• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    411735 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    411735

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Thu 19 Nov 2020 20:01
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-11-19 18:38:23 följande:

    Vet ni vad? Vi sågs på en promenad idag, jag och Pelle. Den här lilla tillbaka-flashen med flirtande för typ 2 veckor sen fick mig att tumla runt en del inombords igen, och därmed fundera och känna efter ordentligt igen. Och nu har jag landat, helt. Och nog är nog. Jag vill inte längre. Alls. Idag tog det här slut. Inget mer flirtande, på något sätt alls. Jag gjorde det extremt tydligt idag. Inga omskrivningar. Och att all ev kontakt framgent är enbart jobb och inget annat.

    Pelle sa att han förstod, höll med och att allt roligt också har ett slut.


    Grattis till att ha avslutat världshistoriens längsta förspel. Hur känns det? Var det min kepsen-bak-och-fram kommentar som avdödade hans attraktionskraft?
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Thu 19 Nov 2020 20:06
    Pope Joan II skrev 2020-11-19 20:01:28 följande:

    Grattis till att ha avslutat världshistoriens längsta förspel. Hur känns det? Var det min kepsen-bak-och-fram kommentar som avdödade hans attraktionskraft?


    Haha nej, men tänk om det hade varit så lätt?

    Det var just det jag skrev ovan, att kastas tillbaka, snurra runt, och sen landa och inse att jag inte vill längre.
  • Anonym (Ingen kul jul igen)
    Thu 19 Nov 2020 20:54

    Grattis!! Ett klokt och efterlängtat beslut. Jag skrev ju för länge, länge sen att jag ville läsa just detta. Skönt att detta blev resultatet av en lång historia. Nu vill jag bara hoppas på att inte upptäcka något återfall och trots mitt Nic önska dig och din familj en riktigt god jul och framtid tillsammans.

  • Anonym (felix­)
    Thu 19 Nov 2020 21:04
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-11-19 20:06:39 följande:
    Haha nej, men tänk om det hade varit så lätt?

    Det var just det jag skrev ovan, att kastas tillbaka, snurra runt, och sen landa och inse att jag inte vill längre.
    Bra, men detta infall av klarsyn måste följas upp av handling för att ha någon effekt i längden. Annars snurrar du bara runt några varv i manegen och landar igen på samma ställe om ett halvår. Pelle har inte tänkt sig bara sluta med cirkusen i alla fall.

    Som tex. att gå in till din chef och säga att du är så trött på ditt arbetsområde XX och vill mycket hellre göra YY. Eller bikta dig till din man. Eller nått annat som du inte bara kan omgöra senare när det lugnat ned sig lite lagom igen.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Thu 19 Nov 2020 21:11
    Anonym (Ingen kul jul igen) skrev 2020-11-19 20:54:08 följande:

    Grattis!! Ett klokt och efterlängtat beslut. Jag skrev ju för länge, länge sen att jag ville läsa just detta. Skönt att detta blev resultatet av en lång historia. Nu vill jag bara hoppas på att inte upptäcka något återfall och trots mitt Nic önska dig och din familj en riktigt god jul och framtid tillsammans.


    Tack, och det önskar jag dig också, jultomten ;)
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Thu 19 Nov 2020 21:14
    +1
    Anonym (felix) skrev 2020-11-19 21:04:58 följande:

    Bra, men detta infall av klarsyn måste följas upp av handling för att ha någon effekt i längden. Annars snurrar du bara runt några varv i manegen och landar igen på samma ställe om ett halvår. Pelle har inte tänkt sig bara sluta med cirkusen i alla fall.

    Som tex. att gå in till din chef och säga att du är så trött på ditt arbetsområde XX och vill mycket hellre göra YY. Eller bikta dig till din man. Eller nått annat som du inte bara kan omgöra senare när det lugnat ned sig lite lagom igen.


    Jag kan inte sia något om framtiden, men jag kan säga att jag känner mig säker och och att det känns bra. Det var inte min tanke att jag skulle ta detta när vi sågs, vi skulle bara ta en promenad - men det kändes så tydligt då så jag gjorde det, och den känslan är kvar. Och det känns...befriande.
  • Anonym (felix­)
    Thu 19 Nov 2020 21:28

    Förstår inte helt händelsesutvecklingen.

    Ni gick på en promenad, som skulle vara lite romantisk, men så fick du ett infall av klarsyn över vad ni höll på med och gjorde slut där? 

    Eller fick du infallet senare, när du insett att promenaden blev lite för romantisk, och gjorde slut per skype efteråt?

  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Thu 19 Nov 2020 21:33
    Anonym (felix) skrev 2020-11-19 21:28:36 följande:

    Förstår inte helt händelsesutvecklingen.

    Ni gick på en promenad, som skulle vara lite romantisk, men så fick du ett infall av klarsyn över vad ni höll på med och gjorde slut där? 

    Eller fick du infallet senare, när du insett att promenaden blev lite för romantisk, och gjorde slut per skype efteråt?


    Nej. Den skulle inte vara, och var inte, romantisk. Det var en promenad och inget mer. Men jag kände det så starkt när vi sågs, att nej, jag vill inte ha det här mellan oss. Jag vill inte mer. Jag är så trött på att ens tänka på karlns namn. Det är nog. Och jag tog det på promenaden, inte skype.
  • Anonym (felix­)
    Thu 19 Nov 2020 21:40
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2020-11-19 21:33:44 följande:
     Och jag tog det på promenaden, inte skype.
    OK, så blir det lite mera trovärdigt. Som en scen i en fransk film. Men inte nödvändigtvis slutet på filmen.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Thu 19 Nov 2020 21:43
    Anonym (felix) skrev 2020-11-19 21:40:42 följande:

    OK, så blir det lite mera trovärdigt. Som en scen i en fransk film. Men inte nödvändigtvis slutet på filmen.


    Felix - släpp sargen nu och önska mig lycka till istället. :)

    Så lämnar vi alla Pelle åt sitt öde.
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift