• anon88

    köpt en behandling som inte håller

    Hej allihop !

    Jag köpte nya tänder för morsan och betalade över 70K.

    De sa att hon ska kunna äta vad hon vill och att tänderna håller. 

    De har hoppat ut två gånger nu. 

    Ska ringa dem imorgon för en akut behandling. Vad kan vi göra om det inte fungerar, kan de betala tillbaks mina pengar så jag kan gå till någon annan ? för de kan tydligen inte sitt jobb. 

    Vad har jag för rättigheter ? det är två års garanti men om de ska hoppa ut hela tiden då är det ju ingen mening. Då vill jag gå till någon annan som kan sitt jobb. 

    Om de inte vill betala tillbaks mina pengar kan jag stämma dem ? 

    All tips uppskattas. 

  • Svar på tråden köpt en behandling som inte håller
  • Anonym (....)

    Att protesterna hoppar ut tyder på att de sitter löst, dvs de passar inte till munnen. Det sker oftast när man har haft dem några är. Det kan de ficka lätt till tandläkaren.

    Därenot ska du ifrågasätta priset, 70k för proteserproteser inte rimligt. Speciellt inte när man får proteser nästintill gratis.

  • Aniiee

    Men herregud, har du blivit lurad eller bor ni utomlands? 70 papp för proteser när du får det för en tiondel av priset hos folktandvården......


    I have a growing lack of disgust for you
  • Aniiee

    Men herregud, har du blivit lurad eller bor ni utomlands? 70 papp för proteser när du får det för en tiondel av priset hos folktandvården......


    I have a growing lack of disgust for you
  • anon88

    Alltså vi blev klara med behandlingen i juli. De hoppade av efter 1 vecka, vi gick tillbaks och de "fixade" den och nu har dem hoppat ut igen. 

    Vi skaffade något som heter Implantat med centrumskruv. med implantat förankrad krona. Så som jag har förstått det så ska de skruva fast dem, fast det verkar inte ha gjort det eller så går dem av. De är gjorda av Zirkon som är det bästa materialet.  Tanden verkar hålla men det är fästningen som går av. 

    Gjorde detta i Sverige, hos Svea Tandklinik.

Svar på tråden köpt en behandling som inte håller