• Äldre 14 Nov 14:31
    4537 visningar
    12 svar
    +1
    12
    4537

    Testosteron till Kvinnor

    Hej!

    Min fru berättade för ett par veckor sedan är hon under hösten har fått testosteron utskrivet av sin gynekolog, att ta i små doser varje dag. En kräm som smörjs in på huden. För att bli lite piggare, gladare och framför allt kåtare. Och det kan jag ju lugnt säga att hon har blivit, allt ihop, men framför allt det sista, kåtare! Och verkligen INGA biverkningar! Jag är så glad för att hon är så mycket gladare och...ja, hon känner sig verkligen helnöjd!

    Egentligen är den här krämen bara tänkt att användas av män i Sverige, men gynekologen sa att den används av kvinnor i många andra länder. Jag har aldrig hört talas om testosteron till kvinnor, men om det kan fungera så fantastiskt bra som för min fru så förstår jag inte varför det inte pratas mer om det.

    Är det någon mer KVINNA som provat testosteronkräm (el. liknande??) för att höja energinivån och sexlusten?? Och hur funkade/funkar det?

    Hälsningar från en lycklig man till en nöjd fru

  • Svar på tråden Testosteron till Kvinnor
  • Äldre 14 Nov 16:24
    #1

    Det jag slås av i ganska många trådar jag har läst är just hur pass vanlig det verkar vara att lusten tynar i ett annars rätt rimligt förhållande. Därför är jag så nyfiken att höra om fler har hört om eller provat testosteron i låga doser som lusthöjare i samlivet?

  • Anonym (Tsss)
    Äldre 14 Nov 16:56
    #2

    Frugan fick det första gången för knappt tio år sen, och precis i början blev hon lite mer sugen på sex... men hon har tydligen alltid varit frigid (hennes ord), och det är inget som ändras av en creme - hon fortsätter att använda den, men jag förstår inte varför då det inte påverkar nånting. 

  • Äldre 14 Nov 18:17
    #3

    Nä men det skulle kanske behövas. Har för låg halt av testosteron. Men min läkare tycker att "det är ju bra" och kan man bli gravid ska man vara nöjd.

    Jag har alltid haft för lågt testo men för vanliga kvinnor så sjunker halten med åldern. Det tycker jag ger en indikation på att det kan vara bra för kvinnor.

  • Äldre 15 Nov 19:55
    #4

    Jag fick en fråga vilken sort av testosteron det är, Tostrex heter den, och på dosen står det 10mg varje morgon.

  • Äldre 20 Nov 10:07
    #5
    Vi har nu gått från att ha sex 2 gånger i månaden till 3-4 gånger i veckan, och vi är båda väldigt nöjda i det. Drygt 4 månaders behandling nu, effekten kickade in rätt påtagligt efter knappt 2 veckor. När vi hade sex fösta gången efter att hon känt av effekten sa hon "herregud sån jävla underbar skillnad!!" Mer upphetsad före och under sexet, och starkare och längre orgasm, som går att upprepa efter bara några minuter! Och även beröring på huden kickar igång henne på ett sätt hon tycker är jättespännande. Och jag bara njuter! Hittills inga biverkningar alls. Bara störthärliga verkningar!! Och SKULLE ngn biverkan komma så är det inte värre än att man får gå ner till halva dosen och de allra flesta biverkningar ska då gå över på ett par veckor.

    Tankar och erfarenheter!?

    Med vänlig hälsning,
  • Äldre 28 Dec 20:00
    #7

    Hej igen!

    Jag tänkte bara uppdatera lite kring hur det går, och det går verkligen jättebra!! Min fru ligger bra i sina värden, är mycket piggare, gladare och känner det verkligen själv. Och hon tycker själv att det är jättekul att hon går igång så snabbt sexuellt, och berättar mer än gärna hur kåt hon ibland kan bli på dagarna och längta till vill ses. Och jag blir fortfarande överraskad hur hon numer verkligen kan få upp ångan i sängkammaren på ett HELT annat sätt än förut. Klitoris har blivit liiite större, något som vi båda ser snarast som en fördel. Och skulle den växa på sig mer, så får man göra upphåll i medicineringen.

