• Äldre 14 Nov 17:27
    2322 visningar
    47 svar
    47
    2322

    Ca 30 dagar kvar, fler?

    Längtar nu och dagarna går i snigelfart.

    Letar tecken varje dag men inget inget alls händer. Inte ens en sammandragning knappt, och kommer dem så är de väldigt små och knappt märkbara längre. Hade värre tidigare i graviditeten.

    Känner tryck nedåt och det ilar varje dag nu, men det är väl knappast tecken..

    Tredje barnet och känner mig som nybörjare nästan ????

    Nån mer som känner igen sig?


    W -12, V -17, BF dec -18
  • Svar på tråden Ca 30 dagar kvar, fler?
  • Äldre 26 Nov 15:49
    #31

    Hej igen!

    De vill se om det kan starta förlossningen då bebisen är stor.

    Dock är jag nu riktig risig i magen plus sjuk molande värk i ryggen så önskar att det ska sättas igång av sig självt- vore det allra allra bästa!

    När har ni bf?

  • Äldre 26 Nov 16:12
    #32
    Längtar efter Dig skrev 2018-11-25 16:50:43 följande:

    Wow stor eloge till dig som lyckades känna dig.. Min är för långt bak för att jag ska nä:(

    Jag hade ont igår morse av värkar och då tänkte jag att "nu startar det bannemig" men nej. Sen så sa det stopp och inte en ända värk efter det.

    Vi har heller ingen aning vad vi väntar så det är det som gör det så sjukt spännande:D

    Ja prova TENS, det är ju ändå naturlig smärtlindring. Kände mig så stolt över mig själv att jag lyckades öppna mig till 9cm på bara TENS och lustgas, till skillnad från min första gång då jag var så rädd för smärtan.

    Infiltrationsbedövning får jag läsa mer om... Man kan ju hoppas att jag inte kommer behöva spinalbedövningen idag.. Men jag är så sjukt smärträdd hehe.. Sån mes är jag hehe

    Nu skrev du igår, så nu vill jag höra igen om något nytt har hänt:D?


    Ååh det är så irriterande med dessa falsklarm haha!! Förhoppningsvis sätter det igång på riktigt snart för oss båda, det är nog inte långt kvar!

    Oj, grymt jobbat! Inte för att det är sämre att vilja ha EDA eller spinal såklart, men jag skulle också känna mig extra stolt om jag klarat det på bära TENS och lustgas!

    Äh, mes är du ju inte! Det är ju fullt naturligt och helt rimligt att inte vilja ha ont, det är ju superbra att det finns mediciner att få för att hjälpa mot smärtan En del av mig skulle vilja ha EDA eller spinalbedövningen, men är mer rädd för både nålen och biverkningarna än vad jag är rädd för smärtan så ska iallafall försöka hålla mig ifrån det haha.. :-P

    Infiltrationsbedövning är, om jag förstått det rätt, samma sak som lokalbedövningen man får efteråt om man behöver sys! Den läggs ju bara runt slidöppningen medan bäckenbottenbedövningen läggs i slidväggen! Ska läsa på ordentligt och även fråga BM på förlossningen när vi väl åker in dit vad hon rekommenderar haha

    Inte mycket mer har hänt här, inga ordentliga värkar eller så, bara lite mensvärk och sammandragningar... Astråkigt! Slemproppen håller på att gå i omgångar, men inte i klumpar, utan mer som slemmiga, gula flytningar haha! Behöver ju inte betyda något, men minsta lilla blir man ju glad över
  • Äldre 26 Nov 16:16
    #33
    Elisabet82 skrev 2018-11-26 15:49:03 följande:

    Hej igen!

    De vill se om det kan starta förlossningen då bebisen är stor.

    Dock är jag nu riktig risig i magen plus sjuk molande värk i ryggen så önskar att det ska sättas igång av sig självt- vore det allra allra bästa!

    När har ni bf?


    Åh hoppas det sätter igång av sig själv då! Det låter ju iallafall som om det kan vara på gång, håller tummarna!

    Jag har BF på söndag 2/12 och har alltså 6 dagar kvar!
  • Äldre 27 Nov 12:00
    #34
    Elisabet82 skrev 2018-11-26 15:49:03 följande:

    Hej igen!

    De vill se om det kan starta förlossningen då bebisen är stor.

    Dock är jag nu riktig risig i magen plus sjuk molande värk i ryggen så önskar att det ska sättas igång av sig självt- vore det allra allra bästa!

    När har ni bf?


