• Fru Ve
    Äldre 28 Nov 12:26
    925 visningar
    11 svar
    11
    925

    Vad tycker du om att köpa begagnade julklappar?

    Vad tycker ni? Jag tycker det är toppen! Har köpt mer än hälften av julklapparna begagnade i år.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om att köpa begagnade julklappar?
  • Äldre 28 Nov 12:34
    #1

    Det har inte ens slagit mig att göra, lägger ingen värdering i hur andra väljer.

  • Äldre 28 Nov 12:37
    #2

    Om det är bra saker spelar det ingen roll om de är begagnade eller ej. Köper inte längre begagnade mobiler dock, håller mkt kortare tid.

  • Äldre 28 Nov 12:47
    #3

    Helt okej.

  • Fru Ve
    Äldre 28 Nov 14:00
    #4

    Jag har köpt begagnade leksaker och böcker åt barnen. Min syster har länge varit en förespråkare av secondhand och hon har gett mig finare prydnadssaker eller kökssaker av fin kvalitet som hon köpt begagnade.

  • Äldre 28 Nov 14:02
    #5

    Beror på vad det är för något.

  • Äldre 28 Nov 15:17
    #6

    Det beror ju helt vad det är. Till min man skulle jag aldrig göra det men vissa saker till barnen funkar ju utmärkt.

  • Äldre 28 Nov 21:14
    #7

    Skillnad på antikviteter och begagnade speedos säger jag. Flört

    Så personliga saker begagnat- njäe...om det inte är typ festkläder som använts 1-2 gånger eller liknande.

    Begagnade böcker och leksaker i okej skick- varför inte?


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • elyse
    Äldre 28 Nov 21:40
    #8

    Det beror på vem det är till. Jag köper mycket på secondhand hela året, främst kläder. Men jag skulle inte köpa något för att ge i present om det inte vore till min egen lilla familj eller min mamma (som också älskar secondhand).

  • Äldre 28 Nov 21:51
    #9

    Jag har köpt massor av begagnade prylar, återvinner så mycket jag kan samt säljer saker på Tradera. Men just julklappar och födelsedagspresenter köper jag helst nya, tycker det blir lite extra speciellt så. Vi är ändå alltid så miljömedvetna och ekonomiska så just jul och födelsedag kan vi unna oss något nytt - gärna köpt på rea dock!

  • Äldre 29 Nov 17:58
    #10

    Om något speciellt önskas, så som ex samlarobjekt och inredningsdetaljer, självklart.

    Annars nej. Jag känner ingen som uttalad gillar second hand och vill ha sånt i julklapp/present.

    Till min man och mitt barn vill jag ge nya saker när det är present/julklapp.

    Däremot köper jag gärna saker resten av året på second hand till oss själva.


    Korrekturläser som en kratta
  • Thu 9 Jan 2020 18:43
    #11

    Det beror helt på vad det är för prylar det handlar om.

    Böcker kan man gärna köpa på antikvariat. Där kan man hitta bra och fina böcker som kan gälla många olika intressen och som inte finns i modernare variant. Det är särskilt bra för den som är intresserad av något slag av historia. Man kan t.ex. hitta intressanta böcker om någons hembygd.

    Inredningsdetaljer kan man också med fördel köpa i en antikaffär, om det är i en stil som passar den som skall få gåvan.

    Cyklar kan man hitta bra begagnade på Blocket eller så.

    Husdjur kan man hitta gulliga begagnade på Hundstallet och liknande.

    Kläder köper jag däremot aldrig begagnade, det skulle inte falla mig in.

Svar på tråden Vad tycker du om att köpa begagnade julklappar?