• Äldre 20 Nov 22:10
    9926 visningar
    81 svar
    81
    9926

    Min 15 årige pojke är ihop med en 12 årig flicka.

    Hej!

    Märklig situation uppstod när vår son efter mycket hemlighetsmakeri avslöjar att han är ihop med en 12 årig flicka. Han hade tänkt att sova över hos henne under en helg då hon var ensam hemma. vi stoppade övernattningen men det känns som att man inte kan förbjuda dem att vara ihop på grund av att hon fortfarande är ett litet barn och han börjar komma upp i vuxen ålder. Storleksmässigt ser han ut som en vuxen karl och till skillnad från henne är han könsmogen.

    Råd tack.

  • Svar på tråden Min 15 årige pojke är ihop med en 12 årig flicka.
  • Äldre 21 Nov 10:43
    #21
    -1

    Det är rent chockerande att flera i tråden tycket att detta är ok. Nån slags snedvriden bild av att man vill framstå som liberal och öppensinnad eller vad handlar det om?En könsmogen 15 åring kan givetvis INTE ta ansvar för att nån slags ?kärleksrelation? med en 12 åring håller sig platonisk. De som okejar detta måste antingen vara så naiva att de själva skulle behöva förvaltare eller bara oerhört ansvarslösa vuxna utan basal kunskap om vare sig det ena eller andra. En könsmogen pojke i tonåren har en vuxen mans kropp och drifter, men ett barns hjärna och känslomässiga mognad. Inte en toppenkombination i relation till en 12 åring som fortfarande är barn på alla sätt även om hon råkat få bröst. Hur kan vuxna människor inte fatta detta? Så ansvarslöst. Mitt förakt för er som inte tycker detta är nåt man behöver göra nåt åt är oändligt.

  • Anonym (Ta det lugnt)
    Äldre 21 Nov 10:58
    #22
    +1

    Hej!

    Ta det lugnt.
    Jag är idag 32 år. Jag var 13 år när jag träffade min nuvarande man som då var 16 år. Vi blev ett par då; jag 13, han 16 och är idag lyckligt gifta och har barn, hus, och husdjur tillsammans. Två välbetalda jobb och är väldigt lyckliga.

    Jag kan tillägga att vi inte hade sex förrän jag kände mig redo och vi skaffade barn när jag var 25 år och han 28.

    Har du fostrat din pojke väl så är allt i sin ordning.

  • Äldre 21 Nov 11:10
    #23

    Hon går i 6an och Han i 9an. Dom träffades på en dejting app och jag har förbjudit honom att vara ihop med henne en gång förut. Förklarat lagar regler katastrofala följder om dom skulle ha sex. Skulle själv gå i taket om min dotter hade en 3 år äldre pojkvännen. Och reagerar inte mycket bättre på denna situation.

    Vi förbjuder dem att träffas på nytt och sen kan man ju bara hoppas att flickan inte tar det för hårt, vet att min son gör det. Och hoppas att dom inte träffas i smyg.

  • Äldre 21 Nov 11:28
    #24
    Anonym (n) skrev 2018-11-21 09:04:12 följande:

    Hej ts, detta är inte ok på långa vägar. Nu måste ni träda in som vuxna i detta och sluta larva er. Han ska naturligtvis inte umgås med en tolvårig flicka.
    Ni agerar klockan fem i tolv om ni har en son som vill vara med en tolvåring. Nu måste ni föräldrar lägga ner mycket tid på er son. Umgås med honom, hjälpa honom i skolan. Hitta på saker med honom. Styra in honom i fritidsaktiviteter med jämnåriga. Anmäl honom till grupper och aktiviteter så han får en meningsfull fritid.


    Ja, Föräldrarna till killen måste hjälpa honom att hitta umgänge i sin egen ålder.
  • Anonym (Vera)
    Äldre 21 Nov 11:33
    #25
    +1
    Mattrix skrev 2018-11-21 11:10:16 följande:

    Hon går i 6an och Han i 9an. Dom träffades på en dejting app och jag har förbjudit honom att vara ihop med henne en gång förut. Förklarat lagar regler katastrofala följder om dom skulle ha sex. Skulle själv gå i taket om min dotter hade en 3 år äldre pojkvännen. Och reagerar inte mycket bättre på denna situation.

