• Äldre 29 Oct 11:58
    4678 visningar
    5 svar
    5
    4678

    Bädda i barnvagn

    Ska få barn snart och undrar hur jag ska bädda i barnvagnen när det är runt 5-10grader ute. Har till vintern inhandlat en åkpåse och overall i ull men det känns på tok för varmt nu. Hur har ni gjort?

  • Svar på tråden Bädda i barnvagn
  • Äldre 29 Oct 12:04
    #1

    Jag fick dottern i januari...funkade med en tunnare Overall el vanliga kläder om åkpåsen är riktigt varm o ombonad..

  • Äldre 29 Oct 12:26
    #2

    Vi tänkte generellt att dottern i liggvagn skulle kläs som oss med eventuellt ett lager mindre. Hon låg på fårskinn och hade filt ovanpå, plus liggdelslocket. Så länge huvud, händer och fötter hölls varma var hon varm. 

  • Anonym (Jag)
    Äldre 29 Oct 13:08
    #3

    Jag undrar också. Har en bebis på snart 5 veckor och undrar vad man ska använda för mössa på vintern till en sån liten

  • Äldre 29 Oct 14:46
    #4
    Anonym (Jag) skrev 2018-10-29 13:08:17 följande:

    Jag undrar också. Har en bebis på snart 5 veckor och undrar vad man ska använda för mössa på vintern till en sån liten


    Köp en 100% ullmössa, ta sen en tjockare mössa med fleecefoder och sen har man luva det bör räcka.
  • Anonym (Ofta för varmt)
    Äldre 31 Oct 21:55
    #5

    Det jag har fått höra av kompisar och syskon är att man ofta gör misstaget i början och klär bebisen alldeles för varmt. Jag har en lite kille på snart 4 veckor och i hans liggdel har vi ett fårskinn i botten och sedan ett babytäcke som han ligger på för att det ska bli extra ombonat. Nu när det har varit runt 10 grader ligger han oftast i bara body med en tjockare filt på sig och liggdelslocket. När det hade varit kallare har vi kompletterar med byxor och strumpor. Vi har en monitor i vagnen som mäter temperaturen och den har aldrig gått under 21 grader och bebis känns tillräckligt varm och behaglig.

    Grundregeln har jag fått höra är att bebis inte ska ha mer på sig än vad du själv har. Och kör lager på lager så det går att plocka av bebisen om det blir för varmt.

Svar på tråden Bädda i barnvagn