlats tidigare här. Att han känner sig i underläge (finns ingen balans) i deras förhållande, och drar sig för att ställa henne mot väggen.
    Vad skall han egentligen säga? Att ts inte får umgås med konsultkollegan, för att?
    Han vet ju inte hur allvarligt det är, och har varit.
    Tycker allvarligt synd om honom. Han vet nog...eller snarare misstänker och anar vad som sker bakom ryggen på honom.
    Men jag hoppas att även han har en gräns för vad han accepterar.

  • Sun 25 Oct 2020 00:34
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-10-24 14:36:48 följande:
    Såhär såg konversationen ut:

    Pelle: Sjukt roligt att lyssna på Ligga med P3?s poddar

    Jag: Den podden har jag faktiskt inte lyssnat på. Något särskilt avsnitt som är bra?

    Pelle: Jag har lyssnat på de två sista. Sjukt kul

    Jag: Ok, tack för tipset, ska lyssna!

    Man kan tolka det som man vill, man behöver inte lägga nån värdering i det. Men nu när du frågade lyssnade jag om lite på allra sista avsnittet, för jag reagerade inte då - och ja. Det inleds ju på ett sätt som kanske kan vara en hint inser jag nu. Jag vet inte. Eller så var det bara en slump och det var ett tips på podd bara. Lyssna själv.

    Så här i efterhand, tycker du att du kunnat svara på ett annat sätt, utav respekt för din man?
    Jag tycker att du ska välja. Antingen stannar du hos din man och slutar att ta emot inviter och spela med, värnar ert äktenskap helt enkelt. Eller så lämnar du din man och roar dig med kollegan, förutsatt att han också lämnar sitt äktenskap.

  • enable­007
    Sun 25 Oct 2020 00:36

    Tror att denna tråd - kapitel har tagit slut . Vf försöker ni och hålla vid liv ... ????

  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Sun 25 Oct 2020 01:26
    Spagettimonstret skrev 2020-10-25 00:34:36 följande:

    Så här i efterhand, tycker du att du kunnat svara på ett annat sätt, utav respekt för din man?

    Jag tycker att du ska välja. Antingen stannar du hos din man och slutar att ta emot inviter och spela med, värnar ert äktenskap helt enkelt. Eller så lämnar du din man och roar dig med kollegan, förutsatt att han också lämnar sitt äktenskap.


    I just detta ovan tycker jag inte mina svar är så anmärkningsvärda. Men borde jag låta bli att flirta / svara flirtigt av respekt för min man? Ja, där jag står nu - ja det tycker jag.

    Är sjukt besviken på mig själv hur lätt jag / vi trillade ner i den fällan igen.
  • Anonym (Vet hur det är)
    Sun 25 Oct 2020 01:35
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-10-25 01:26:43 följande:

    I just detta ovan tycker jag inte mina svar är så anmärkningsvärda. Men borde jag låta bli att flirta / svara flirtigt av respekt för min man? Ja, där jag står nu - ja det tycker jag.

    Är sjukt besviken på mig själv hur lätt jag / vi trillade ner i den fällan igen.


    Har inte läst hela tråden och ser att den är startat för nåt år sen. Men vill bara säga att jag förstår dig. Just att balansera på gränsen. Så jäkla lätt att det glider över på andra sidan.
  • Sun 25 Oct 2020 01:40
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-10-25 01:26:43 följande:
    I just detta ovan tycker jag inte mina svar är så anmärkningsvärda. Men borde jag låta bli att flirta / svara flirtigt av respekt för min man? Ja, där jag står nu - ja det tycker jag.

    Är sjukt besviken på mig själv hur lätt jag / vi trillade ner i den fällan igen.

    Det betyder inte att du behöver fortsätta i samma spår. Bryt mönstret.
    Du kan svara kyligt. Du kan avleda till neutralt samtalsämne. Du kan låta bli att svara överhuvudtaget.


    Att flirta på den nivån är inte ok, såvida inte du och din man har ett öppet förhållande.

    Jag vet att det är lätt att ryckas med när man har känslor, men jag tycker du borde stå upp för ditt livsval och val av partner.

Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift