• Anonym (Förkr­ossad)
    Äldre 17 Nov 18:19
    4107 visningar
    43 svar
    43
    4107

    Han lämnade mig idag..

    Är så himla förälskad i honom och han lämnar mig nu.

    Jag känner mig likblek, kall, illamående, tom, ensam, bara fruktansvärt förkrossad och jag vet inte hur jag ska sluta tänka på det här och jag mår så himla dåligt.

    Hur ska jag komma över honom? Snälla hjälp mig..

  • Svar på tråden Han lämnade mig idag..
  • Äldre 17 Nov 18:37
    #1

    Fy va hemskt att läsa!! Lider med dig. Nu finns det inte så mycket att göra mer än att känna det man känner. Skulle rekommendera att ni träffas att prata igenom det som hänt om några dagar så du kan få mer klarhet och ett tydligt avslut. Det hjälper lite med att gå vidare.

  • Anonym (Typ)
    Äldre 17 Nov 18:44
    #2

    Hur länge har ni varit ihop?

  • Äldre 17 Nov 18:47
    #3

    Åh stackare. De är så tungt. Man tror att de aldrig ska bli bättre. Men de blir det!!!

    Tillåt dig själv att gråta ut. Gråt allt du kan tills de inte finns några tårar kvar. Gnäll ut allt åt en kompis. En som du har nära och som orkar lyssna utan att avbryta.

    De filmer du mår bra av. Drick lite vin. Ät något du tycker riktigt mycket om. Lyssna på peppmusik. Finns så mkt bra breakup musik. Som får en att må bra. Ut och gå långpromenader. Eller träna. De hjälper dig att må bättre automatiskt.

    Ikväll kommer allt kännas fruktansvärt. Imorgon känns de lite lite lite mindre hemskt. Och om en vecka känns de betydligt bättre. Jag lovar!

    De hela världens män som ett stort jävla smörgåsbord. Karlar som är nysinglar går direkt och vräker i sig allt (alla kvinnor de kommer över...) gör de du också.

    Jag gjorde såhär när jag blev dumpad av min livs kärlek. :) de funkade. Han har en skitnsygg tjej nu som jag dessutom kände sen tidigare. Livet kommer fucka up de många gånger för dig. Mattan rycks den under fötterna och man ramlar ibland omkull totalt. Och ibland lyckas man parera upp det.

    Tillåt dig själv att utse dig själv som En jävla gudinna! De funkar inte ikväll. Men ha de i sikte. De ska bli minnesvärt och ångestladdat för ditt ex att se hur bra du tacklade detta och hur fort du gick vidare. Han är inte värd att få mysa på att du mår skit. Eller gotta sig och tala om för andra "jaaa jg gjorde slut... Hon är helt förstörd.. Smsar och ringer och villa ha mig tillbaka. Lägger upp tragiska insta inlägg. " du är värd bättre än sånt snack! . Gråt ikväll. Och när du känner att du behöver. Men sen - Upp med hakan hela världen finns framför dina fötter nu!!! :D < 3

  • Miss Skywal­ker
    Äldre 17 Nov 19:56
    #4

    Varför lämnar han?

  • Anonym (X)
    Äldre 17 Nov 20:04
    #5
    Anonym (Förkrossad) skrev 2018-11-17 18:19:16 följande:

    Hur ska jag komma över honom? Snälla hjälp mig..


    Hur länge har ni varit tillsammans? Tror det är ganska avgörande för hur lång tid det tar.
  • Anonym (Samma situat­ion)
    Äldre 17 Nov 20:30
    #6

    Lider med dig!!

    Dom första dagarna kommer tyvärr vara ett rent helvete :(.

    Har varit i samma situation (och är fortfarande).

    Kan bara ge dig tips av dom misstagen jag gjorde.

    Om ni är sambos, se till att han tar med sig alla hans saker (och då menar jag precis allt) så fort det bara går.

    Om ni är vänner på sociala medier blockera/radera han direkt, samma gällande mobil nr och bilder. (jag gjorde misstaget av att inte göra det här direkt och det gjorde att jag höll på att gå under totalt).

    Ring till någon som du känner dig bekväm med /litar på och förklara situationen be han/hon komma över till dig direkt. Säg exakt det du tänker på / prata ut, spy galla, få ur dig allt!!

    Och be han/hon att vara med dig varje dag, det värsta som finns är att gå runt och grubbla ensam.

    Var aldrig ensam!!!.

    (Även detta var mitt stora misstag, jag trodde jag skulle kunna hantera detta själv).

    Detta är dom råden jag kan ge dig.

    Och åter igen var inte ensam!!!

  • Anonym (Också­lämnad­)
    Äldre 17 Nov 20:32
    #7

    Går igenom samma sak sen nån dag tillbaka :-/ Förstår exakt hur du känner!

    Hur länge har ni varit tillsammans?

  • Anonym (Alone­)
    Äldre 17 Nov 20:46
    #8
    Anonym (Ocksålämnad) skrev 2018-11-17 20:32:59 följande:

    Går igenom samma sak sen nån dag tillbaka :-/ Förstår exakt hur du känner!

    Hur länge har ni varit tillsammans?


    Går igenom en liknande händelse just nu. Det som hjälper mig lite är att skriva dagbok. Skriv ner exakt allt du känner. Inget är för konstigt eller elakt att skriva.

    Se också till att försöka hålla dig sysselsatt. Behöver inte vara något speciellt. En promenad kan räcka eller göra en storstädning hemma.
  • Äldre 17 Nov 20:57
    #9

    Stackars dig! Finns här om du behöver prata!

    Du har fått många fina tips från alla här. Jag var med om samma sak i sommras. Jag trodde bokstavligt talat att jag skulle dö. Ett brustet hjärta är det värsta som finns.

    Men tro mig, det kommer bli bättre. Kanske inte ikväll, imorgon eller om en vecka. Men du kommer inte alltid må som du mår just nu. Det kommer att vända!

    Men det bästa tipset jag kan ge och som andra har gett är att: Var inte ensam just nu! Umgås med din kompis, syster, bror, mamma, pappa, ja vad som helst. Prata ut eller sitt bara tyst bredvid.

    Gör det som du vill. VIll du ligga i soffan och gråta ut, gör det då! VIll du älta honom, gör det! Vill du skrika och banka skiten ur något, gör det!

    Ta hand om dig <3 <3

  • Äldre 17 Nov 20:57
    #10

    Stackars dig! Finns här om du behöver prata!

    Du har fått många fina tips från alla här. Jag var med om samma sak i sommras. Jag trodde bokstavligt talat att jag skulle dö. Ett brustet hjärta är det värsta som finns.

    Men tro mig, det kommer bli bättre. Kanske inte ikväll, imorgon eller om en vecka. Men du kommer inte alltid må som du mår just nu. Det kommer att vända!

    Men det bästa tipset jag kan ge och som andra har gett är att: Var inte ensam just nu! Umgås med din kompis, syster, bror, mamma, pappa, ja vad som helst. Prata ut eller sitt bara tyst bredvid.

    Gör det som du vill. VIll du ligga i soffan och gråta ut, gör det då! VIll du älta honom, gör det! Vill du skrika och banka skiten ur något, gör det!

    Ta hand om dig <3 <3

Svar på tråden Han lämnade mig idag..