• Äldre 20 Nov 22:10
    9761 visningar
    81 svar
    81
    9761

    Min 15 årige pojke är ihop med en 12 årig flicka.

    Hej!

    Märklig situation uppstod när vår son efter mycket hemlighetsmakeri avslöjar att han är ihop med en 12 årig flicka. Han hade tänkt att sova över hos henne under en helg då hon var ensam hemma. vi stoppade övernattningen men det känns som att man inte kan förbjuda dem att vara ihop på grund av att hon fortfarande är ett litet barn och han börjar komma upp i vuxen ålder. Storleksmässigt ser han ut som en vuxen karl och till skillnad från henne är han könsmogen.

    Råd tack.

  • Svar på tråden Min 15 årige pojke är ihop med en 12 årig flicka.
  • Anonym (F)
    Äldre 21 Nov 12:25
    #31
    Anonym (fy fan.) skrev 2018-11-20 23:03:45 följande:

    Ja, detta låter ju rent av vidrigt, och hoppas verkligen att det är en sjuk person bakom ts.


    Fast stopp nu lite här. Att använda ord som vidrigt är ju bara idioti. Vilken värld lever du i egentligen?
  • Anonym (F)
    Äldre 21 Nov 12:30
    #32
    viseversa skrev 2018-11-21 11:49:56 följande:

    Jaha? Och detta har med ts att göra på vilket sätt? Bara för att ni inte låg på flera år betyder det inte att alla ungdomar resonerar lika. När jag var 12 var jag ett BARN det är även denna flicka. Och ts borde ta detta på allvar.


    Herregud så enkelspårig du är jämt.
  • Anonym (ellie­)
    Äldre 21 Nov 12:58
    #33
    Drottningen1970 skrev 2018-11-21 10:43:41 följande:

    Det är rent chockerande att flera i tråden tycket att detta är ok. Nån slags snedvriden bild av att man vill framstå som liberal och öppensinnad eller vad handlar det om?En könsmogen 15 åring kan givetvis INTE ta ansvar för att nån slags ?kärleksrelation? med en 12 åring håller sig platonisk. De som okejar detta måste antingen vara så naiva att de själva skulle behöva förvaltare eller bara oerhört ansvarslösa vuxna utan basal kunskap om vare sig det ena eller andra. En könsmogen pojke i tonåren har en vuxen mans kropp och drifter, men ett barns hjärna och känslomässiga mognad. Inte en toppenkombination i relation till en 12 åring som fortfarande är barn på alla sätt även om hon råkat få bröst. Hur kan vuxna människor inte fatta detta? Så ansvarslöst. Mitt förakt för er som inte tycker detta är nåt man behöver göra nåt åt är oändligt.


    Detta stämmer bra. Har man fått Drottningens "förakt" har man vett i skallen och är något på spåren.
  • Anonym (ellie­)
    Äldre 21 Nov 13:00
    #34
    erikaABC skrev 2018-11-21 11:28:00 följande:

    Ja, Föräldrarna till killen måste hjälpa honom att hitta umgänge i sin egen ålder.


    Han kan inte ha det också, menar du? Samtidigt som han.går i skolan, har hobbys, ett liv i största allmänhet och vett i skallen? Han är bara kär, hon också.
  • Anonym (ellie­)
    Äldre 21 Nov 13:02
    #35
    viseversa skrev 2018-11-21 11:40:32 följande:

    Är du så naiv? Har du varit en kåt 15åring själv eller föddes du som nunna/munk? Självklart vill en 15årig pojke ligga med en tjej om han får chansen. Jag hade dock sett till att chansen inte kom. Både som mamma till pojken och mamma till flickan.


    Ändå är vi många i tråden som vittnar om att vi inte hade sex bara för att vi hade chansen...
  • Äldre 21 Nov 14:29
    #36
    viseversa skrev 2018-11-21 11:40:32 följande:

    Är du så naiv? Har du varit en kåt 15åring själv eller föddes du som nunna/munk? Självklart vill en 15årig pojke ligga med en tjej om han får chansen. Jag hade dock sett till att chansen inte kom. Både som mamma till pojken och mamma till flickan.


    Det är kanske bara du som varit det här i tråden?

    Att förbjuda hjälper inte en tonåring, hade du inte varit det sa du? Eller hm hur var det nu?
  • Äldre 21 Nov 14:31
    #37
    Anonym (ellie) skrev 2018-11-21 13:02:19 följande:

    Ändå är vi många i tråden som vittnar om att vi inte hade sex bara för att vi hade chansen...


    Håller med. Ibland är inte 15 åringar mogna för att ta steget, de vet inte hur eller ens att det är det de tänker på i ett förhållande. Vi vuxna borde ta efter dom mer. Finns så mycket mer än bara köttiga lustar.
  • Äldre 21 Nov 15:26
    #38
    Anonym (F) skrev 2018-11-21 12:30:37 följande:
    Herregud så enkelspårig du är jämt.
    För att jag inte tycker det är okej att en pojke på 15 år har sex med ett barn? Ja det får stå för dig. Har själv en dotter i 12års åldern och JÄVLAR om en 15 åring började svansa efter henne. Hon är ett barn. Alla som är 12år är barn oavsett vad du eller dom själva tycker. Äckligt att du verkar tycka det är okej. Är det okej om en 18åring har sex med en 12 åring också?
  • Äldre 21 Nov 15:27
    #39
    Anonym (..) skrev 2018-11-21 12:20:20 följande:
    Du glömmer att även 15 åringen är ett barn! Herre gud, när jag gick i 6an gick jag på fest med mina kompisar i smyg.. man är inte helt oskyldig längre
    Jaha?? Och åter igen vad har det med ts stt göra? En 12 åring är ett BARN oavsett vad du och andra anser. Jävligt stor skillnad på 12 år och 15 år. Händer mycket på 3 år kan jag säga.
  • Äldre 21 Nov 15:29
    #40
    Teresia0407 skrev 2018-11-21 14:29:21 följande:
    Det är kanske bara du som varit det här i tråden?

    Att förbjuda hjälper inte en tonåring, hade du inte varit det sa du? Eller hm hur var det nu?
    Vad snackar du om? Nej mina 12 åringar får inte umgås med 15 åriga pojkar. Det står jag för är man 12 år är man ett barn oavsett vad du anser. Skrämmande
Svar på tråden Min 15 årige pojke är ihop med en 12 årig flicka.