• Anonym (Fejan­)
    Äldre 20 Nov 19:24
    367 visningar
    12 svar
    12
    367

    Hur ofta är du inloggad på Facebook?

    En vanlig dag för er, hur ofta är ni inloggade på Facebook då? Om ni ens är inne varje dag? Jag tänker både på "flödet" och messenger delen, så tänk efter nu allihop.

  • Svar på tråden Hur ofta är du inloggad på Facebook?
  • Anonym (.)
    Äldre 20 Nov 19:28
    #1
    Anonym (Fejan) skrev 2018-11-20 19:24:47 följande:

    En vanlig dag för er, hur ofta är ni inloggade på Facebook då? Om ni ens är inne varje dag? Jag tänker både på "flödet" och messenger delen, så tänk efter nu allihop.


    Telefonen använder jag aldrig FB på och har inte messengerappen installerad. Jag har däremot fäst en flik på datorn så där går jag in om jag ser att det händer något.Jag håller kontakten med min familj via fb och pratar med dom i princip varje dag, plus att jag är aktiv i ett par grupper. Har flyttat och har alla mina vänner, bekanta och, som sagt, familjen online så det är min enda sociala kontakt i princip. Slöscrollar dock sällan flödet.
  • Äldre 20 Nov 19:34
    #2

    "Inloggad" och "inne [och tittar]" är inte riktigt samma sak......


    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Fejan­) Trådstartaren
    Äldre 20 Nov 19:35
    #3
    Aniiee skrev 2018-11-20 19:34:32 följande:

    "Inloggad" och "inne [och tittar]" är inte riktigt samma sak......


    Hur menar du då? Man kan väl inte vara inne och titta om man inte är inloggad..?
  • Äldre 20 Nov 19:41
    #4
    Anonym (Fejan) skrev 2018-11-20 19:35:27 följande:
    Hur menar du då? Man kan väl inte vara inne och titta om man inte är inloggad..?
    Nej, men tvärt om går ju utmärkt.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (-)
    Äldre 20 Nov 19:43
    #5

    Jag är inloggad dygnet runt men är aktiv i snitt 1h/dag.

  • Anonym (.)
    Äldre 20 Nov 19:43
    #6
    Aniiee skrev 2018-11-20 19:41:30 följande:
    Nej, men tvärt om går ju utmärkt.
    Det tog ett tag innan jag kopplade vad ni pratade om, men du har ju rätt. Ska i så fall tillägga att jag är inloggad dygnet runt.
  • Äldre 20 Nov 19:55
    #7

    Jag loggar aldrig ut.

  • Anonym (Elli)
    Äldre 20 Nov 20:01
    #8

    Loggar aldrig ut men kollar några gånger i timmen.

  • Anonym (Fejan­) Trådstartaren
    Äldre 20 Nov 22:06
    #9
    Aniiee skrev 2018-11-20 19:41:30 följande:
    Nej, men tvärt om går ju utmärkt.
    Menar ju såklart hur ofta ni kollar det Tyst
  • Anonym (Hm)
    Äldre 21 Nov 10:12
    #10

    Jag har avföljt alla utom närmaste vänner och syskon så nästan allt i mitt flöde är sidor jag följer (som jag vill se). Tror nog det står att jag är aktiv typ jämt eftersom jag har appen och att väldigt många appar och annat är ?inloggade via Facebook?. Kompisar skickar mycket Mail på messenger också som jag nästan aldrig har tid att svara på (svarar alla kort på kvällen) men jag klickar ju ofta på dom och läser på en sekund innan jag lägger ner telefonen igen. Det är säkert nån som tror att jag är ?aktiv på messenger? då hela tiden och väljer att ignorera dom :p

  • Äldre 21 Nov 11:29
    #11

    Brukade kollade jag flera gånger dagligen. Minns inte om något särskilt hände sen men jag tröttnade totalt. Nu går jag enbart in om appen visar att jag fått ett meddelande och det sker inte så ofta längre. Kanske en gång i veckan max.

  • Äldre 21 Nov 11:32
    #12

    Flera gånger om dagen. Men det är mest fb loppisar jag tittar på och erbjudanden från affärer.

Svar på tråden Hur ofta är du inloggad på Facebook?