• Äldre 14 Nov 17:27
    2319 visningar
    47 svar
    47
    2319

    Ca 30 dagar kvar, fler?

    Längtar nu och dagarna går i snigelfart.

    Letar tecken varje dag men inget inget alls händer. Inte ens en sammandragning knappt, och kommer dem så är de väldigt små och knappt märkbara längre. Hade värre tidigare i graviditeten.

    Känner tryck nedåt och det ilar varje dag nu, men det är väl knappast tecken..

    Tredje barnet och känner mig som nybörjare nästan ????

    Nån mer som känner igen sig?


    W -12, V -17, BF dec -18
  • Svar på tråden Ca 30 dagar kvar, fler?
  • Äldre 23 Nov 17:43
    #21
    Maggie24 skrev 2018-11-20 18:56:48 följande:

    Ååh vad spännande, bara 8 cm kvar då! ;) Var hos min BM igår och kollade blodtryck, mätte magen och lyssnade på bebis. Allt såg bra ur tack och lov! Vågade inte fråga om hon kunde känna om jag var öppen, gillar inte vaginalundersökningar och tror inte jag öppnat mig nåt ändå.. Har försökt känna efter tappen själv bara för att känna om den finns där haha, men har inte lyckats hitta den än, så tror den sitter jääättehögt upp och är tillbakalutad. Har inte haft problem att hitta den innan jag blev gravid haha.

    Har varit ute och tagit lite promenader för att bebben ska sjunka djupare ner (min BMs råd) och det har varit skönt att röra på sig, även om foglossningen blir värre och smärtorna i bäckenet känns fruktansvärda haha! Försöker tänka att alla smärtor och krämpor jag har är jättebra, de tar mig närmare målet!

    Låg sömnlös inatt, och då tittade jag på en tjejs förlossningsvideo och då slog paniken till! Minns smärtan från förra förlossningen, och nu kommer det ju bli ett jobbigare utdrivningsskede eftersom bebisen är fullgången! Förra gången kändes det knappt när jag krystade fram bebisen, den var ju så liten..

    Kanske redan har frågat haha (virrig) men hur tänker du kring smärtlindring??


    Jag har inte hittat min tapp heller. Magen är i vägen så jag jag inte så långt upp.

    Härligt med promenad! Jag kan gå några 100 meter sen är det stopp hehe

    Skönt att allt såg bra ut med bebisen! Vet ni vad det blir? (kanske har frågat det?)

    Åh vad kul vad hittade du den videon? Det kommer gå jättebra! Kroppen vet nog ändå lite vad den ska göra denna gången. :D

    Jag kommer nog köra på tens med en gång när jag kommer in, funkade så himla bra sist. Så det rekommenderar jag att prova! Sen lustgas och spinalbedövning var bra för min del iaf. Provade eda med första barnet men det var hemskt, men min ryggrad är tydlig svår att komma in i verkar det som. Det var det jag ska köra på denna gången.

    Med första provade jag akupunktur också men det var inte heller bra då.

    Vad tänkte du prova?
    W -12, V -17, BF dec -18
  • Äldre 24 Nov 17:31
    #22
    Längtar efter Dig skrev 2018-11-23 17:43:24 följande:

    Jag har inte hittat min tapp heller. Magen är i vägen så jag jag inte så långt upp.

    Härligt med promenad! Jag kan gå några 100 meter sen är det stopp hehe

    Skönt att allt såg bra ut med bebisen! Vet ni vad det blir? (kanske har frågat det?)

    Åh vad kul vad hittade du den videon? Det kommer gå jättebra! Kroppen vet nog ändå lite vad den ska göra denna gången. :D

    Jag kommer nog köra på tens med en gång när jag kommer in, funkade så himla bra sist. Så det rekommenderar jag att prova! Sen lustgas och spinalbedövning var bra för min del iaf. Provade eda med första barnet men det var hemskt, men min ryggrad är tydlig svår att komma in i verkar det som. Det var det jag ska köra på denna gången.

    Med första provade jag akupunktur också men det var inte heller bra då.

    Vad tänkte du prova?


    Nu kan jag känna min tapp!! Efter en halv natt med djävulska förvärkar/oregelbundna verkar så märkte jag dagen efter att den åkt ner och pekar framåt! Har fått snorigare flytningar också så gissar att slemproppen håller på att lösas upp! Behöver ju inte betyda något, men det är kul att iallafall NÅNTING sker..! Har du känt något mer?

    Vi har ingen aning om vad det blir, vi valde att inte ta reda på det! Ska bli sååå spännande att se vad det blir! Vet ni vad ni ska få?

    Sökte bara på youtube, finns massor med spännande förlossningsvideos Kul att se hur olika alla förlossningar är!

    Vad skönt att du hittat något som fungerar för dig! Har aldrig provat TENS men kanske får den möjligheten nu då!

    Huvaligen, är så rädd för EDA och spinal att jag kommer göra allt i min makt för att undvika det haha.. Men kanske ångrar mig sen när man väl ligger där och har så jävla ont haha så jag ska ändå ha ett öppet sinne!

    Sist fick jag morfin, varmvattenkudde och lite lustgas på slutet och det funkade bra för mig, så ska nog försöka köra på typ samma denna gång! Morfinet kanske jag inte kan få eftersom det kan påverka bebisen, men jag tänkte köra så långt som möjligt på andning, värme och sen lustgas så får vi se var det leder! Kanske någon sorts bedövning i underlivet vid utdrivningsskedet också, läser fortfarande på om PDB och infiltrationsbedövning hihi.
  • Äldre 25 Nov 16:39
    #23
    Kendra skrev 2018-11-22 01:50:47 följande:

    Hej! Jag har 31 dagar kvar nu (bf 22 december) och jag är så less! Är alltså i v. 35+4... är omföderska (andra barnet), och första barnet kom redan i v 38 så jag har lite förhoppningar på att detta barnet också ska komma lite före. Vill helst inte att han ska komma på julafton eller juldagen ????????

    Magen e så sjukt stor nu, känns som jag haft 9 månaders gravidmage i 4 månader, är också sjukskriven sedan 3 v tillbaka.

    Hade massa ilningar och tryck på urinblåsan förra veckan, och var så sjukt hormonell och arg.. ???? tredje och sista ultraljudet avklarat och han har sjunkit ner så det var nog huvudet som borrade sig neråt :)

    Denna veckan har jag sammandragningar nedre delen av magen upp till naveln. Magen blir stenhård, konstigt nog sker detta mest när jag ligger ner eller sitter.

    Förra gången kände jag inte av några förvärkar alls utan förlossningen bara satte igång direkt när jag kände av värkarna för första gången.


    Hej hej!

    Då har vi bf nära. Jag har bf 15/12. Jag är också så less nu! Idag gick jag in i v 38 (37+0). Och jag födde mina två andra barn i v37+3 och v37+0. Så jag trodde verkligen att denna bebis skulle komma nån dag tidigare iaf.

    Har knappt haft värkar eller sd. Men i förrgår kväll kom några tätt och även på natten och morgonen. Men sa det stopp och har inte känt något mer.

    Jag har också mestadels haft sd när jag sitter och halvligger ner.

    Vad skönt att du fått göra UL.. Jag hade så gärna velat göra ett UL för att se att bebis mår bra.

    Varför fick du göra UL?
    W -12, V -17, BF dec -18
  • Äldre 25 Nov 16:50
    #24
    Maggie24 skrev 2018-11-24 17:31:31 följande:

    Nu kan jag känna min tapp!! Efter en halv natt med djävulska förvärkar/oregelbundna verkar så märkte jag dagen efter att den åkt ner och pekar framåt! Har fått snorigare flytningar också så gissar att slemproppen håller på att lösas upp! Behöver ju inte betyda något, men det är kul att iallafall NÅNTING sker..! Har du känt något mer?

