• Äldre 20 Nov 22:10
    9765 visningar
    81 svar
    81
    9765

    Min 15 årige pojke är ihop med en 12 årig flicka.

    Hej!

    Märklig situation uppstod när vår son efter mycket hemlighetsmakeri avslöjar att han är ihop med en 12 årig flicka. Han hade tänkt att sova över hos henne under en helg då hon var ensam hemma. vi stoppade övernattningen men det känns som att man inte kan förbjuda dem att vara ihop på grund av att hon fortfarande är ett litet barn och han börjar komma upp i vuxen ålder. Storleksmässigt ser han ut som en vuxen karl och till skillnad från henne är han könsmogen.

    Råd tack.

  • Svar på tråden Min 15 årige pojke är ihop med en 12 årig flicka.
  • Anonym (mamma­)
    Äldre 23 Nov 11:23
    #71
    Mattrix skrev 2018-11-22 18:05:07 följande:
    1 Jag håller med om att det är märkligt och jag vet inte och kan inte svara på hur denne förälder tänker ang att lämna sin 12 åring ensam hemma. Kanske skulle till sin kille och hennes dotter ville vara ensam hemma och fick sin vilja igenom efter massa tjat!?

    2 jag har inte skrivit att det var Tinder bara att dom träffas via nån app eller internet.

    3 jag har inte träffat henne själv

    4 han är 190cm och 70 kg men om sanningen skall fram så har han inte fyllt 15 riktigt än.

    Angående varför han är intresserad av en lite flicka så kan det finnas många anledningar. Att han får uppmärksamhet och beundrar som han inte får annars kan tex vara en av många faktorer. Han har uttryckt att dom är viktigt lika personlighetsmässigt osv. Dom har bara hållt hand enligt honom. Men vi får så om dom lyder oss och håller sig ifrån varandra.

    Känner mig elak som satte stopp. Men tror ändå att det är för det bästa, då det finns så mycket viktiga saker att hinna med i den åldern.
    Du skrev dejting app, jag läste "tinder" eftersom det är den appen som de flesta håller på med. Tycker inte att tolvåringar ska hålla på med dejtingappar! Har du inte träffat henne vet du ju inte om hon är könsmogen? Du målar upp en större skillnad mellan dem än det egentligen är. Är han bara 14 är åldersskillnaden inte mycket att tala om, men det är en stor fjortonåring du har!!

    Jag tycker att du gjorde rätt som satte stopp, tänker att ett annat alternativ skulle vara att bjuda hem henne till er om hennes föräldrar lämnar henne ensam över helgen. Har ni dem i ert hus kan ni också bädda åt henne i ett annat rum och faktiskt hålla lite koll på vad som händer mellan dem. Även om det betyder att sitta uppe och lyssna efter rörelser.
  • Finlan­darn
    Äldre 23 Nov 11:38
    #72
    Mattrix skrev 2018-11-20 22:10:01 följande:

    Hej!

    Märklig situation uppstod när vår son efter mycket hemlighetsmakeri avslöjar att han är ihop med en 12 årig flicka. Han hade tänkt att sova över hos henne under en helg då hon var ensam hemma. vi stoppade övernattningen men det känns som att man inte kan förbjuda dem att vara ihop på grund av att hon fortfarande är ett litet barn och han börjar komma upp i vuxen ålder. Storleksmässigt ser han ut som en vuxen karl och till skillnad från henne är han könsmogen.

    Råd tack.


    Beror ju på hur mogen de är, men ser inga problem med ett förhållande i de åldrarna förutsatt att de är på samma plan (läste snabbt igenom att din son ännu var 14 år, och du hade aldrig träffat henne?). Det är säkert bägges första kärlek.

    Någon övernattning hade jag dock inte tillåtit än om jag var du.
  • Anonym (Sven-­Erik)
    Äldre 23 Nov 19:45
    #73
    -1 +1
    Anonym (Kitty) skrev 2018-11-22 23:37:05 följande:

    Man blir lite mörkrädd när man läser vissa svar här...För det första ts, så närmar sig inte din son vuxen ålder än på många år. Även om han är vuxen i kroppen så är han fortfarande ett barn i huvudet. Och jo; hör och häpna 12-åringar har sex!! Självklart kommer dessa två även ha det. Om det vore min son, så skulle jag säga åt honom att jag inte tycker att det är lämpligt att vara ihop med en så ung flicka, han är inte myndig och det är du/ni som bestämmer. Tycker på sätt och vis att ansvaret är större för mamman och/eller pappan till flickan. Att hon helt enkelt är för ung för att vara ihop med någon alls. Men det är min åsikt.