    Hoppas det sätter igång för dig nu då :D Har också haft mer molande värk i rygg och mage, men inget händer. Jag har bf 15/12.
    W -12, V -17, BF dec -18
  • Äldre 27 Nov 12:17
    #35
    Maggie24 skrev 2018-11-26 16:12:34 följande:

    Ååh det är så irriterande med dessa falsklarm haha!! Förhoppningsvis sätter det igång på riktigt snart för oss båda, det är nog inte långt kvar!

    Oj, grymt jobbat! Inte för att det är sämre att vilja ha EDA eller spinal såklart, men jag skulle också känna mig extra stolt om jag klarat det på bära TENS och lustgas!

    Äh, mes är du ju inte! Det är ju fullt naturligt och helt rimligt att inte vilja ha ont, det är ju superbra att det finns mediciner att få för att hjälpa mot smärtan En del av mig skulle vilja ha EDA eller spinalbedövningen, men är mer rädd för både nålen och biverkningarna än vad jag är rädd för smärtan så ska iallafall försöka hålla mig ifrån det haha.. :-P

    Infiltrationsbedövning är, om jag förstått det rätt, samma sak som lokalbedövningen man får efteråt om man behöver sys! Den läggs ju bara runt slidöppningen medan bäckenbottenbedövningen läggs i slidväggen! Ska läsa på ordentligt och även fråga BM på förlossningen när vi väl åker in dit vad hon rekommenderar haha

    Inte mycket mer har hänt här, inga ordentliga värkar eller så, bara lite mensvärk och sammandragningar... Astråkigt! Slemproppen håller på att gå i omgångar, men inte i klumpar, utan mer som slemmiga, gula flytningar haha! Behöver ju inte betyda något, men minsta lilla blir man ju glad över


    Nej precis, förhoppningsvis sätter det igång snart!

    Ja men det är sån tur att det finns ganska mycket att testa. Så att det finns något som passar alla.

    Jag minns min första förlossning där en tjej (som då var 19 år) skröt om att hon bara tog Alvedon och inget mer och det kändes knappt.. Hade då lust att strypa henne lite grann.. Eftersom jag hade så ont då trots att jag fick EDA. Men alla är vi så olika :D

    Ja okej, då förstår jag, låter så läskigt med sprutor i underlivet :O

    Vet inte om jag skulle våga det...

    Ja men ökade flytningar med lite slemmis skulle jag se som tecken:D

    Jag har haft (ursäkta äckelvarning) väldigt blöta flytningar vissa dagar och andra dagar tycker jag att jag känns snustorr.. Känns helkonstigt att det kan variera så.
    W -12, V -17, BF dec -18
  • Äldre 28 Nov 00:59
    #36
    Längtar efter Dig skrev 2018-11-25 16:39:19 följande:

    Hej hej!

    Då har vi bf nära. Jag har bf 15/12. Jag är också så less nu! Idag gick jag in i v 38 (37+0). Och jag födde mina två andra barn i v37+3 och v37+0. Så jag trodde verkligen att denna bebis skulle komma nån dag tidigare iaf.

    Har knappt haft värkar eller sd. Men i förrgår kväll kom några tätt och även på natten och morgonen. Men sa det stopp och har inte känt något mer.

    Jag har också mestadels haft sd när jag sitter och halvligger ner.

    Vad skönt att du fått göra UL.. Jag hade så gärna velat göra ett UL för att se att bebis mår bra.

    Varför fick du göra UL?


    Hej! Ingen bebis ännu då? Ser nu att det var nån dag sedan du skrev. Här är det ingen bebis ännu.. suck! Är nu i v 36+4.

    Hur var din andra förlossning då i jämförelse med den första? Gick det mycket snabbare? Oroar mig så för att det ska bli stressigt med barnvakt till dottern då de har en bit att köra till oss osv, och har typ mardrömmar om att jag ska komma in för sent på BB o att de ska säga att det är 'för sent att sätta epidural nu'.

    Ang UL, så bor vi utomlands och här har vi totalt 3 ultraljud (1 per trimester).
  • Äldre 29 Nov 15:48
    #37
    Längtar efter Dig skrev 2018-11-27 12:17:21 följande:

    Nej precis, förhoppningsvis sätter det igång snart!

    Ja men det är sån tur att det finns ganska mycket att testa. Så att det finns något som passar alla.

    Jag minns min första förlossning där en tjej (som då var 19 år) skröt om att hon bara tog Alvedon och inget mer och det kändes knappt.. Hade då lust att strypa henne lite grann.. Eftersom jag hade så ont då trots att jag fick EDA. Men alla är vi så olika :D

    Ja okej, då förstår jag, låter så läskigt med sprutor i underlivet :O

    Vet inte om jag skulle våga det...

