• Anonym (Fråge­tecken­)
    Äldre 30 Oct 22:06
    9055 visningar
    39 svar
    39
    9055

    Vad händer om man hämnas på en psykopat?

    Hej. Låt oss ponera att det finns en psykopat i er närhet som gjort extremt mycket vidrigheter mot dig. Tillslut får du nog och känner ett enormt hämndbegär. Låt oss då säga att du faktiskt agerar på känslorna och hämnas på psykopaten på ett sätt som verkligen förnedrar psykopaten. Vad har du då att förvänta dig?

    Anledningen till varför jag frågar kommer senare i tråden. Så mata på med info och teorier!

  • Svar på tråden Vad händer om man hämnas på en psykopat?
  • Äldre 30 Oct 23:41
    #11
    +1
    Anonym (Frågetecken) skrev 2018-10-30 23:24:28 följande:
    Jag tror dock att psykopater kan känna sig förödmjukande eftersom att de har en extremt självcentrerad världsbild. Så det borde nog inte vara några problem för dem.

    Men just det där med att de vill krossa den som förnedrat dem är det jag är nyfiken på. Vad gör de egentligen när de riktat in sig på en person de vill krossa? Hur långt kan de gå i den processen?
    Jo, de kan vara extremt känsliga när det gäller sina egna känslor. Det är bara andras som de inte bryr sig om.

    Och de kan gå hur långt som helst, göra stora ansträngningar, så du bör inte ta risken.
  • Anonym (Fråge­tecken­) Trådstartaren
    Äldre 31 Oct 00:04
    #12
    AndreaBD skrev 2018-10-30 23:41:30 följande:

    Jo, de kan vara extremt känsliga när det gäller sina egna känslor. Det är bara andras som de inte bryr sig om.

    Och de kan gå hur långt som helst, göra stora ansträngningar, så du bör inte ta risken.


    Jag kommer berätta senare varför jag frågar.

    Finns det några exempel på vad psykopaten kan göra?
  • Anonym (don't do it)
    Äldre 31 Oct 00:27
    #13

    Råkade bli vän med en psykopat ett tag. Hen förstörde en annan persons rykte genom att smutskasta personen inför dennes familj, vänner, kollegor och på sociala medier. Gillrade även fällor för denne så att hen fick nytt material för smutskastning. Drog denna personen inför rätta flera gånger.

  • Anonym (don't do it)
    Äldre 31 Oct 00:31
    #14
    Anonym (Frågetecken) skrev 2018-10-30 23:24:28 följande:
    Jag tror dock att psykopater kan känna sig förödmjukande eftersom att de har en extremt självcentrerad världsbild. Så det borde nog inte vara några problem för dem.
    Precis.
  • Anonym (OoO)
    Äldre 31 Oct 00:34
    #15

    jag Vet inte men tror inte du klarar av å förnedra en spykopat. Spelar ingen roll hur mycket bevis du har dom kommer vända de mot dig å du kommer va den som mår dåligt.

    Jag har haft en nära bekant som e spykopat.

    Jag har sett många personer runt denna människa som blivit knäcka. Många som mått dåligt. Denna person byter omgivning å bekanta som om inget berör den.

    Denna person är så extremt bra å prata sig ur exakt allt.

  • Anonym (T)
    Äldre 31 Oct 07:17
    #16
    Anonym (Frågetecken) skrev 2018-10-31 00:04:53 följande:

    Jag kommer berätta senare varför jag frågar.

    Finns det några exempel på vad psykopaten kan göra?


    Personer som med största sannolikhet är psykopater är arbogakvinnan och ubåtsmannen. Se vad de var kapabla att göra.

    Varför ska du utmana ödet?

    Handlar inte om vem som är smartast, du eller din psykopat, utan om vem som har minst samvete och avsaknad av gränser, inget överjag som stoppar.

    Så du spelar ett farligt spel om du försöker leka med en störd människa.

    Förstår du inte det?
  • Anonym (Uiop)
    Äldre 31 Oct 07:26
    #17

    Jag ställde till det ordentligt för en psykopat som tagit massor från mig, känslomässigt och ekonomiskt. Det kan ses som en hämnd ur hans perspektiv, men angiveriet jag gjorde var egentligen mer för att hjälpa tredje part. De blev hjälpta och är evigt tacksamma, så det var värt det, även om han efter detta förstörde egendom för många tusen vid tre tillfällen på nätterna, och utan att åka fast.

  • Anonym (A)
    Äldre 31 Oct 13:12
    #18
    AndreaBD skrev 2018-10-30 23:41:30 följande:
    Jo, de kan vara extremt känsliga när det gäller sina egna känslor. Det är bara andras som de inte bryr sig om.

    Och de kan gå hur långt som helst, göra stora ansträngningar, så du bör inte ta risken.
    Ja så är det.
  • Anonym (Ex)
    Äldre 31 Oct 18:38
    #19
    +1

    Mitt x uppfyller kriterierna för det. Han gjorde mitt liv till ett helvete när jag ville bryta. Värre ondska än vad han gjorde har jag aldrig upplevt! Han ljög obehindrat om allt, om mig givetvis. Han förstörde egendom o sabbade relationer jag hade. Satte mig i ekonomisk knipa mm. Jag insåg att vad för bevis jag än hade, så vände han allt emot mig. Jag gjorde ingenting under flera år. Och han fick hålla på att förstöra mitt liv. Nu har han lugnat sig efter flera år. Och människor kommer idag till mig o berätta saker som han sagt o gjort. Jag insåg att hämnas skulle slå tillbaka på mig. Idag fick jag ett toppen jobb. Han förstörde mitt förra jobb. Jag står stadigt idag ekonomisk. Nästan iallafall. Jag har nya vänner han inte vet om. Som han inte kan gå in o förstöra dom relationerna. Så att hämnas mot en psykopat e nog svårt... Vänta ut tiden istället....

  • Anonym (Fråge­tecken­) Trådstartaren
    Äldre 31 Oct 19:39
    #20

    Nu till varför jag frågar. Den här frågan är inte till mig utan till min kusin. Hon var tillsammans med en psykopat under många år som sen lämnade henne och nu vill ha henne tillbaka, varpå hon ratat honom. Nu har han börjat jävlas med henne genom att dels sprida rykten och dels genom indirekta hot. Det senaste han gjort är att anmält henne till sociala myndigheter (heter det väl?) för att se till att han får ensam vårdnad om deras gemensamma barn. Det har inte gjorts någon närmare undersökning om det men hon har lidit enormt av detta det senaste året.

    Hon vill ge tillbaka på allt psykiskt lidande han utsatt henne för. Jag har varken avrått henne eller uppmuntrat. Men däremot så tycker jag på rak arm att det inte låter som en bra idé och därför vill jag ha argument varför hon inte bör göra det.

Svar på tråden Vad händer om man hämnas på en psykopat?