• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Tecum skrev 2021-04-19 21:02:08 följande:

    Roligt att höra att det gått bra, men det var inte oväntat. Men nu har du gjort Krösa-majorna i tråden besvikna, de som var såååå säkra på att  Pelle skulle fortsätta ragga på dig och ta nya initiativ och att du skulle falla

    Jag ställde en fråga i höstas och du sa, kom tillbaka när det gått ett halvår. Nu har det nästan gjort det (fem mån) så jag upprepar frågan.

    Med lite distans till det hela, hur ser du på det nu i efterhand? Skäms du för att du lät dig lockas och inte kunde hålla dig objektiv i början, eller ser du det som en viktig erfarenhet och en varning inför framtiden? Eller är det ett vackert minne som du kommer tänka på med glädje och nostalgi när du blir äldre?


    Några krösa-major är kvar ser jag (syftar på Hmmm som jag inte ens orkar kommentera). Men din fråga har jag lovat att svara på. :)

    Såhär i efterhand är jag förvånad att det hände mig - jag som var och är i ett lyckligt äktenskap och som aldrig sökt något utanför det. Hur kunde jag plötsligt sitta i den sisten? Lite arg på mig själv, på att jag trodde att jag kunde styra mina känslor. Det kan man inte, jag vet ju det. Men - jag insåg det försent. Det var då jag skrev inlägget här. Dock är jag väldigt glad för att jag redan från början insåg att det aldrig aldrig skulle vara värt det för någon inblandad, inte att verkligen leva ut det jag tänkte på - och att allt fick stanna här och i fantasin. Jag ser allt detta som en viktig erfarenhet. Jag kommer vara mycket mer vaksam på mina känslor för någon annan i fortsättningen. Men samtidigt ser jag inte Pelle som nån jag aldrig hade velat ha mött. På ett sätt förstås, då hade jag sluppit allt detta. Men vi har nog såhär i backspegeln lärt oss en hel del om oss själva. Men jag är också glad att det var just han, och att han inte heller gick över gränsen. Men jag är mest lättad och glad för att jag stod emot, att jag tog mig ur vår kontakt m varann och att jag och min man har vår framtid tillsammans.
  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2021-04-19 22:04:51 följande:
    Några krösa-major är kvar ser jag (syftar på Hmmm som jag inte ens orkar kommentera). Men din fråga har jag lovat att svara på. :)

    Såhär i efterhand är jag förvånad att det hände mig - jag som var och är i ett lyckligt äktenskap och som aldrig sökt något utanför det. Hur kunde jag plötsligt sitta i den sisten? Lite arg på mig själv, på att jag trodde att jag kunde styra mina känslor. Det kan man inte, jag vet ju det. Men - jag insåg det försent. Det var då jag skrev inlägget här. Dock är jag väldigt glad för att jag redan från början insåg att det aldrig aldrig skulle vara värt det för någon inblandad, inte att verkligen leva ut det jag tänkte på - och att allt fick stanna här och i fantasin. Jag ser allt detta som en viktig erfarenhet. Jag kommer vara mycket mer vaksam på mina känslor för någon annan i fortsättningen. Men samtidigt ser jag inte Pelle som nån jag aldrig hade velat ha mött. På ett sätt förstås, då hade jag sluppit allt detta. Men vi har nog såhär i backspegeln lärt oss en hel del om oss själva. Men jag är också glad att det var just han, och att han inte heller gick över gränsen. Men jag är mest lättad och glad för att jag stod emot, att jag tog mig ur vår kontakt m varann och att jag och min man har vår framtid tillsammans.
    Å andra sidan har det tagit dig 3 år att släppa en sketen förälskelse som andra lyckas sätta stopp för på 10 sekunder, dvs de sätter stopp för saker innan de hinner bli nåt av det. Vilket inte är speciellt förvånande eftersom du inte tar till dig något annat än det du vill höra, blir bästa kompis med ryggklappare som Tecum och slänger ut alla kritiker från tråden.

    Jag ser att du fortfarande, precis som i allra första början enbart tänker på dig själv, dina känslor, dina behov. Precis allt snurra kring dig och vad du tycker passar dig bäst. Ert förhållande är DU, din man är bara en statist.
  • Anonym (Flyktkänslor)
    Anonym (man) skrev 2021-04-20 11:49:04 följande:

    Å andra sidan har det tagit dig 3 år att släppa en sketen förälskelse som andra lyckas sätta stopp för på 10 sekunder, dvs de sätter stopp för saker innan de hinner bli nåt av det. Vilket inte är speciellt förvånande eftersom du inte tar till dig något annat än det du vill höra, blir bästa kompis med ryggklappare som Tecum och slänger ut alla kritiker från tråden.