    Ja men ökade flytningar med lite slemmis skulle jag se som tecken:D

    Jag har haft (ursäkta äckelvarning) väldigt blöta flytningar vissa dagar och andra dagar tycker jag att jag känns snustorr.. Känns helkonstigt att det kan variera så.


    Meh, lite onödigt av henne att skryta, fast samtidigt skulle jag väl själv göra samma sak haha! Men oavsett hur man föder barn så ska man ju vara stolt!

    Jaa jag tycker egentligen också det låter läskigt med sprutor i underlivet hahah, men förväntar mig såklart att jag kommer spricka och tanken på att få sprutor och svidande bedövning när det redan är trasigt där nere känns inte så lockande..! Så tänker köra det säkra före det osäkra om möjligt!

    Jag kan säga att det hänt en hel del här, hela dagen igår gick jag och hade förvärkar/värkar med jämna mellanrum men det var väldigt lång tid mellan dem! Sen ökade det på kvällen/natten och strax innan midnatt började jag klocka dem. De var fortfarande oregelbundna: ibland var det tre minuter emellan, ibland nio minuter osv. Gjorde inte jätteont, men var tillräckligt för att jag inte skulle kunna somna! Använde vetekudden som var sååå skön!

    Somnade till slut av utmattning men vaknade tre timmar senare av att jag hade ont så då gick jag upp, tog två alvedon och satte mig i duschen i typ två-tre timmar. Det blev liite bättre så gick och lade mig igen eftersom jag var såå trött haha.. Vaknade till och från innan jag gick upp vid 12. Fortfarande värkar men inte lika starka. Sen försvann dem mer eller mindre, men kände fortfarande av som mensvärk. Gick på toa och såg mer av slemproppen (igår kom en stor, vattnig, blodblandad manet ut haha) och nu är det mer färskt blod som kommer också!

    Har i skrivande stund klockat tre lite starkare värkar med 5-6 minuters mellanrum som hållt i sig mellan 50-60 sekunder.

    Vill ringa förlossningen men ändå inte haha, vet inte vad jag ska säga!
  • Äldre 1 Dec 11:36
    #38

    Hej tjejer!

    Ville bara säga att igår den 30/11 kl 16.12, två dagar innan BF, föddes vår son! <3 Allt gick jättebra och väldigt snabbt! Hoppas era knosar också har kommit, eller att de kommer snart!!

  • Äldre 1 Dec 17:46
    #39
    Maggie24 skrev 2018-12-01 11:36:04 följande:

    Hej tjejer!

    Ville bara säga att igår den 30/11 kl 16.12, två dagar innan BF, föddes vår son! <3 Allt gick jättebra och väldigt snabbt! Hoppas era knosar också har kommit, eller att de kommer snart!!


    Så kul!! STORT grattis till er!!!

    Ja, nu hoppas jag att han kommer snart :)
  • Äldre 1 Dec 17:52
    #40
    Maggie24 skrev 2018-12-01 11:36:04 följande:

    Hej tjejer!

    Ville bara säga att igår den 30/11 kl 16.12, två dagar innan BF, föddes vår son! <3 Allt gick jättebra och väldigt snabbt! Hoppas era knosar också har kommit, eller att de kommer snart!!


    Men åh, stort grattis till dig.. Hur gick förlossningen?

    Själv så hade jag några få kraftigare värkar igår kväll men idag har det varit helt tyst.

    Drar och sliter mig i håret snart.

    Hur mycket vägde han? Vad valde du för smärtlindring till slut?
    W -12, V -17, BF dec -18
  • Äldre 1 Dec 18:07
    #41
    Kendra skrev 2018-11-28 00:59:03 följande:

    Hej! Ingen bebis ännu då? Ser nu att det var nån dag sedan du skrev. Här är det ingen bebis ännu.. suck! Är nu i v 36+4.

    Hur var din andra förlossning då i jämförelse med den första? Gick det mycket snabbare? Oroar mig så för att det ska bli stressigt med barnvakt till dottern då de har en bit att köra till oss osv, och har typ mardrömmar om att jag ska komma in för sent på BB o att de ska säga att det är 'för sent att sätta epidural nu'.

    Ang UL, så bor vi utomlands och här har vi totalt 3 ultraljud (1 per trimester).


    Hej! Hade tyvärr inte sett detta och har ändå varit inne och kollat.. Konstigt.

    Min andra förlossning gick snabbare än den första. Betydligt enklare också.

    Denna gången är jag också rädd att det ska gå ännu snabbare och vi har 40 min till sjukhuset. Och min mamma bor 1,5 h från oss så jag får tänka på att säga till i god tid..

