• Äldre 24 Nov 19:48
    3766 visningar
    62 svar
    62
    3766

    Startat ivf i Umeå november 2018

    Hallå världen..

    Efter många års kämpande så fick jag och min sambo en liten cell inuti magen, förhoppningsvis så delar den som den ska och en liten kommer ur om nio veckor.

    Det är det vi hoppas på, dock är vi väldigt medvetna att det kan resultera i ingenting så förhoppningarna är inte så höga.

    Däremot skulle jag vilja komma i kontakt som just nu får igenom samma sak.

    Kanske vi kan jämföra symtom eller spy lite galla, som dessa vaginala tabletter som man ska ta 3 gånger per dag.

    Tacksam för svar.

    Har inte berättat för familjen än utan vi håller det hemligt.

    Skulle vara roligt med lite sällskap.

  • Svar på tråden Startat ivf i Umeå november 2018
  • Äldre 30 Nov 02:31
    #1

    Hej! Jag och min sambo går också på Livio Fertilitetscemtrum i Umeå. Vi håller dock tummar och tår att vårt embryo tänker stanna i min livmoder i nio månader :)

  • Äldre 1 Dec 04:56
    #2

    Men så roligt..

    Jag hoppas allt går vägen för er..

    Själv har jag blivit dunderfökyld.

    Jag hoppas det inte påverkar negativt.

    Annars är det tyvärr inga andra symtom.

  • Äldre 1 Dec 12:25
    #3

    Tusen tack :) Håller tummarna för Er också!

    Trist med förkylning, håller på att bli förkyld jag också :(

    Utöver det så känner jag inte så mycket symtom heller, mensvärk som kommer och går och extremt trött, kan förstås bero på Lutinus också.. När har Ni testdag?

  • Äldre 2 Dec 23:18
    #4

    Vi har testdag den 12 december...

    Har legat hela helgen nu, med lätt illamående 21.00 på pricken alla tre dagar.

    Har nu extrem mensvärk, skulle ha haft mens med start imorgon.. så man blir lite nojig.

    Men försöker ta det lungt.. ändå två försök kvar...

    Hoppas du känner dig bättre i förkylningen och inte åkte på samma som jag.

    Löst att det är vanligt att bli förkyld då man mixtrar med hormoner.. men har ingen riktig källa för det.

  • Äldre 3 Dec 00:37
    #5

    Haha, samma testdag som oss!

    Okej, förstår du känner dig orolig.. det gör jag också (och har gjort det sen ET-dagen). Har cykler mellan 9 och 78 dagar så jag vet aldrig när mensen kommer :(

    Är på benen än så länge, men känner mig trött och är tät i näsan. Dricker honungsvatten och hoppas på det bästa. Intressant om det där med mixtring av hormoner, hittar du det igen så länka gärna :)

    Håller tummarna för både oss och er den 12:e!!

  • Äldre 4 Dec 19:21
    #6

    Hej, vad kul att hitta er.

    Jag och min sambo (29 &30 år) är inne på vårt andra försök på IVF kliniken i Umeå. Har testdag den 11 December.

    Är också jäkligt less på dessa Lutinus. (Måste vara en man som utformat detta jävulskap till slidpiller)

    Behandlingen tycker jag har gått bra förutom att jag börjar tycka det är skjukt obehagligt att ta sprutorna. Hur gör ni? Tar ni dem själva eller låter ni er sambo ta dem?

    Första försöket fick vi ut 8 ägg varav 3 blev befruktade. Ett sattes in och de andra 2 klarade sig tyvärr inte för att frysas. Fick mens som vanligt så det gick tyvärr inte vägen.

    Blev sjukt knäckt och tappade hoppet helt.

    Nu har 2 månader gått sen dess och vi är inne på andra försöket.

    Behandlingen har gått bra. Det blev mikroinjektion denna gång istället och 2 ägg kunde frysas ner vilket vi är så glada och tacksamma för.

    Idag är det 7 dagar innan testdag, (idag ska ja ha mens enlig min cykel). Är också sjukt nojig och vet inte om molningarna i magen är från behandlingen eller mensen som är påväg :/

    Önskar er all lycka

  • Äldre 5 Dec 19:57
    #7

    Håller tummarna för dig, Eukalyptus!

  • Äldre 5 Dec 20:07
    #8
    Eukalyptus skrev 2018-12-04 19:21:33 följande:

    Hej, vad kul att hitta er.

    Jag och min sambo (29 &30 år) är inne på vårt andra försök på IVF kliniken i Umeå. Har testdag den 11 December.

    Är också jäkligt less på dessa Lutinus. (Måste vara en man som utformat detta jävulskap till slidpiller)

    Behandlingen tycker jag har gått bra förutom att jag börjar tycka det är skjukt obehagligt att ta sprutorna. Hur gör ni? Tar ni dem själva eller låter ni er sambo ta dem?

    Första försöket fick vi ut 8 ägg varav 3 blev befruktade. Ett sattes in och de andra 2 klarade sig tyvärr inte för att frysas. Fick mens som vanligt så det gick tyvärr inte vägen.

    Blev sjukt knäckt och tappade hoppet helt.

    Nu har 2 månader gått sen dess och vi är inne på andra försöket.

    Behandlingen har gått bra. Det blev mikroinjektion denna gång istället och 2 ägg kunde frysas ner vilket vi är så glada och tacksamma för.

    Idag är det 7 dagar innan testdag, (idag ska ja ha mens enlig min cykel). Är också sjukt nojig och vet inte om molningarna i magen är från behandlingen eller mensen som är påväg :/

    Önskar er all lycka


    Är så trött idag så jag glömmer helt att svara på dina frågor. Jag tog sprutorna själv (och jag avskyr verkligen sprutor/nålar. Knappt att jag fixar ett vanligt blodprov). Min sambo sover på jobbet så därför var jag tvungen att ta dem själv. Det gick faktiskt bättre än jag trodde, men motivationen var hög, så att säga och jag belönade mig med något gott efteråt. Emblakräm är sjukvårdens gåva till oss spruträdda!

    Vi fick tillbaka vårt embryo den 23/11 och har haft mensvärk/molande/kramper i magen sen dess. Är nojig över det och håller tummarna för att det ska gå vägen. Igår var jag på kvinnokliniken och gjorde VUL pga kramperna och det visade sig att jag är lätt överstimulering. Bara vänta på att det ska gå över och hoppas på att det inte blir värre.
  • Äldre 6 Dec 08:22
    #9

    Det var blandat med sprutorna..

    Sambon fick vara med så han ge några och jag tog när han inte hade möjlighet.

    Den med den tjockare nålen var svårare att ta, men som du beskriver så var motivationen stor ????

    Jag fick ut 14 ägg av dessa blev bara 5 befruktade. Många saknade skäl eller inte var mogna.

    Dessvärre gick ingen av dem att frysa.. så pyret i magen hoppas vi stannar kvar i 9 månader.. men som sagt. Försöker ta det lungt, 2 försök kvar.

    Det är er tur nu #eukalyptus jag håller tummarna att det ska gå vägen.. ska tänka på dig extra mycket på tisdag.

    Överstimulering #sevenSeas?

    Kanske därför du är så trött. Men visst såg de någon liten en?

    Jag tror det kommer få bra för er båda! Det liksom känns som det..

    Jag håller tummarna!!

    För mig är det tyvärr inga symton än, förkylningen har fortfarande inte lämnat kroppen.

    Men det är bara att vänta och se.. dagarna går så sakta tycker jag..

    Gillar inte dessa vaggissar, blir även orolig att jag gör fel..

    Fick dock veta av en vän som gjort IVF att man kanske inte helt enkelt blir av med dessa fram till ganska långt in på graviditeten...

    Hoppas vi kan hålla kontakten!!

    Mvh #RobinSparkles

  • Äldre 6 Dec 08:24
    #10
    Eukalyptus skrev 2018-12-04 19:21:33 följande:

    Hej, vad kul att hitta er.

    Jag och min sambo (29 &30 år) är inne på vårt andra försök på IVF kliniken i Umeå. Har testdag den 11 December.

    Är också jäkligt less på dessa Lutinus. (Måste vara en man som utformat detta jävulskap till slidpiller)

    Behandlingen tycker jag har gått bra förutom att jag börjar tycka det är skjukt obehagligt att ta sprutorna. Hur gör ni? Tar ni dem själva eller låter ni er sambo ta dem?

    Första försöket fick vi ut 8 ägg varav 3 blev befruktade. Ett sattes in och de andra 2 klarade sig tyvärr inte för att frysas. Fick mens som vanligt så det gick tyvärr inte vägen.

    Blev sjukt knäckt och tappade hoppet helt.

    Nu har 2 månader gått sen dess och vi är inne på andra försöket.

    Behandlingen har gått bra. Det blev mikroinjektion denna gång istället och 2 ägg kunde frysas ner vilket vi är så glada och tacksamma för.

    Idag är det 7 dagar innan testdag, (idag ska ja ha mens enlig min cykel). Är också sjukt nojig och vet inte om molningarna i magen är från behandlingen eller mensen som är påväg :/

    Önskar er all lycka


    Vad är mikroinjektion?
Svar på tråden Startat ivf i Umeå november 2018