    Jag ser att du fortfarande, precis som i allra första början enbart tänker på dig själv, dina känslor, dina behov. Precis allt snurra kring dig och vad du tycker passar dig bäst. Ert förhållande är DU, din man är bara en statist.


    Du, man, är fasiken i mig en av de bittrare människorna jag sett här på FL. Ta det lite lite lugnt. Hur bedragen har du egentligen blivit? Dags att släppa och gå vidare... kanske?

    TS jag har varit i en liknande situation. Det är så oerhört jobbigt när man älskar sin man och sitt liv så mycket. Jag vet att det inte finns någon annan man som passar mig bättre. På alla plan. Han kittlar min själ, mitt hjärta och min hjärna fortfarande efter 18 år och ändå så trillade jag dit. Kan inte förstå det, kan inte förklara. Du verkar vara en jättefin person! Bra jobbat av dig att inte ge efter för frestelsen mer än vad som faktiskt gick att reparera och gå vidare ifrån. Klappa dig själv på ryggen! Du är bra.
  • Anonym (man)
    Anonym (Flyktkänslor) skrev 2021-04-20 11:56:12 följande:
    Du, man, är fasiken i mig en av de bittrare människorna jag sett här på FL. Ta det lite lite lugnt. Hur bedragen har du egentligen blivit? Dags att släppa och gå vidare... kanske?

    TS jag har varit i en liknande situation. Det är så oerhört jobbigt när man älskar sin man och sitt liv så mycket. Jag vet att det inte finns någon annan man som passar mig bättre. På alla plan. Han kittlar min själ, mitt hjärta och min hjärna fortfarande efter 18 år och ändå så trillade jag dit. Kan inte förstå det, kan inte förklara. Du verkar vara en jättefin person! Bra jobbat av dig att inte ge efter för frestelsen mer än vad som faktiskt gick att reparera och gå vidare ifrån. Klappa dig själv på ryggen! Du är bra.
    Jag påpekar bara det uppenbara, TS har ganska konsekvent avfärdat allt som inte lirar med vad hon vill höra och då är det inte så konstigt om det tar 3 år.

    Medhåll och ryggklappar är säkert skönt men det löser sällan problem.

    Att du har varit i samma situation som TS förklarar ju varför du tycker all slags ifrågasättande och kritik är detsamma som bitterhet, för du ville väl förmodligen oxå bara ha medhåll och ryggklappar och slippa se över din egen roll i det hela och fråga dig hur det kommer sig att du blev så besatt när andra lyckas hantera såna känslor betydligt bättre.
  • Anonym (man)
    Anonym (Flyktkänslor) skrev 2021-04-20 11:56:12 följande:
    Du, man, är fasiken i mig en av de bittrare människorna jag sett här på FL. Ta det lite lite lugnt. Hur bedragen har du egentligen blivit? Dags att släppa och gå vidare... kanske?

    TS jag har varit i en liknande situation. Det är så oerhört jobbigt när man älskar sin man och sitt liv så mycket. Jag vet att det inte finns någon annan man som passar mig bättre. På alla plan. Han kittlar min själ, mitt hjärta och min hjärna fortfarande efter 18 år och ändå så trillade jag dit. Kan inte förstå det, kan inte förklara. Du verkar vara en jättefin person! Bra jobbat av dig att inte ge efter för frestelsen mer än vad som faktiskt gick att reparera och gå vidare ifrån. Klappa dig själv på ryggen! Du är bra.
    Missförstå mig rätt nu, jag tycker det är jättebra att TS story fick ett lyckligt slut.
    Men nu när det är över är det dags för lite "retrospective".

    Har TS hanteras sin förälskelse på ett bra sätt? Nej det tycker iaf inte jag hon gjort.

    Hade hon kunnat hantera det på andra och bättre sätt, ja det hade hon absolut kunnat göra.

    Hade hon kunnat satt stopp för det mycket tidigare? Ja det hade hon kunnat. Hon hade kunna sätta stopp för det redan från allra första början, innan attraktionen blev en förälskelse.

    Och visst förstå jag att dessa frågor svider men ställer man inte sig dem har man heller inte lärt sig något av sina erfarenheter och nästa gång man blir förälskad i någon annan så är man tillbaka på exakt samma ställe och kommer förmodligen hantera det på exakt samma sätt eftersom problemet ligger inte i förälskelsen eller omständigheterna i sig utan i hur var och en hanterar såna känslor och situationer. Och nästa gång får storyn kanske inte ett lika lyckligt slut.
  • Anonym (Q75)
    Hej TS,
    kul höra att allt har gått bra, precis som jag och några trodde att det skulle göra.

    Försök att inte bry dig så mycket om att flera här försöker provocera dig för att få igång tråden och för att få fortsatt chans att såga dig vid fotknölarna och för att få ännu en chans att komma mad sina domedagsprofetior.
    Jag förstår fortfarande inte varför vissa personer gör ett eget val att agera på detta sätt, saknar de all självinsikt och saknar allt sunt förnuft?


