• Äldre 24 Oct 12:33
    3691 visningar
    6 svar
    6
    3691

    Först positivt test sen negativt och nu positivt igen.

    Behöver lite synpunkter!

    Börjar med lite bakgrund.

    Jag har pcos, äter inget stimulerande och får ingen hjälp för jag väger några kilo för mycket.

    Försökt få barn i över 5år!

    Har mens ca 1 gång per år.

    Har inte haft någon ägglossning senaste 5åren minst.

    Jag tempar, sekrettest, äl-stickor(som jag inte litar på pga pcos) och kollar mitt saliv varje dag i mikroskop.

    Testade progesterall och till min förvåning fick jag mens dags efter första snörjningen, tror inte detta var en slump.

    Tog hem alla appar jag hitta om kalendrar för äl, mens osv.

    Samtliga räkna ut att OM jag haft normal cykel så skulle ÄL ske 9-10 oktober.

    Och till min förvåning fick jag full "ferning" på salivet, tempen va rätt, sekretet va trådigt och livmoderhalsen var mjuk osv så tydligen hade jag för första gången ÄL som jag visste.

    Hade sex varje dag runt där osv.

    Iallafall är jag testnarkoman. ;)

    Beräknad mens hade varit idag 24 oktober.

    Men till själva problemet, är jag gravid eller har jag tidigt missfall, vad tror ni?

    Fredag och lördag 19-20 oktober fick jag flera tester men svaga positiva streck, svaga men synliga! Under lördagen fick jag även ett par negativa.

    Under söndagen och måndagen fick jag bara negativa.

    Sen igår och idag har jag fått svaga positiva igen förutom på clear blue med veckoindikator som sa inte gravid igår.

    Alla tester utöver clear blue har varit samma sort, sticktester.

    Läst mycket om tidiga missfall och vad jag förstått det som så avtar testen och visar negativt så tills igår tänkte jag bara att jag fått ett tidigt mf.

    Men nu när de visar de svaga strecken igen blir jag såklart konfunderad, vad jag också förstått det som så ska testens linjer öka vid en "normal" graviditet och det har dom inte gjort, bara samma svaga linjer.

    Så vill höra synpunkter och om någon varit med om samma eller liknande!

    Kommer fortsätta testa tills jag är säker såklart och även boka en tid hos vc för blodtest. har även ett cb test kvar som jag ska använda nästa vecka om de fortfarande visar positivt.

    Men just nu efter 5+ års längtan och försök så är jag lite depserat och grumlar väldigt mycket.

  • Svar på tråden Först positivt test sen negativt och nu positivt igen.
  • Äldre 24 Oct 18:56
    #1

    Jag har för övrigt inga ordentliga symptom förutom extremt trött och kissar ofta. Ingen blödning.

  • Äldre 24 Oct 21:59
    #2

    Ingen? ????

  • Äldre 24 Oct 22:00
    #3
    Tuwws skrev 2018-10-24 21:59:05 följande:

    Ingen? ????


    Skulle vara en smiley efter.
  • Anonym (Hej)
    Äldre 24 Oct 22:14
    #4

    Häftigt att progesteronet gav effekt. Hoppas du får ett plus! Kan tänka mig att det känns tungt efter 5 år av försök.

    Om man har svaga positiva tester som inte är spökstreck som sedan försvinner vid bim kan det röra sig om en kemisk graviditet, ett supertidigt missfall. Eller så är du låghormonare som plussar senare.

    Låter klokt att testa igen om några dagar. Och om det inte blev ett plus så kanske progesteronet kan fungera igen. Munkpeppar ska tydligen ge starkare och mer regelbunden ägglossning.

    Lycka till!

  • Äldre 24 Oct 22:25
    #5
    Anonym (Hej) skrev 2018-10-24 22:14:33 följande:

    Häftigt att progesteronet gav effekt. Hoppas du får ett plus! Kan tänka mig att det känns tungt efter 5 år av försök.

    Om man har svaga positiva tester som inte är spökstreck som sedan försvinner vid bim kan det röra sig om en kemisk graviditet, ett supertidigt missfall. Eller så är du låghormonare som plussar senare.

    Låter klokt att testa igen om några dagar. Och om det inte blev ett plus så kanske progesteronet kan fungera igen. Munkpeppar ska tydligen ge starkare och mer regelbunden ägglossning.

    Lycka till!


    Tack snälla!

    Ja jag har läst mycket om tidigt missfall och kemisk graviditet men det är då det blir så märkligt att plussen nu har kommit tillbaka, vilket de inte ska göra vid tidigt MF eller kemisk graviditet vad jag läst.

    Ja jag är överlycklig att progesteronet gör någonting, det är ett steg framåt oavsett vad som händer! Läst om munkpeppar förut, kan vara värt att testa. Tack för ditt svar! :)
  • Anonym (Nästa­n samma)
    Mon 11 May 2020 22:44
    #6

    Hej ts.

    Vet att tråden är gammal nu. Men hoppas att du svarar ändå.

    Hur gick det för dig? Jag går igenom nästan samma som du.

    Kram

Svar på tråden Först positivt test sen negativt och nu positivt igen.