    Som föregående inlägg säger, det här är verkligen fantastiskt!! Jag tror absolut att många fler kvinnor skulle ha stor nytta av att få uppleva något sånt här!

    Med vänlig hälsning,

  • Anonym (Muske­lfiber­)
    Äldre 28 Dec 20:42
    #7

    Börja gymma, det ger naturligt höjt testo. Jag har alltid haft lite högre än mina kvinnliga vänner och vissa män, särskilt under de perioder när jag har tränat mycket, har lätt för att bygga muskler (slank dock). Är inte så överdrivet känslig och det spelar nog in en del i hormonproduktionen.

    Vet dock inte om klittan är större än hos andras, men den passar mig och fyller sitt syfte. :)

  • Fritz0­8
    Äldre 29 Dec 15:38
    #8

    Hej

    Är det verkligen 10mg som är dosen?

    Jag använder själv 3mg tostex och måste undersöka mitt blodvärde var 8:e vecka. Är vanligt att de röda blodkropparna ökar och då tappar jag ut blod.

    Det är kanske annorlunda för kvinnor.

    Hur som helst. Grattis till ett härligt sexliv.

  • Fritz0­8
    Äldre 31 Dec 09:20
    #9
    Glufsen skrev 2018-11-15 19:55:53 följande:

    Jag fick en fråga vilken sort av testosteron det är, Tostrex heter den, och på dosen står det 10mg varje morgon.


    Hej igen.

    Jag skrev fel i mitt förra inlägg.

    Såg på burken att en pump med testoflaskan ger 10mg.

    Jag använder 50mg, dvs fem pumpningar.

    Jag önskar dig Ett Gott Slut och Gott Nytt År.

    Med ett fint och härligt sexliv.
  • Äldre 31 Dec 09:50
    #10
    Fritz08 skrev 2018-12-31 09:20:57 följande:
    Hej igen.

    Jag skrev fel i mitt förra inlägg.

    Såg på burken att en pump med testoflaskan ger 10mg.

    Jag använder 50mg, dvs fem pumpningar.

    Jag önskar dig Ett Gott Slut och Gott Nytt År.

    Med ett fint och härligt sexliv.
    Ja, just det, det stämmer säkert!
    50mg verkar vara en normal dos till män, jag tror kvinnor ligger mellan 2,5-10mg per dag. Sen har jag läst att upptaget genom huden uppskattas till mellan 10-15% av det som smörjs på huden. Min fru sa att hon och hennes läkare funderade på att sänka dosen till 7,5mg istället för 10, detta för att man ska söka dosen så lågt som möjligt, så länge de positiva effekterna finns kvar. Och dom vill varken hon eller jag bli av med! :)

    Och apropå träning, så har min fru börjat gå på gym, något hon aldrig gjort förut. Och om brukar vara extra "på gång" när hon kommer hem nypumpad från gymmet, då vet jag på förhand att jag inte kommer att få vara ifred...! Så nog är träning bra, alltid!
  • Anonym (Kvinn­a)
    Sun 21 Jun 2020 12:11
    #11

    Det här var väldigt intressant att läsa, att det verkar funka för kvinnor. Hur gammal är din fru Ts, o hennes hälsa i övrigt? Har det fortsatt fungera lika bra som tidigare för henne? Om du är kvar på FL.

    Har funderingar på att själv tala om det här med min läkare.

  • Thu 11 Feb 2021 18:30
    #14
    Anonym (Muskelfiber) skrev 2018-12-28 20:42:53 följande:

    Börja gymma, det ger naturligt höjt testo. Jag har alltid haft lite högre än mina kvinnliga vänner och vissa män, särskilt under de perioder när jag har tränat mycket, har lätt för att bygga muskler (slank dock). Är inte så överdrivet känslig och det spelar nog in en del i hormonproduktionen.

    Vet dock inte om klittan är större än hos andras, men den passar mig och fyller sitt syfte. :)


    Det stämmer inte. Du kanske har högre testonivåer men det beror inte på att du tränar på gym. Dock så har feta personer lägre testosteronnivåer så indirekt är all träning bra.
Svar på tråden Testosteron till Kvinnor