• Äldre 26 Nov 12:33
    923 visningar
    11 svar
    11
    923

    Mäklarkontakt - Vad är viktigt för dig

    Gruppera 1-4 efter vad du anser som viktigast för dig om du skulle sälja din fastighet.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mäklarkontakt - Vad är viktigt för dig
  • Äldre 26 Nov 12:52
    #1

    …"med god resumé"?? En resumé är en sammanfattning. Du menar nog renommé. Eller?

  • Äldre 26 Nov 12:57
    #2

    TACK, såklart menas RENOMMÉ

  • Äldre 26 Nov 13:58
    #3

    Att de inte tar en massa jävla meningslösa bilder på ett fruktfat eller närbild på en blomma, eller en tavla eller...osv så jävla idiotiskt
    Vem fan bryr sig om de som säljer huset har en citron eller fruktfat  på bänken, skulle vilja se den köparens resonemang,, 

    Hmm ja, nej jag hade ju verkligen inte tänkt mig detta huset, men så såg jag en så underbar närbild på ett fruktfat så nu måste jag bjuda 4 miljoner

  • Äldre 26 Nov 14:10
    #4
    BossHoss skrev 2018-11-26 13:58:31 följande:

    Att de inte tar en massa jävla meningslösa bilder på ett fruktfat eller närbild på en blomma, eller en tavla eller...osv så jävla idiotiskt

    Vem fan bryr sig om de som säljer huset har en citron eller fruktfat  på bänken, skulle vilja se den köparens resonemang,, 

    Hmm ja, nej jag hade ju verkligen inte tänkt mig detta huset, men så såg jag en så underbar närbild på ett fruktfat så nu måste jag bjuda 4 miljoner


  • Anonym (...)
    Äldre 26 Nov 14:24
    #5
    Klarken skrev 2018-11-26 12:33:22 följande:

    Gruppera 1-4 efter vad du anser som viktigast för dig om du skulle sälja din fastighet.


    Jag kan inte rangordna eftersom det ena är beroende av de andra. Det är skit samma om mäklaren har bra rykte om personkemin inte stämmer och jag tänker inte välja en mäklare som har jättedåliga tidigare resultat även om personkemin är jättebra.

    Jag skulle dessutom titta mer på resultaten från tidigare försäljningar än ryktet i sig när jag väljer mäklare.

    Avgörande är också att jag och mäklaren har samma bild av bostaden och vad man kan förvänta sig, att vi tycker lika ang tillvägagångssättet av visning mm och att vi har samma prioriteringar.

    Mäklaren som sa att "den här lägenheten behöver inte stylas eller fixas något, vi knäpper av ett par bilder bara" blev tex inte vald eftersom känslan och fina bilder är otroligt viktiga för mig. (Man säljer inte en lägenhet med en trist bild hur bra den än är..)
    BossHoss skrev 2018-11-26 13:58:31 följande:

    Att de inte tar en massa jävla meningslösa bilder på ett fruktfat eller närbild på en blomma, eller en tavla eller...osv så jävla idiotiskt
    Vem fan bryr sig om de som säljer huset har en citron eller fruktfat  på bänken, skulle vilja se den köparens resonemang,, 

    Hmm ja, nej jag hade ju verkligen inte tänkt mig detta huset, men så såg jag en så underbar närbild på ett fruktfat så nu måste jag bjuda 4 miljoner


    Närbild på citronfat är OTROLIGT meningslösa, men man ska inte underskatta styling. Det är så mycket psykologi. Bostaden ska se mysig och tilltalande ut, man ska kunna se sig själv leva där - och det ska gälla ALLA som kommer på visning oavsett stil. Märkte det själv när jag sålde och köpte. Tänkte skippa en visning på en skittrist lägenhet - jag själv hade kunnat ta bättre bilder. Mörk, tråkig och knappt möblerad. Var den enda på visningen och insåg att lägenheten hade jättestor potential. Gav 500 000 för den. Fixade i ordning lite lätt, du vet, måla och lite så. Tog dit en stylingfirma och en bra fotograf och sålde den för 1,8 miljoner haha. 
    Bilderna handlar mest om att få folk till visningen, väl där är dom skit samma - så länge bilderna inte har ljugit. 

  • Äldre 26 Nov 14:27
    #6
    Anonym (...) skrev 2018-11-26 14:24:17 följande:

    Jag kan inte rangordna eftersom det ena är beroende av de andra. Det är skit samma om mäklaren har bra rykte om personkemin inte stämmer och jag tänker inte välja en mäklare som har jättedåliga tidigare resultat även om personkemin är jättebra.

    Jag skulle dessutom titta mer på resultaten från tidigare försäljningar än ryktet i sig när jag väljer mäklare.

    Avgörande är också att jag och mäklaren har samma bild av bostaden och vad man kan förvänta sig, att vi tycker lika ang tillvägagångssättet av visning mm och att vi har samma prioriteringar.