    För mig är det uppenbart att vissa bara försöker provocera, de vill att du ska skriva något som de sedan kan försöka kritisera genom att märka ord. 

    Vissa väljer att, när det passar dem, se helheter och dra slutsatser om sådant du aldrig har sagt för att i nästa steg, när det då passar dem, i stället märka ord och läsa in stora saker i bara att litet ord eller en liten stavelse från dig.
    Flera väljer att bara utgå från sig själva och har inte förmåga att ta in dina svar, trots att de kräver svar och försöker provocera till svar.
    De klarar inte ens försöka förstå din utgångspunkt.


    Det är din tråd och du har alltid rätt att dra dina egna slutsatser, rätt att välja vad du vill svara på och vad du kan välja avstå från att besvara.

    Vissa här borde i stället välja att starta en egen tråd för att då strikt få utgå bara från sin egen utgångspunkt, om de nu inte klarar ta i beaktande det du skriver i din egen tråd.

    TS, jag ser det bara som sunt om du nu väljer att lämna tråden för gott. Jag hoppas det.


    Ni som verkar leva era liv helt eller delvis genom denna och liknande trådar, 
    och en eller flera av er som verkar hoppas på att få gotta sig åt någon annans olycka;
    Grips nu inte av panik, TS har ju redan tidigare meddelat sitt beslut.

    Era liv kommer väl gå vidare även om ni aldrig mer får höra något från TS? Även om ni tvingas konstatera att denna tråden äntligen dör ut? Eller skulle det innebära någon typ av katastrof för någon/några?



    Era försöka att provocera till fortsättning och svar är bara pinsamma!
    Snälla ni, lämna nu TS i fred. (Om inte TS själv på eget bevåg kommer tillbaka och ber om era kommentarer.)

    Tack TS för visat tålamod och all lycka till dig och din familj i framtiden. 

    Tack också till de som ändå har haft ett ärligt uppsåt i tråden och som försökt vara konstruktiva Glad


    Till er andra kan jag konstatera att vidare kommentarer är överflödiga.

  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (Flyktkänslor) skrev 2021-04-20 11:56:12 följande:
    Du, man, är fasiken i mig en av de bittrare människorna jag sett här på FL. Ta det lite lite lugnt. Hur bedragen har du egentligen blivit? Dags att släppa och gå vidare... kanske?

    TS jag har varit i en liknande situation. Det är så oerhört jobbigt när man älskar sin man och sitt liv så mycket. Jag vet att det inte finns någon annan man som passar mig bättre. På alla plan. Han kittlar min själ, mitt hjärta och min hjärna fortfarande efter 18 år och ändå så trillade jag dit. Kan inte förstå det, kan inte förklara. Du verkar vara en jättefin person! Bra jobbat av dig att inte ge efter för frestelsen mer än vad som faktiskt gick att reparera och gå vidare ifrån. Klappa dig själv på ryggen! Du är bra.
    Hmmmm Lögnare. Hade du varit med om samma sak så hade du knappast berömt ts. Falsk är du om inte än mer värre.
  • Anonym (en karl)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2021-04-21 00:50:58 följande:

    Syftar du på mig så heter jag faktiskt Hmmmm! Klart du inte svarar på någon som kan krossa din självbelåtelse, för allt du gör är ju rätt, eller hur ? Du har ju inte gjort något fel, visst!? Du kan ju inte rå för vad känslor åberopar och inte heller kan du avvärja dom, försen verkligheten kommer ifrtt då, vilket den uppenbarligen gjorde. Du är en hycklare och lögnare ts. Finns inget exotiskt eller wow med dig överhuvudtaget! 

    Stackars oskyldiga offer, du kunde ju inte råka för att du ville ha en annans kuk i din grotta. Men när det gällde så kunde du visst göra ett val trots allt och det menar du att det skulle påvisa att du är en bra person? Fy fan.

    Hoppas du snubblar med din kniv i trappen fan! 

    Hade jag varit din man så hade jag gjort allt för att plocka av dig allt samt värdighet och respekt som den lögnaktiga wannabe slyna du är!


    Men vilka brösttoner och obehagliga formuleringar!

    Du kan inte må bra.
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (en karl) skrev 2021-04-21 02:21:28 följande:
    Men vilka brösttoner och obehagliga formuleringar!

    Du kan inte må bra.

    Hmmmm, har du missat att vi lever i Sverige där jämställdhet är ett krav ? Säger inte att det skulle vara något fel, men då får dom tåla en gård formulerad kommentar också! Eller ska det vara syndahynda då helt plötsligt, eller ?  


    Hade hållt med dig om inte extremfeminismen hade dragit ner hela landet i skiten. (Observera att jag skrev EXTREM) Vilket inkluderar alla som vill vara otrogna eller är falska utan ånger, likt ts.