    Man kan även bli mörkrädd över den totala verklighetsfrånvaron som vissa tycks besitta. Varför skulle du vilja kväva din egen sons känslor om han råkade förälska sig i en 12 årig flicka? Får han bara bli kär och ha sex först den dag han fyller 18?
    Vem är du att bestämma vem som är för ung eller inte för att vara ihop med någon?
    Skrämmande tankegångar. Sådant föräldrabeteende gör att ungdomarna skyr sina föräldrar.
  • Anonym (kls)
    Äldre 23 Nov 19:57
    #74
    -1

    En tolvåring är ju inte könsmogen så man behöver ju inte oroa sig för eventuell graviditet.

  • Anonym (Sven-­Erik)
    Äldre 23 Nov 20:05
    #75
    Anonym (kls) skrev 2018-11-23 19:57:06 följande:

    En tolvåring är ju inte könsmogen så man behöver ju inte oroa sig för eventuell graviditet.


    Vilken värld lever folk i. Är inte en 12 årig tjej könsmogen?
    Du måste vara din egen idiot, som Lundell sa.
  • Äldre 23 Nov 21:41
    #76
    +1
    Anonym (Sven-Erik) skrev 2018-11-23 19:45:10 följande:

    Man kan även bli mörkrädd över den totala verklighetsfrånvaron som vissa tycks besitta. Varför skulle du vilja kväva din egen sons känslor om han råkade förälska sig i en 12 årig flicka? Får han bara bli kär och ha sex först den dag han fyller 18?

    Vem är du att bestämma vem som är för ung eller inte för att vara ihop med någon?

    Skrämmande tankegångar. Sådant föräldrabeteende gör att ungdomarna skyr sina föräldrar.


    Du är en snuskgubbe som går igång på tanken på två barn som har sex och antagligen skulle du vilja vara med på ett hörn också. Det är inte första gången då är inne och promotar barnsex. Usch .
  • Anonym (n)
    Äldre 23 Nov 21:48
    #77
    Drottningen1970 skrev 2018-11-23 21:41:44 följande:
    Du är en snuskgubbe som går igång på tanken på två barn som har sex och antagligen skulle du vilja vara med på ett hörn också. Det är inte första gången då är inne och promotar barnsex. Usch .
    Håller med.
    Endast pedofiler grinar över att 12åringar ännu inte är ute på köttmarknaden.
  • Anonym (Sven-­Erik)
    Äldre 23 Nov 22:05
    #78
    -1
    Drottningen1970 skrev 2018-11-23 21:41:44 följande:
    Du är en snuskgubbe som går igång på tanken på två barn som har sex och antagligen skulle du vilja vara med på ett hörn också. Det är inte första gången då är inne och promotar barnsex. Usch .
    Ni är inte kloka. När jag var ung hade jag och mina skolkamrater sex från 12-14 år. Vi var djupt förälskade och hade relationer med jämnåriga som äldre. 
    Ingen vuxen grät över det.
    Vad har hänt med vuxna idag?
    Förklara istället vad det vidriga är i att 12-14 åringar har relationer och sex?
  • Anonym (Sven-­Erik)
    Äldre 23 Nov 22:07
    #79
    Anonym (n) skrev 2018-11-23 21:48:38 följande:
    Håller med.
    Endast pedofiler grinar över att 12åringar ännu inte är ute på köttmarknaden.
    jag förespråkar att 12 åringar har rätt att förälska sig i vem de vill och ha sex med vem de vill. 
  • Äldre 23 Nov 23:31
    #80
    Anonym (Sven-Erik) skrev 2018-11-23 22:07:29 följande:

    jag förespråkar att 12 åringar har rätt att förälska sig i vem de vill och ha sex med vem de vill. 


    Inklusive rätt att ha sex med vuxna då har jag förstått av tidigare trådar att du tycker.... du är bara vidrig. ..
  • Anonym (Sven-­Erik)
    Äldre 24 Nov 01:32
    #81
    Drottningen1970 skrev 2018-11-23 23:31:04 följande:
    Inklusive rätt att ha sex med vuxna då har jag förstått av tidigare trådar att du tycker.... du är bara vidrig. ..
    var påstår jag det?
    Är jag vidrig för att jag hävdar att 12 åringar ska få ha rätten att förälska sig i vem som helst och ha sex med en i detta fallet 14 åring?
    Bemöt resonemanget istället för att gå i den typiska kvinnofällan, att gå till personangrepp. 
    Varför vill du hindra/förbjuda 12-14 åringar att ingå i relationer med varandra?
Svar på tråden Min 15 årige pojke är ihop med en 12 årig flicka.