    Mäklaren som sa att "den här lägenheten behöver inte stylas eller fixas något, vi knäpper av ett par bilder bara" blev tex inte vald eftersom känslan och fina bilder är otroligt viktiga för mig. (Man säljer inte en lägenhet med en trist bild hur bra den än är..)Närbild på citronfat är OTROLIGT meningslösa, men man ska inte underskatta styling. Det är så mycket psykologi. Bostaden ska se mysig och tilltalande ut, man ska kunna se sig själv leva där - och det ska gälla ALLA som kommer på visning oavsett stil. Märkte det själv när jag sålde och köpte. Tänkte skippa en visning på en skittrist lägenhet - jag själv hade kunnat ta bättre bilder. Mörk, tråkig och knappt möblerad. Var den enda på visningen och insåg att lägenheten hade jättestor potential. Gav 500 000 för den. Fixade i ordning lite lätt, du vet, måla och lite så. Tog dit en stylingfirma och en bra fotograf och sålde den för 1,8 miljoner haha. 

    Bilderna handlar mest om att få folk till visningen, väl där är dom skit samma - så länge bilderna inte har ljugit. 


  • Äldre 26 Nov 14:33
    #7
    Anonym (...) skrev 2018-11-26 14:24:17 följande:
    Mäklaren som sa att "den här lägenheten behöver inte stylas eller fixas något, vi knäpper av ett par bilder bara" blev tex inte vald eftersom känslan och fina bilder är otroligt viktiga för mig. (Man säljer inte en lägenhet med en trist bild hur bra den än är..)
    BossHoss skrev 2018-11-26 13:58:31 följande:

    Att de inte tar en massa jävla meningslösa bilder på ett fruktfat eller närbild på en blomma, eller en tavla eller...osv så jävla idiotiskt
    Vem fan bryr sig om de som säljer huset har en citron eller fruktfat  på bänken, skulle vilja se den köparens resonemang,, 

    Hmm ja, nej jag hade ju verkligen inte tänkt mig detta huset, men så såg jag en så underbar närbild på ett fruktfat så nu måste jag bjuda 4 miljoner


    Närbild på citronfat är OTROLIGT meningslösa, men man ska inte underskatta styling. Det är så mycket psykologi. Bostaden ska se mysig och tilltalande ut, man ska kunna se sig själv leva där - och det ska gälla ALLA som kommer på visning oavsett stil. Märkte det själv när jag sålde och köpte. Tänkte skippa en visning på en skittrist lägenhet - jag själv hade kunnat ta bättre bilder. Mörk, tråkig och knappt möblerad. Var den enda på visningen och insåg att lägenheten hade jättestor potential. Gav 500 000 för den. Fixade i ordning lite lätt, du vet, måla och lite så. Tog dit en stylingfirma och en bra fotograf och sålde den för 1,8 miljoner haha. 
    Bilderna handlar mest om att få folk till visningen, väl där är dom skit samma - så länge bilderna inte har ljugit. 

    Styling är otroligt viktigt
    Men berätta för mig vad denna bilden har med husköp eller styling av huset att göra, (och jo det finns massor liknande bilder på mäklarbilder)
  • Anonym (...)
    Äldre 26 Nov 14:40
    #8
    BossHoss skrev 2018-11-26 14:33:20 följande:
    Styling är otroligt viktigt
    Men berätta för mig vad denna bilden har med husköp eller styling av huset att göra, (och jo det finns massor liknande bilder på mäklarbilder)
    Nä alltså, jag kan inte berätta det för jag tycker själv dom är lika meningslösa :) Såg en bild på en katt mot ett blurrat vitt överkast - alltså en katt mot vit bakgrund. Tillför nada. Hade lust att fråga om katten ingick. (Att man ens tar bild på katt förstår jag inte heller eftersom jag som köpare skulle bli nojig över sönderklöst lägenhet + kattpiss....)
  • Anonym (bre)
    Äldre 28 Nov 10:28
    #9
    Klarken skrev 2018-11-26 12:57:12 följande:

    TACK, såklart menas RENOMMÉ


    Vad menar du med resumé?
  • Äldre 28 Nov 12:55
    #10

    Inget, menar renommé. Det var paddans val av text och jag var inte med i matchen :)


    Anonym (bre) skrev 2018-11-28 10:28:50 följande:

    Vad menar du med resumé?


  • Anonym (koll på sin skit)
    Äldre 28 Nov 20:45
    #11

    Efter att ha fått häva ett kontrakt efter att man letat i tre år, budat flera gånger, svurit, jublat, till sist druckit skumpa och sen ändå inte fått någon bostad så säger jag att juridisk kompetens är viktigt.

    Det var alltså fel i objektbeskrivningen på den lägenheten och säljaren hade fabulerat ihop att han även kunde sälja en yta på vinden i huset, vilket inte föreningen höll med om. Sånt borde en mäklare ha koll på, att tala med föreningens styrelse om objektet så att det är korrekt beskrivet så vitt de vet.

    Vi gav parterna tre dagar att komma med något vettigt förslag till lösning, sen rev vi kontraktet och kallade in kavalleriet i form av jurist i släkten som fick mäklaren att betala för den besiktning vi enbart hade beställt pga sagda vindsyta. Troligen fick den mäklaren betala det ur egen ficka, hens chef var inte glad.

Svar på tråden Mäklarkontakt - Vad är viktigt för dig