    Jag mår inte bra nej, men beror knappast på det kvinnliga könet då jag håller mig borta ifrån dom då dom är efter mig konstant, trots att de har män / pojkvänner. Är så jävla trött på drama lögner och falskhet bara! 

  • Anonym (Utveckla)

    Var snälla mot TS. 
    Jag är själv i samma sits. Gift sedan 15 år men håller ihop för att jag och min man är bästa vänner men hans testosteron är minimal. 
    Har själv blivit förälskad i andra män som visat intresse. Dock aldrig levt ut de.
    Vi är bara människor och enligt fakta är det enormt många gifta som faktiskt blir förälskade i andra. 

  • Anonym (man)
    Anonym (en karl) skrev 2021-04-21 02:21:28 följande:
    Men vilka brösttoner och obehagliga formuleringar!

    Du kan inte må bra.
    Men att kalla folk för bittra är ju inte alls brösttoner, eller hur?

    Det gäller ju att vara selektiv när man bedömer "obehagliga formuleringar" och vem som mår bra Drömmer
  • Soleroi08
    Anonym (Utveckla) skrev 2021-04-21 09:23:03 följande:

    Var snälla mot TS. 

    Jag är själv i samma sits. Gift sedan 15 år men håller ihop för att jag och min man är bästa vänner men hans testosteron är minimal. 

    Har själv blivit förälskad i andra män som visat intresse. Dock aldrig levt ut de.

    Vi är bara människor och enligt fakta är det enormt många gifta som faktiskt blir förälskade i andra. 


    Ett litet tips från en man som har haft lågt testosteronvärde.

    Be din man besöka husläkaren för att göra en utredning.

    När jag började använda testosterongel blev jag piggare och kåtare efter ett tag.

    Att jag och min hustru inte har sex med varandra nuförtiden är en annan historia. Sexlöst i nio år och jag är fortfarande kåt. Suck...
  • Anonym (en karl)
    Anonym (man) skrev 2021-04-22 13:58:13 följande:

    Men att kalla folk för bittra är ju inte alls brösttoner, eller hur?

    Det gäller ju att vara selektiv när man bedömer "obehagliga formuleringar" och vem som mår bra 


    Att önska att TS ska snubbla i trappen med sin kniv är i min värld en obehaglig formulering. Att använda könsord i sina kommentarer och vara allmänt vulgär är inte heller särskilt konstruktivt. Det får mig sammantaget faktiskt att fundera över vederbörandes mående.

    Med det sagt tycker jag också att TS agerande delvis har varit klandervärt.
  • Anonym (Känner samma)

    Jag vill rikta ett stort tack till dig ts för den här tråden! Den fick mig att känna mig mindre ensam när jag var i samma situation som du var i. Glad att det har löst sig för dig!

    Jag tog en annan väg och valde till slut bort båda männen till förmån för mig själv. Ser allt tydligt nu så här i efterhand och gräset är så vansinnigt grönt på min sida :) Alla inblandade i min karusell är så mycket lyckligare nu. Allt ordnar sig, till slut.

    Tack!

  • Anonym (Samma sits)

    Bara ligg med den ni har en cruch på så ni får ut det ur systemet. 
    För mig märkte jag att han hade en liten snopp sen tog kärleken slut på någon tiodels sekund. Gick från en fuktig regnskog till den torraste av öknar. Sen började jag uppskatta jag vad jag redan har. 

  • Anonym (And now what?)
    Anonym (Samma sits) skrev 2021-10-07 16:59:18 följande:

    Bara ligg med den ni har en cruch på så ni får ut det ur systemet. 

    För mig märkte jag att han hade en liten snopp sen tog kärleken slut på någon tiodels sekund. Gick från en fuktig regnskog till den torraste av öknar. Sen började jag uppskatta jag vad jag redan har. 


    Men alltså, det här bevisar att otrohet mest handlar om att vi lockas av det förbjudna. Jag har också velat ligga med några kollegor genom åren... Jag tycker dock det verkar onödigt att riskera att såra honom för en liten snopp i någon tiondels sekund ,)

    Hur går det TS?
  • Anonym (man)
    Anonym (Samma sits) skrev 2021-10-07 16:59:18 följande:

    Bara ligg med den ni har en cruch på så ni får ut det ur systemet. 
    För mig märkte jag att han hade en liten snopp sen tog kärleken slut på någon tiodels sekund. Gick från en fuktig regnskog till den torraste av öknar. Sen började jag uppskatta jag vad jag redan har. 


    Du kan väl fråga din partner om han håller med dig om det?
    Eller hans partner?
  • Anonym (Hm)
    Bingen skrev 2021-04-21 08:55:48 följande:
    Ojojoj vad denna tråd blev hårt engagerad med mycket känslor.
    Verkligen
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift