• Anonym (.....­..)
    Äldre 13 Nov 03:04
    3518 visningar
    15 svar
    15
    3518

    Vad köper ni till era tonåringar/unga vuxna barn i julklapp/födelsedagspresent? Behöver tips och idéer :)

    Som rubriken säger. Önskar massor med tips på julklappar och presenter. Priset är oviktigt då det kan bli några få om det blir dyrare och tvärtom. Glad för alla tips :)

  • Svar på tråden Vad köper ni till era tonåringar/unga vuxna barn i julklapp/födelsedagspresent? Behöver tips och idéer :)
  • Äldre 13 Nov 07:17
    #1

    Min son (24 år) har önskat sig en ny skärm till sin speldator. Det har vi nu köpt, för den skärm han har tittat på var nedsatt 1200 kr på singlesday på elgiganten

  • Anonym (Ellie­)
    Äldre 13 Nov 08:25
    #2

    Har inga egna så stora barn men utifrån mig själv i den åldern så skulle jag rekommendera att antingen köpa något som du vet att personen önskar sig eller ge cash anternativt presentkort på någon affär som personen gillar.

  • Anonym (Ellie­)
    Äldre 13 Nov 08:26
    #3

    En bra mer allmän present är biobiljetter. Runt jul brukar det ofta gå mkt mya filmer.

  • Anonym (L)
    Äldre 13 Nov 08:33
    #4

    Du känner ditt barn bäst. Vad är hen intresserad av? När jag var tonåring, (och än idag) så hade jag blivit överlycklig över presentkort till en musikaffär, eller kanske nytt gaming gear och presentkort för kläder var alltid uppskattat. Som tonåring är man rätt egoistisk så säkrast är ju att köra på presentkort.

  • Anonym (Lätt)
    Äldre 13 Nov 14:44
    #5

    Bäst är att fråga vad dom önskar sig. Annas är pengar bäst tycker jag. Mycket bättre än presentkort.

  • Anonym (mmm)
    Äldre 13 Nov 15:07
    #6

    Troligen vill  de bara ha pengar (vi har 3 tonåringar). Ena sonen sa igår att han behöver en större skärm till datorn så det kan vara ett bra förslag just til honom. 

    Ett annat år fick ena grabben ett litet kylskåp till sitt rum, det används flitigt 

    Den andra önskade sig lite träningsgrejer ett annat år: hantlar, speciella träningshandskar mm 

    Annars brukar det vara svårt att komma på nåt. 

  • Anonym (mmm)
    Äldre 13 Nov 15:08
    #7
    Anonym (Ellie) skrev 2018-11-13 08:26:53 följande:

    En bra mer allmän present är biobiljetter. Runt jul brukar det ofta gå mkt mya filmer.


    Om man vet att personen gillar att gå på bio så klart.
    Ingen av våra 3 tonåringar "orkar" gå på bio längre. De skulle inte bli glada över biobiljetter så bäst att fråga 
  • Anonym (.....­..) Trådstartaren
    Äldre 13 Nov 22:56
    #8

    Tack för era tips! Jag vet såklart vad mina ungdomar gillar men det är kul med nytänk :)

    Pengar vill de alltid ha men jag älskar att köpa julklappar och de älskar att få :)

  • Äldre 13 Nov 23:02
    #9

    Har ni typ "Alexa"? Den verkar ungdomar gilla.

  • Äldre 14 Nov 00:09
    #10

    Jag brukar ge min 25-åring antingen pengar eller tex spa-behandlingar och presentkort på hennes favoritaffärer.

  • Anonym (.....­..) Trådstartaren
    Äldre 14 Nov 01:07
    #11
    Tow2Mater skrev 2018-11-13 23:02:01 följande:

    Har ni typ "Alexa"? Den verkar ungdomar gilla.


    Nä vad är det? :)

    Ja det köper vi ibland. Mycket uppskattat :)
    NKmamma skrev 2018-11-14 00:09:53 följande:

    Jag brukar ge min 25-åring antingen pengar eller tex spa-behandlingar och presentkort på hennes favoritaffärer.


  • Anonym (.....­..) Trådstartaren
    Äldre 14 Nov 01:09
    #12
    Tow2Mater skrev 2018-11-13 23:02:01 följande:

    Har ni typ "Alexa"? Den verkar ungdomar gilla.


    Googlade snabbt. Ja han har ett typ Sonos system och även vi i resten av huset. Bra present absolut :)
  • Anonym (mor)
    Äldre 14 Nov 02:42
    #13

    Jag ger alltid mina vuxna döttrar presentkort (i fjol på IKEA) och utöver det ett par paket med småsaker. En fin choklad eller the på lösvikt i fin förpackning..*typ*. ALDRIG befinner jag mig ute i julruschen i butikerna numer. Orkar inte.

  • Anonym (Anony­m)
    Mon 11 Nov 2019 11:39
    #14

    Jag försöker fokusera på kläder i största utsträckning, alternativ flytta-hemifrån-saker typ. Finns nog flera saker att hitta nu under shoppinghögtiden Singles Day. Kolla typ här där jag hittade rätt bra rea.

  • sextio­talist
    Mon 11 Nov 2019 11:49
    #15

    Något till hushållet brukar uppskattas. Fast förra året fick han även ett laddat SL-kort. Väl paketerat och ordentligt rim. Det var mest att han skulle slippa jaga automat

    Pengar ger vi inte, vi har tradition med rim till paketen.

    Vi ger inte många klappar.

Svar på tråden Vad köper ni till era tonåringar/unga vuxna barn i julklapp/födelsedagspresent? Behöver tips och idéer :)