• Äldre 15 Nov 15:20
    17007 visningar
    923 svar
    +1
    923
    17007

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • Äldre 16 Dec 17:48
    LottaU skrev 2018-12-04 15:11:43 följande:
    Så tråkigt att höra att det inte gick så bra sist. Hoppas du mår bättre nästa gång, och att det blir bebis!

    Vad tog du, och vad skall du få nästa gång?

    Har testat menopur och menopur + gonal-f, båda korta protokollet. Menopur blev ett barn och då vi testade med gonal-f blev det inget att återföra. Skall testa långa med nedreglering i mellandagarna, och gonal-f + menopur. Så vi kommer nog vara ganska nära i tid då. Kul. :)
    Tack! Förra gången körde jag Gonal-F och den här gången blir det Menopour, så hoppas så att det blir bättre på alla sätt den här gången :) Vad spännande, jag börjar imorgon med Synarela, när sätter du igång?
  • Äldre 16 Dec 21:13
    Jooosen skrev 2018-12-16 14:22:08 följande:

    När är din mens beräknad fresten ?


    Svårt att säga då min senaste "mens" var missfallet och hon räknade dagen då den stora blödningen kom som dag 1 på mensen/i cykeln. Det var 21/11....
  • Äldre 16 Dec 21:24
    LinneaWookie skrev 2018-12-16 21:13:05 följande:

    Svårt att säga då min senaste "mens" var missfallet och hon räknade dagen då den stora blödningen kom som dag 1 på mensen/i cykeln. Det var 21/11....


    Okej jag fördtår! Min är beräknad på tisdag. Alltså mina bröst har aldrig varit så platta... förlåt för tjat.. känns starkt som det inte tagit sig :(. Hoppas du börjat känna annorlunda!!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Äldre 17 Dec 11:29
    Jooosen skrev 2018-12-16 21:24:12 följande:
    Okej jag fördtår! Min är beräknad på tisdag. Alltså mina bröst har aldrig varit så platta... förlåt för tjat.. känns starkt som det inte tagit sig :(. Hoppas du börjat känna annorlunda!!
    Jag har på något vis ändå lite förhoppningar då det faktiskt tog sig sist utan tvekan, men att det sen blev MF var ju en annan sak..... Men jag har inga som helst symptom heller. Man vill ju ha som vissa att det känns på en gång, även om det kan vara jobbigt rent fysiskt så vill man ju bara känna att något händer :-/ Gissar väl på att min mens borde vara beräknad ca 19e då den alltid brukar vara ungefär 2 dagar tidigare än månaden innan när den är som den brukar. Dock vet jag inte om den beter sig normalt efter ett MF, det är första gången jag går igenom det så det är svårt att veta. Håller alla tummar <33333
  • Äldre 17 Dec 17:34
    LinneaWookie skrev 2018-12-17 11:29:52 följande:

    Jag har på något vis ändå lite förhoppningar då det faktiskt tog sig sist utan tvekan, men att det sen blev MF var ju en annan sak..... Men jag har inga som helst symptom heller. Man vill ju ha som vissa att det känns på en gång, även om det kan vara jobbigt rent fysiskt så vill man ju bara känna att något händer :-/ Gissar väl på att min mens borde vara beräknad ca 19e då den alltid brukar vara ungefär 2 dagar tidigare än månaden innan när den är som den brukar. Dock vet jag inte om den beter sig normalt efter ett MF, det är första gången jag går igenom det så det är svårt att veta. Håller alla tummar <33333


    Känner inte heller något. Känner mig som förra misslyckade försöket ... mens beräknat imorn men antagligen försenad pga alla ovitrellesprutor ....
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Äldre 19 Dec 10:36
    Jooosen skrev 2018-12-17 17:34:19 följande:
    Känner inte heller något. Känner mig som förra misslyckade försöket ... mens beräknat imorn men antagligen försenad pga alla ovitrellesprutor ....
    Jag förstår precis. Det är så svårt att veta hur kroppen beter sig efter ett MF också, nu har jag inte ömma bröst eller nånting men det brukar jag få ganska långt innan mens i vanliga fall. Så jag vet inte när beräknad mens är ens.... Har bara TD att gå på!
  • Äldre 19 Dec 10:43
    Jooosen skrev 2018-12-17 17:34:19 följande:
    Känner inte heller något. Känner mig som förra misslyckade försöket ... mens beräknat imorn men antagligen försenad pga alla ovitrellesprutor ....
    och det var samma för mig sist när jag gjorde i stimulerad cykel, reagerade inte på att mensen var sen för att jag trodde alla sprutor + lutinus skjutit upp allt, men då var jag ju gravid så det gick ju vägen ett tag i alla fall.
  • Äldre 19 Dec 12:32
    LinneaWookie skrev 2018-12-19 10:43:34 följande:

    och det var samma för mig sist när jag gjorde i stimulerad cykel, reagerade inte på att mensen var sen för att jag trodde alla sprutor + lutinus skjutit upp allt, men då var jag ju gravid så det gick ju vägen ett tag i alla fall.


    Ja det är svårt o veta! Vad kände du den gången o när? Hur mår du idag? Känns som mensen ska komma när som helst för mig. En enda stor ångest haha.... ska snart till jobbet o försöka fokusera .....
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Äldre 19 Dec 14:33
    Jooosen skrev 2018-12-19 12:32:25 följande:
    Ja det är svårt o veta! Vad kände du den gången o när? Hur mår du idag? Känns som mensen ska komma när som helst för mig. En enda stor ångest haha.... ska snart till jobbet o försöka fokusera .....
    Nej  jag kände inget alls då, inga symptom alls men plussade på 5 test utspritt över några dagar efter TD. Så jag var ju orolig för MF för att jag alltid hört att har man en massa symptom är det större chans att det går bra. Min nära kollega fick missfall två gånger runt vecka 10-11 innan det gick bra tredje gången, och den gången hade hon mycket mer symptom tidigt. Så jag vill bara att det ska börja snart. Idag känner jag mig faktiskt lite konstig, lite som att mensen ska komma men inte riktigt på samma sätt. Konstig värk lite överallt och svagt illamående. Men jag inbillar mig nog bara..... det har man ju gjort förut. Hoppas det går bra att jobba trots oron <3
  • Äldre 19 Dec 20:35

    Hoppas också in här :) !

    Ska precis som du TS göra i Örebro. Hinner inte heller innan jul och tyvärr åker jag bort i två veckor i januari, så antar att jag måste vänta tills februari :( . Fick vårt besked för ett år sedan att sambon har för få spermier. Men varit tvungen att vänta tills jag fyllt 25. Så känns extra surt att vi inte är hemma när det äntligen blivit dags för att få dra igång.

Svar på tråden IVF vintern 2018/2019