• Äldre 15 Nov 15:20
    17017 visningar
    923 svar
    +1
    923
    17017

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • Äldre 12 Dec 08:54
    Jooosen skrev 2018-12-05 11:49:34 följande:
    Ja kör oxå måndag eftermiddag med ett femdagars!!! Hoppas så för oss nu. Är lite nojig för ja ska köra igång med en dukoralkur i dagarna (vaccin mot kolera). Väntar på samtal från kliniken om det är ok att ta det samtidigt :/.... vilken tid har du på måndag? Får du ta några sprutor innan? Jag kommer ta 3(!) ovitrelle. En i måndags, en på fredag och sen en till efter insättning!
    Åh wow samma dag <3 Nej inga sprutor alls denna gång, körde i naturlig cykel. Så nu är det bara att köra på med Lutinus och försöka ta det så lugnt som möjligt. Hur gick det för dig? <3 
  • Äldre 12 Dec 08:58
    Jooosen skrev 2018-12-10 16:53:40 följande:
    Hur gick det idag?? Vårat tinade såg dåligt ut så de tinade det andra som såg fint ut. Därmed har vi inga fler frysta om detta misslyckas. Har typ en kass magkänsla men men!
    Åh såg nu att du skrivit ett till inlägg, läste inte hela vägen ner...Usch jag håller verkligen alla tummar för dig <3 Statistiken talar ju för att det borde gå vägen denna gång, jag vet att oron är ett helvete men det kommer säkert gå hur bra som helst <3
  • Äldre 12 Dec 10:02
    LinneaWookie skrev 2018-12-12 08:58:44 följande:

    Åh såg nu att du skrivit ett till inlägg, läste inte hela vägen ner...Usch jag håller verkligen alla tummar för dig <3 Statistiken talar ju för att det borde gå vägen denna gång, jag vet att oron är ett helvete men det kommer säkert gå hur bra som helst <3


    När fick du testdag? Håller tummarna för dig med! Tog bara tre ovitrelle som sk hjälpa livmoderslemhinnan men inga tabletter i slidan denna gång! Känner du något än? Haha man vill känna NÅGOT...
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Äldre 12 Dec 21:24

    I förrgår fick jag veta att en kollega till mig väntar barn. Det var den allra sista kollegan som också var barnlös på jobbet så nu är det bara jag kvar. :( Själv sitter jag och blöder fortfarande efter mitt misslyckade ET. Jag är självklart glad för henne men blir samtidigt så ledsen för att det ska vara så otroligt svårt för oss. Det verkar som om det sprutar barn ur alla runtomkring en. Och de blir alla gravida så enkelt. Typ "oj hoppsan, detta var inte planerat".

    Jag funderar på att ringa till sjukhuset och be dem kolla om allt står rätt till med slemhinnan och äggledarna. Jag vill inte att slemhinnan ska vara knasig så att vi slösar bort våra IVF-försök. Dessutom måste äggledarna vara öppna om vi ska ha en chans att få barn på egen hand mellan och efter IVF-försöken. Det känns som om det inte kommer att funka. Jag måste dock tänka positivt och förutsätta att det kommer att fungera. Och skulle det inte det så får vi fylla livet med annat. Katter eller fåglar eller något. T_T

  • Äldre 12 Dec 21:43

    Får jag tipsa om IVF podden? Lyssnade på några avsnitt när jag satt på tåget upp till kliniken. Många olika avsnitt med intressanta tips, berättelser som stärker och värmer.
    Kram

  • Äldre 12 Dec 21:43

    Får jag tipsa om IVF podden? Lyssnade på några avsnitt när jag satt på tåget upp till kliniken. Många olika avsnitt med intressanta tips, berättelser som stärker och värmer.
    Kram

  • Äldre 13 Dec 21:04

    Typiskt. Min mens vill inte sluta. Har hållit på i typ åtta dagar nu. Annars är den typ 3 dagar lång. Hoppas inte att det påverkar cykeln på något sätt. Vill att den ska försvinna nu så jag kan få ägglossning snart igen.

  • Äldre 15 Dec 19:04
    Jooosen skrev 2018-12-12 10:02:23 följande:

    När fick du testdag? Håller tummarna för dig med! Tog bara tre ovitrelle som sk hjälpa livmoderslemhinnan men inga tabletter i slidan denna gång! Känner du något än? Haha man vill känna NÅGOT...


    Julafton, haha... Får se om jag vågar testa då eller om jag väntar till dagen efter för att inte riskera att få en jävlig julafton om det är negativt. Du då? Känner inget direkt ännu.....Sist kände jag när det fäste (tror jag, det gjorde väldigt ont) efter drygt en vecka men sen hade jag inga symptom och det sket sig ju oavsett. Vill verkligen ha symptom denna gång!!! Hur mår du?
  • Äldre 15 Dec 19:21
    LinneaWookie skrev 2018-12-15 19:04:44 följande:

    Julafton, haha... Får se om jag vågar testa då eller om jag väntar till dagen efter för att inte riskera att få en jävlig julafton om det är negativt. Du då? Känner inget direkt ännu.....Sist kände jag när det fäste (tror jag, det gjorde väldigt ont) efter drygt en vecka men sen hade jag inga symptom och det sket sig ju oavsett. Vill verkligen ha symptom denna gång!!! Hur mår du?


    Haha fyfan vilket datum! 26e har jag. Känner inget heller. Alltså verkligen inget. Har en skitdålig magkänsla... vill känna något jag med!!!! Googlar ihjäl mig o många har ju faktiskt absolut inga symptom såhär tidigt. Funderar faktiskt på att ta ett glas rött ikväll. Kan ju inte skada sååå mkt. Men kanske dumt. Uppdatera gärna om du får något symptom! Vi ligger ju exakt lika.
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Äldre 16 Dec 14:22
    LinneaWookie skrev 2018-12-15 19:04:44 följande:

    Julafton, haha... Får se om jag vågar testa då eller om jag väntar till dagen efter för att inte riskera att få en jävlig julafton om det är negativt. Du då? Känner inget direkt ännu.....Sist kände jag när det fäste (tror jag, det gjorde väldigt ont) efter drygt en vecka men sen hade jag inga symptom och det sket sig ju oavsett. Vill verkligen ha symptom denna gång!!! Hur mår du?


    När är din mens beräknad fresten ?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019