    Hur går det för dig nu då? Känningar?
    W -12, V -17, BF dec -18
  • Äldre 3 Dec 13:30
    #42
    Längtar efter Dig skrev 2018-12-01 18:07:19 följande:

    Hej! Hade tyvärr inte sett detta och har ändå varit inne och kollat.. Konstigt.

    Min andra förlossning gick snabbare än den första. Betydligt enklare också.

    Denna gången är jag också rädd att det ska gå ännu snabbare och vi har 40 min till sjukhuset. Och min mamma bor 1,5 h från oss så jag får tänka på att säga till i god tid..

    Hur går det för dig nu då? Känningar?


    Förstår dig! Då har ni betydligt längre än oss. Vi har bara 10 min till förlossningen, men svärmor har näsan 1,5 timme körning till oss. Dock kommer min mamma till oss den 14e och ska bo fram till förlossningen så kommer han från och med den 14e e det lugnt! :)

    Jag har en del känningar, molande värk i rygg har jag haft nu de senaste dagarna. Och tryck neråt. Jag har sammandragningar men ännu inget regelbundet. Funderar på stt köpa hem hallonbladste, skulle va spännande att se om det fungerar :)

    Hur går det för dig?
  • Äldre 3 Dec 16:15
    #43
    Kendra skrev 2018-12-03 13:30:25 följande:

    Förstår dig! Då har ni betydligt längre än oss. Vi har bara 10 min till förlossningen, men svärmor har näsan 1,5 timme körning till oss. Dock kommer min mamma till oss den 14e och ska bo fram till förlossningen så kommer han från och med den 14e e det lugnt! :)

    Jag har en del känningar, molande värk i rygg har jag haft nu de senaste dagarna. Och tryck neråt. Jag har sammandragningar men ännu inget regelbundet. Funderar på stt köpa hem hallonbladste, skulle va spännande att se om det fungerar :)

    Hur går det för dig?


    Vad skönt att ha förlossningen så nära. Sist var det så jobbigt att åka med kraftiga värkar så långt. Vilket datum hade du bf?

    Ja prova hallonbladste ;)

    Jag har ont överallt och känner mig så less på att vara gravid nu.. Men har knappt några känningar alls nu. Några sammandragningar bara som trycker neråt och ilar där nere men inget annat.. Så trist:(
    W -12, V -17, BF dec -18
  • Äldre 7 Dec 19:44
    #44

    Den 29/11 föddes vår son!!

    Värkar började vid 6 på

    Morgonen och 12,50 är han ute. Vår stora kille på 4768 och 52 cm lång två dagar före bf.

    Så det var en stor kille som ultraljudet sa.

    Grattis till sonen och lycka till! Håll oss uppdaterade när det blir fler bebisar:)

  • Äldre 7 Dec 20:10
    #45
    Elisabet82 skrev 2018-12-07 19:44:20 följande:

    Den 29/11 föddes vår son!!

    Värkar började vid 6 på

    Morgonen och 12,50 är han ute. Vår stora kille på 4768 och 52 cm lång två dagar före bf.

    Så det var en stor kille som ultraljudet sa.

    Grattis till sonen och lycka till! Håll oss uppdaterade när det blir fler bebisar:)


    Stort grattis! Skönt med snabb förlossning.. Gick allt bra?

    Här väntar jag fortfarande på bebis.. 8 dagar till BF. Sjukt less nu på att ha ont :(
    W -12, V -17, BF dec -18
  • Äldre 11 Dec 13:08
    #46
    Längtar efter Dig skrev 2018-12-03 16:15:00 följande:

    Vad skönt att ha förlossningen så nära. Sist var det så jobbigt att åka med kraftiga värkar så långt. Vilket datum hade du bf?

    Ja prova hallonbladste ;)

    Jag har ont överallt och känner mig så less på att vara gravid nu.. Men har knappt några känningar alls nu. Några sammandragningar bara som trycker neråt och ilar där nere men inget annat.. Så trist:(


    Jag har bf 22 december, men har känningar nu att han kommer födas tidigare precis som storasyster. Var hos barnmorskan idag igen för att lyssna på bebisen och medan jag var inkopplad på deras monitor så var det regelbundna värkar (som jag dock inte känner så jättemycket av, men ändå). Bm gjorde därför en undersökning och jag är 1 cm öppen, men det kan ju ändå vara falskt larm, en del är ju flera cm öppna utan att förlossningen startat. Får se hur kvällen fortlöper. Spännande! Jag har annars också ont överallt i kroppen speciellt o pubisbenet och insida lår.. fy tusan.
  • Äldre 16 Dec 12:00
    #47

    Hej alla,

    Nu är äntligen vår son här :) föddes igår men var beräknad till den 22 dec. 4080 gr och 51,5 cm! :)

Svar på tråden Ca 30 dagar kvar, fler?