• Äldre 16 Nov 09:07
    15717 visningar
    56 svar
    56
    15717

    Dejt outfit

    Ska träffa en man, som jag bara träffat några gånger tidigare, blir hemma hos mig och jag ska laga ihop en middag också men min outfit ? ser det dumt ut att öppna dörren i högklackat och sedan gå omkring med det hemma? Ska ha en klänning och strumpbyxor till tycker jag bara är fult

  • Svar på tråden Dejt outfit
  • Äldre 16 Nov 09:10
    #1
    +1
    Porty skrev 2018-11-16 09:07:51 följande:

    Ska träffa en man, som jag bara träffat några gånger tidigare, blir hemma hos mig och jag ska laga ihop en middag också men min outfit ? ser det dumt ut att öppna dörren i högklackat och sedan gå omkring med det hemma? Ska ha en klänning och strumpbyxor till tycker jag bara är fult


    Personligen hade jag tyckt det var konstigt om du sprang runt med klackar.
  • Anonym (Jasmi­n)
    Äldre 16 Nov 09:12
    #2
    -1

    Oerhört fånigt utseendemässigt och väldigt opraktiskt med högklackat inomhus. Extremt lätt att halka eller vingla till. Du vill nog inte riskera att skvimpa rödvin över soffa eller dig själv.

    Satsa på väldigt fina strumpbyxor eller barbent med tunna lyxigare ankelsockor. (finns såna med spetskant etc)

  • Äldre 16 Nov 09:15
    #3

    Åh jag tycker det ser så mycket bättre ut med högklackat, vad ska man ha på sig nu då....

  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 16 Nov 09:20
    #4

    Var som du är så blir det bäst

  • Äldre 16 Nov 09:23
    #5
    Anonym (Anonym) skrev 2018-11-16 09:20:39 följande:

    Var som du är så blir det bäst


    Nu vill jag dock se bra ut och kroppen får också bättre hållning i högklackat, benen ser längre ut osv men vill ju inte att det heller ser heltöntigt ut att klacka runt med dom hemma
  • Äldre 16 Nov 09:24
    #6
    Porty skrev 2018-11-16 09:15:46 följande:

    Åh jag tycker det ser så mycket bättre ut med högklackat, vad ska man ha på sig nu då....


    Inte högklackat inomhus, i lägenhet säkert? Dock är det en klurig fråga. I Sverige uppfostras vi till att gå i strumpor inomhus, hemma hos folk. Blir lite tacky på nyårsfesten när folk går omkring i kostym/klänning i strumplästen, röker gör vi på balongen, då lånar man foppisar eller kanske Birkenstock.. Nåja, ursäkta.. Nä, inte högklackat men varför inte ballerinaskor, det har du säkert till klänning på sommaren.
  • Äldre 16 Nov 09:28
    #7

    Bjuda en dejt på middag hemma första gången blir ju lite som en kombination av middag på restaurang och middag med familj/nära vänner.
    Att klä upp sig inför möte med människor är ett sätt att visa respekt och att man tycker att den personen är viktig, tror därför att en klänning är ett alldeles utmärkt val gärna med tunna strumpor till.
    Hade det varit på restaurang så hade höga klackar varit ett perfekt val. Men du är du hemma hos dig själv, du ska inte bara sitta ner och äta middag du kommer också att vara värdinna alltså också i köket och med servering, lite åtminstone. Föreslår att du väljer en nätt balerinasko till din klänning. 
    Om du känner dig obekväm med kombinationen klänning/ballerinasko kan du välja en tunn byxa och snygg topp till ballerinaskorna.

  • Äldre 16 Nov 09:29
    #8
    Gaskarl skrev 2018-11-16 09:24:36 följande:

    Inte högklackat inomhus, i lägenhet säkert? Dock är det en klurig fråga. I Sverige uppfostras vi till att gå i strumpor inomhus, hemma hos folk. Blir lite tacky på nyårsfesten när folk går omkring i kostym/klänning i strumplästen, röker gör vi på balongen, då lånar man foppisar eller kanske Birkenstock.. Nåja, ursäkta.. Nä, inte högklackat men varför inte ballerinaskor, det har du säkert till klänning på sommaren.


    Ja är i lägenhet... ser väl ännu tokigare ut att sätta på sig ett par ballerina? Det är ju uteskor, mina högklackade pumps är ju inomhusskor
  • Äldre 16 Nov 09:32
    #9

    Högklackat känns väldigt overkill. Det är ju typ bara 5 sekunder vid välkomnandet som de faktiskt syns. Sen sitter ni och äter och sen hamnar ni i soffan resten av kvällen. Vad är nödvändigheten med skorna känner jag då?

  • Äldre 16 Nov 09:34
    #10

    Kom på att det vore oerhört pinsamt ifall grannen under mig irriterar sig på mitt klackande och ringer på och ger mig en utskällning medan jag har mitt besök... får nog skippa skorna med då vet jag inte längre vad jag ska ha på mig alls

Svar på tråden Dejt outfit