• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • Sommar15
    Wictoria90 skrev 2018-11-22 07:42:32 följande:

    Mina missfall har kommit i vecka 8-9.. tyvärr har vi 2 av 3 gånger sett hjärtat slå men ändå har det inte gått hela vägen.. nu är det snart ett år sedan sista missfallet så börjar känna att det är daga att få hjälp.. vi har hamnat i landstingets kö till IVF men i väntan på den så betalar vi själva.. dessa 2 åren har verkligen slitit på mig och min längtan så att få hjälp på vägen hade känts bra.. förhoppningsvis kommer de välja ut riktigt fina ägg som kanske har chans att leva kvar i mig så jag ser jättepositivt på IVf.


    Jag förstår. Jag har ju lyckats få ett barn (men har varit gravid 9 ggr) så vi måste betala för ivf. Jag är lite tveksam att det ska motverkar missfall men får väl se vad de säger, vi ska dit nästa vecka. Jag känner att det är värt att prova för oss för det kan ju inte skada iaf...
  • nypan78

    Är mitt i IVF behandlingen i Uppsala just nu och hoppas att det funkar. Är redan 40 (om en vecka typ) och har lågt AMH (0,8) så chanserna är inte så stora...men vi har lyckats tidigare så hoppas på en sladdis. Sprutstart imorgon kväll.

  • Jooosen

    Var hos gyn idag!! Allt ser bra ut för en återföring denna cykel. Ska sätta in i vanlig menscykel! De hade fryst en femdagars. Förra färska försöket var två dagars. Jag hoppas såååå mycket nu!! Återföring blir eventuellt på min 30 årsdag. Kanske the lucky day :)


    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Hedblomster
    nypan78 skrev 2018-11-22 14:14:45 följande:

    Är mitt i IVF behandlingen i Uppsala just nu och hoppas att det funkar. Är redan 40 (om en vecka typ) och har lågt AMH (0,8) så chanserna är inte så stora...men vi har lyckats tidigare så hoppas på en sladdis. Sprutstart imorgon kväll.


    Än så länge finns det hopp! :) Håller tummarna för dig!
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-11-22 19:52:52 följande:

    Var hos gyn idag!! Allt ser bra ut för en återföring denna cykel. Ska sätta in i vanlig menscykel! De hade fryst en femdagars. Förra färska försöket var två dagars. Jag hoppas såååå mycket nu!! Återföring blir eventuellt på min 30 årsdag. Kanske the lucky day :)


    Jaaaa vad kul! När tror du mensen kommer då? :)
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-11-22 20:25:17 följande:

    Jaaaa vad kul! När tror du mensen kommer då? :)


    Den kom igår! Kändes lite skumt med undersökning när ja blöder så mkt andra dagen men men... vilken dag e du på nu?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • becca90
    Hedblomster skrev 2018-11-22 09:25:49 följande:

    Jag bor i Västmanland och gjorde utredningen hos en privat läkare i Västerås dock med landstingsavtal men de var inte bra alls... Ska använda en läkare som samarbetar med Livio Falun nu i örebro och hon är jättebra iaf :) när jag pratade med Falun sa de att de inte har några väntetider alls heller! Så bra. Dock stänger de mellan 21 december och 7 januari.


    Ah okej, jobbigt att intr vara nöjd, speciellt med privata..

    skönt att Falun inte har kö!! Det är nog dit vi blir skickade också.. tror dock att ja fick positivt äl test nyss så hoppas det tar sig ändå!?
  • Sommar15

    Fortsätter ni försöka naturligt fram till ivfen? Jag tror vi ska ta en paus nu, är så trött på tester och hormoner och ev ytterligare missfall. Men känns också fel att missa två hela cykler! Är så kluven.

  • nypan78
    Hedblomster skrev 2018-11-22 20:22:45 följande:
    Än så länge finns det hopp! :) Håller tummarna för dig!
    Vi har lyckats 3 ggr tidigare....det finns hopp för alla.
  • nypan78
    Hedblomster skrev 2018-11-22 20:22:45 följande:
    Än så länge finns det hopp! :) Håller tummarna för dig!
    Vi har lyckats 3 ggr tidigare....det finns hopp för alla.
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019