• Äldre 17 Oct 21:30
    4510 visningar
    6 svar
    6
    4510

    Vilken barnvagn? Hjälp

    Ska köpa en ny barnvagn, förra gången hade vi en begagnad brio som funkade okej.

    Men detta med märken behöver vi hjälp med, är det bara emmaljunga som har bra vagnar eller finns de andra alternativ?

    Någon som provat någon utav beemoo eller hauck vagnarna? - omdöme på dem?

    Det jag vill ha är en vagn med liggdel (sån man kan lyfta av enkelt) kunna använda vagnen åt båda hållen senare i sittläge.

    Ja bor på landet så behöver någon som passar för snö och slask

  • Svar på tråden Vilken barnvagn? Hjälp
  • Äldre 17 Oct 21:52
    #1

    Det finns SÅ många bra märken. Det är verkligen inte bara Emmaljunga.

    Några vagnar som är jättebra uppfyller era kriterier är:

    Britax go big

    Britax smile

    Joolz geo

    Stokke trailz

    Kronan duo och duo s

    Ni bör åka till en affär och prova vad som känns bra! Tycker personligen att många av Emmaljungas är stora och otympliga. Omoderna liksom. Finns många vagnar som är smartare utformade men fortfarande stabila och superbra.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 17 Oct 22:24
    #2
    EpicNurse skrev 2018-10-17 21:52:34 följande:

    Det finns SÅ många bra märken. Det är verkligen inte bara Emmaljunga.

    Några vagnar som är jättebra uppfyller era kriterier är:

    Britax go big

    Britax smile

    Joolz geo

    Stokke trailz

    Kronan duo och duo s

    Ni bör åka till en affär och prova vad som känns bra! Tycker personligen att många av Emmaljungas är stora och otympliga. Omoderna liksom. Finns många vagnar som är smartare utformade men fortfarande stabila och superbra.


    Tusen tack ska kolla upp dina förslag! :)
  • Äldre 17 Oct 23:09
    #3

    Vi har en crescent Classic med hårdlift. Jättesmidigt, för man vänder bara på handtaget istället för hela sittdelen om man vill byta körriktnig beroende på vilket håll barnet ska sitta. Den har fyra fasta hjul vilket också har varit superbra för oss som rör oss mycket mer ute på landet och på ojämn terräng än på asfalt tex.

    Tyvärr måste vi göra oss av med den och köpa en större vagn, då vi ska få tvillingar samt att våran ?stora? son endast är 16 månader då.


    Benjamin 24/12-2017 BF med tvillingar 2/4-2019
  • Äldre 22 Oct 10:37
    #4

    tar gärna emot fler tips angående barnvagn :) 

  • Sofiam­y
    Äldre 22 Oct 20:29
    #5

    vi har en bugaboo buffalo och bor på landet i terräng, den tar sig genom allt, snö, slask, sten och mark. Jag älskar den, går långa promenader i vår skog med hunden, har älskat den fån första dagen! tips är att om du har lite terräng, välj absolut punkteringsfria däck!!

  • Äldre 10 Nov 22:27
    #6

    Jag har provat MÅNGA vagnar och har landat i en solklar favorit: BRITAX GO NEXT! Jag älskar den!

    Fantastiskt gung! (tro mig - det gör all skillnad i världen när du har en sur, trött bebis som ändå inte kan sova). Går bra både i stan och i lätt terräng. STOR varukorg som gör att du kan handla mer än en tomat i taget. Just varukorgen storlek är FANTASTISK! Ofta behöva många saker tas med. Extra kläder, kanske en bärsele, och kanske vill du handla? En vagn med liten varukorg är ingen vagn!

    Grym körkänslan! Andra vagnar med svängbara hjul känns rasaliga och "plastiga". Denna är stabil och har sååå bra stötdämpning.

    Jag kan fortsätta länge. Solskyddet på GO Next är grymt! Andra mammor fick krångla med parasoller och lösa skärmar, men det slapp jag.

    En sak man inte tänker på är att bebisen tillslut blir större. På Go Next kan du vika ner handtaget så långt att pyttebarnet som just lärt sig gå själv kan köra vagnen - och tro mig - det vill barnet göra! Dessutom kan handtaget vikas uppåt så även tvåmeterspappan blir nöjd.

    En bra sak med Go Next är också att liggdelen hamnar ganska högt upp vilket underlättar när du vill kika till din bebis och när du ska ta upp och lägga ner den. Många vagnar är superlåga och i nyförlöst läge är det skitjibbigt att böja sig ner på det sättet som då krävs. Sittdelen på Go Next är däremot låg så att barnet själv redan vid 1,5 års ålder kan klättra i själv. Återigen - du spar på ryggen!

    Lätt att fälla ihop ( tack Gud!) och eftersom den står på hjulen när den är ihopvikt kan du rulla den trots att den är ihopfälld - du kan alltså skjuta den in i bilen. Den blir inte heller smutsig som de vagnar som ligger ner när de är ihopfällda.

    Min 5-åring har vid sjukdom fått åka i vagnen. Hon är lång och rätt tung och det har ändå gått utmärkt! En vagn barnet inte växer ur med andra ord.

Svar på tråden Vilken barnvagn? Hjälp