    Vi har ingen aning om vad det blir, vi valde att inte ta reda på det! Ska bli sååå spännande att se vad det blir! Vet ni vad ni ska få?

    Sökte bara på youtube, finns massor med spännande förlossningsvideos Kul att se hur olika alla förlossningar är!

    Vad skönt att du hittat något som fungerar för dig! Har aldrig provat TENS men kanske får den möjligheten nu då!

    Huvaligen, är så rädd för EDA och spinal att jag kommer göra allt i min makt för att undvika det haha.. Men kanske ångrar mig sen när man väl ligger där och har så jävla ont haha så jag ska ändå ha ett öppet sinne!

    Sist fick jag morfin, varmvattenkudde och lite lustgas på slutet och det funkade bra för mig, så ska nog försöka köra på typ samma denna gång! Morfinet kanske jag inte kan få eftersom det kan påverka bebisen, men jag tänkte köra så långt som möjligt på andning, värme och sen lustgas så får vi se var det leder! Kanske någon sorts bedövning i underlivet vid utdrivningsskedet också, läser fortfarande på om PDB och infiltrationsbedövning hihi.


    Wow stor eloge till dig som lyckades känna dig.. Min är för långt bak för att jag ska nä:(

    Jag hade ont igår morse av värkar och då tänkte jag att "nu startar det bannemig" men nej. Sen så sa det stopp och inte en ända värk efter det.

    Vi har heller ingen aning vad vi väntar så det är det som gör det så sjukt spännande:D

    Ja prova TENS, det är ju ändå naturlig smärtlindring. Kände mig så stolt över mig själv att jag lyckades öppna mig till 9cm på bara TENS och lustgas, till skillnad från min första gång då jag var så rädd för smärtan.

    Infiltrationsbedövning får jag läsa mer om... Man kan ju hoppas att jag inte kommer behöva spinalbedövningen idag.. Men jag är så sjukt smärträdd hehe.. Sån mes är jag hehe

    Nu skrev du igår, så nu vill jag höra igen om något nytt har hänt:D?
    W -12, V -17, BF dec -18
  • Äldre 26 Nov 09:43
    #25

    Hej på er tjejer!

    Hur går det?

    Jag är nu 39+2 och bebis verkar bygga palats där inne för ut vill den inte.

    Skulle gjort hinnsvepning idag men min bm var sjuk- sååå trist. Kändes som det var mitt hopp.

    Så imorgon får jag åka till förlossningen och göra hinnsvepning och ev sättas igång 39+ 4 så på onsdag....

    Bebis vägde 3980 för en vecka sedan så lär ju vara uppe i 4300 nu...

    Vi vet inte heller vad det är- så spännande att se vem det är som byggt bo i i mage!

  • Äldre 26 Nov 14:47
    #26
    Elisabet82 skrev 2018-11-26 09:43:52 följande:

    Hej på er tjejer!

    Hur går det?

    Jag är nu 39+2 och bebis verkar bygga palats där inne för ut vill den inte.

    Skulle gjort hinnsvepning idag men min bm var sjuk- sååå trist. Kändes som det var mitt hopp.

    Så imorgon får jag åka till förlossningen och göra hinnsvepning och ev sättas igång 39+ 4 så på onsdag....

    Bebis vägde 3980 för en vecka sedan så lär ju vara uppe i 4300 nu...

    Vi vet inte heller vad det är- så spännande att se vem det är som byggt bo i i mage!


    Spännande!

    Varför ska du få hinnsvepning?

    Ja min bebis känns också som den trivs väldigt bra i magen.. Är så nyfiken på vem det är i magen.

    Hoppas allt går bra för dig imorgon :D
    W -12, V -17, BF dec -18
  • Äldre 26 Nov 14:47
    #27
    Elisabet82 skrev 2018-11-26 09:43:52 följande:

    Hej på er tjejer!