    Vi förbjuder dem att träffas på nytt och sen kan man ju bara hoppas att flickan inte tar det för hårt, vet att min son gör det. Och hoppas att dom inte träffas i smyg.


    Jag blir illa berörd av att barn hållet på med dejting appar. Kan ju vara riktigt farligt.

    Det är väl problemet med förbud att man sen inte får veta vad de gör. Hoppas han förstår allvaret i situationen.
  • Äldre 21 Nov 11:40
    #26
    -1
    Anonym (?) skrev 2018-11-21 09:54:49 följande:
    Var någonstans läser du att pojken skulle sova över i syfte att ha sex med flickan? Jag är 2 år äldre än min partner, vi har varit tillsammans sen hen var 13 och jag 15, våra föräldrar lät oss sova över hos varandra och "sex" hade vi första gången när vi var 15 resp 17 år gamla, innan dess kände vi oss inte mogna för det. Vi var inte redo då heller visade det sig utan det dröjde sen ytterligare nästan ett år innan vi gick så långt igen.

    OM deras (eller hans) tanke var att ha sex så måste det såklart tas tag i och pratas om men förutsätt inte att det är så det ligger till.

    Till TS, ni behöver nog samlas alla och prata ganska öppet om det här, ungarna kommer tycka det är superpinsamt men hellre det än att de försöker smyga och lista ut grejer på egen hand.
    Är du så naiv? Har du varit en kåt 15åring själv eller föddes du som nunna/munk? Självklart vill en 15årig pojke ligga med en tjej om han får chansen. Jag hade dock sett till att chansen inte kom. Både som mamma till pojken och mamma till flickan.
  • Anonym (..)
    Äldre 21 Nov 11:47
    #27

    Vad är problemet? Den ålders skillnaden i den åldern är helt normal. Enda skulle vara om flickan ifråga var väldigt barnslig av sig..

  • Äldre 21 Nov 11:49
    #28
    -1
    Anonym (Ta det lugnt) skrev 2018-11-21 10:58:08 följande:

    Hej!

    Ta det lugnt.
    Jag är idag 32 år. Jag var 13 år när jag träffade min nuvarande man som då var 16 år. Vi blev ett par då; jag 13, han 16 och är idag lyckligt gifta och har barn, hus, och husdjur tillsammans. Två välbetalda jobb och är väldigt lyckliga.

    Jag kan tillägga att vi inte hade sex förrän jag kände mig redo och vi skaffade barn när jag var 25 år och han 28.

    Har du fostrat din pojke väl så är allt i sin ordning.


    Jaha? Och detta har med ts att göra på vilket sätt? Bara för att ni inte låg på flera år betyder det inte att alla ungdomar resonerar lika. När jag var 12 var jag ett BARN det är även denna flicka. Och ts borde ta detta på allvar.
  • Äldre 21 Nov 12:03
    #29
    Mattrix skrev 2018-11-21 11:10:16 följande:

    Hon går i 6an och Han i 9an. Dom träffades på en dejting app och jag har förbjudit honom att vara ihop med henne en gång förut. Förklarat lagar regler katastrofala följder om dom skulle ha sex. Skulle själv gå i taket om min dotter hade en 3 år äldre pojkvännen. Och reagerar inte mycket bättre på denna situation.

    Vi förbjuder dem att träffas på nytt och sen kan man ju bara hoppas att flickan inte tar det för hårt, vet att min son gör det. Och hoppas att dom inte träffas i smyg.


    Men förbjuden frukt blir ack så lockande. Tror att det är bättre att förbudet bara gäller övernattning i så fall. Se till att föräldrarna på båda håll är med på att ha koll på barnen istället, jag tror det blir en bättre situation för alla.
  • Anonym (..)
    Äldre 21 Nov 12:20
    #30
    viseversa skrev 2018-11-21 11:49:56 följande:

    Jaha? Och detta har med ts att göra på vilket sätt? Bara för att ni inte låg på flera år betyder det inte att alla ungdomar resonerar lika. När jag var 12 var jag ett BARN det är även denna flicka. Och ts borde ta detta på allvar.


    Du glömmer att även 15 åringen är ett barn! Herre gud, när jag gick i 6an gick jag på fest med mina kompisar i smyg.. man är inte helt oskyldig längre
Svar på tråden Min 15 årige pojke är ihop med en 12 årig flicka.