    Hur går det?

    Jag är nu 39+2 och bebis verkar bygga palats där inne för ut vill den inte.

    Skulle gjort hinnsvepning idag men min bm var sjuk- sååå trist. Kändes som det var mitt hopp.

    Så imorgon får jag åka till förlossningen och göra hinnsvepning och ev sättas igång 39+ 4 så på onsdag....

    Bebis vägde 3980 för en vecka sedan så lär ju vara uppe i 4300 nu...

    Vi vet inte heller vad det är- så spännande att se vem det är som byggt bo i i mage!


    Spännande!

    Varför ska du få hinnsvepning?

    Ja min bebis känns också som den trivs väldigt bra i magen.. Är så nyfiken på vem det är i magen.

    Hoppas allt går bra för dig imorgon :D
    W -12, V -17, BF dec -18
  • Äldre 26 Nov 14:47
    #28
    Elisabet82 skrev 2018-11-26 09:43:52 följande:

    Hej på er tjejer!

    Hur går det?

    Jag är nu 39+2 och bebis verkar bygga palats där inne för ut vill den inte.

    Skulle gjort hinnsvepning idag men min bm var sjuk- sååå trist. Kändes som det var mitt hopp.

    Så imorgon får jag åka till förlossningen och göra hinnsvepning och ev sättas igång 39+ 4 så på onsdag....

    Bebis vägde 3980 för en vecka sedan så lär ju vara uppe i 4300 nu...

    Vi vet inte heller vad det är- så spännande att se vem det är som byggt bo i i mage!


    Spännande!

    Varför ska du få hinnsvepning?

    Ja min bebis känns också som den trivs väldigt bra i magen.. Är så nyfiken på vem det är i magen.

    Hoppas allt går bra för dig imorgon :D
    W -12, V -17, BF dec -18
  • Äldre 26 Nov 14:47
    #29
    Elisabet82 skrev 2018-11-26 09:43:52 följande:

    Hej på er tjejer!

    Hur går det?

    Jag är nu 39+2 och bebis verkar bygga palats där inne för ut vill den inte.

    Skulle gjort hinnsvepning idag men min bm var sjuk- sååå trist. Kändes som det var mitt hopp.

    Så imorgon får jag åka till förlossningen och göra hinnsvepning och ev sättas igång 39+ 4 så på onsdag....

    Bebis vägde 3980 för en vecka sedan så lär ju vara uppe i 4300 nu...

    Vi vet inte heller vad det är- så spännande att se vem det är som byggt bo i i mage!


    Spännande!

    Varför ska du få hinnsvepning?

    Ja min bebis känns också som den trivs väldigt bra i magen.. Är så nyfiken på vem det är i magen.

    Hoppas allt går bra för dig imorgon :D
    W -12, V -17, BF dec -18
  • Äldre 26 Nov 14:47
    #30
    Elisabet82 skrev 2018-11-26 09:43:52 följande:

    Hej på er tjejer!

    Hur går det?

    Jag är nu 39+2 och bebis verkar bygga palats där inne för ut vill den inte.

    Skulle gjort hinnsvepning idag men min bm var sjuk- sååå trist. Kändes som det var mitt hopp.

    Så imorgon får jag åka till förlossningen och göra hinnsvepning och ev sättas igång 39+ 4 så på onsdag....

    Bebis vägde 3980 för en vecka sedan så lär ju vara uppe i 4300 nu...

    Vi vet inte heller vad det är- så spännande att se vem det är som byggt bo i i mage!


    Spännande!

    Varför ska du få hinnsvepning?

    Ja min bebis känns också som den trivs väldigt bra i magen.. Är så nyfiken på vem det är i magen.

    Hoppas allt går bra för dig imorgon :D
    W -12, V -17, BF dec -18
Svar på tråden Ca 30 dagar kvar, fler?