• Anonym (Kvinnan)

    Blir killar förälskade på jobbet?

    När jag läser på familjeliv verkar det vara många kvinnor som är i seriösa relationer blir kära i manliga kollegor.

    Verkar inte vara lika vanligt bland män?

    Är det så att män generellt sett blir mer attraherade sexuellt av kvinnliga kollegor medan kvinnor blir förälskade i manliga kollegor?

  • Svar på tråden Blir killar förälskade på jobbet?
  • Anonym (J)

    Förälskad är ett väl starkt ord. Men jag är definitivt attraherad av flera av mina kvinnliga kollegor. De är intellektuella, charmiga och det är en väldigt okomplicerad relation att jobba med någon. Klart det ibland kan bli vibrationer i luften. Jag hade aldrig gått längre än möjligen nån oskyldig flört vid fikabordet och hitills har ingen tjej gjort det heller.

  • Anonym (J)

    Förälskad är ett väl starkt ord. Men jag är definitivt attraherad av flera av mina kvinnliga kollegor. De är intellektuella, charmiga och det är en väldigt okomplicerad relation att jobba med någon. Klart det ibland kan bli vibrationer i luften. Jag hade aldrig gått längre än möjligen nån oskyldig flört vid fikabordet och hitills har ingen tjej gjort det heller.

  • Bibbidi

    Jag tror det är lika vanligt hos båda könen, då menar jag både sexuellt tända på någon och bli förälskad. Män är ju inte någon annan slags ras utan vi är alla samma skrot och korn som i princip fungerar likadant. Grejjen är ju att det är mest kvinnor som skriver här inne så att det mest är trådar "av tjejer med det problemet" är ju inte så konstigt.

  • Robert 832

    Nä tror bara att män och kvinnor använder olika ord för att beskriva samma känsla.

    För mig är det helt otänkbart att man kan bli kär eller älska någon man inte känner även om man såklart kan vara dragen till personen.

    När jag läser runt ser jag ofta rubriker som "är så kär i min kollega, hur pratar jag med honom?" och liknande. För mig är det helt enkelt inte kärlek.

    Tror många män håller med och därför använder annan terminologi.

  • Diversifierat

    Jag är man och blev det. Hon blev kär i mig och då föll jag som en fura. Hade en sambo som jag var supernöjd med och hade inte spanat efter andra.

  • Anonym (:-))

    Min man blev kär i mig på jobbet. Vi levde båda i varsitt förhållande.

  • Smiskmaskinen

    Generalisering:

    Mannen skulle kunna tänka sig att sätta på 60% av sina kvinnliga kollegor. Dock gör han det inte då han har en flickvän hemma som han är evigt trogen mot. Förälskelser sker aldrig heller, bara sexfantasier.

    Kvinnan finner 0,4% av sina manliga kollegor sexuellt attraktiva. Börjar den där 0,4 procenten dock visa intresse för henne faller hon hårt och glömmer av pojkvännen hemma. "Vi råkade ha sex, älskling".. Ojdå.

  • Anonym (Ops)
    Smiskmaskinen skrev 2018-12-04 16:33:14 följande:

    Generalisering:

    Mannen skulle kunna tänka sig att sätta på 60% av sina kvinnliga kollegor. Dock gör han det inte då han har en flickvän hemma som han är evigt trogen mot. Förälskelser sker aldrig heller, bara sexfantasier.

    Kvinnan finner 0,4% av sina manliga kollegor sexuellt attraktiva. Börjar den där 0,4 procenten dock visa intresse för henne faller hon hårt och glömmer av pojkvännen hemma. "Vi råkade ha sex, älskling".. Ojdå.


    Märklig generalisering.
  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (Ops) skrev 2018-12-04 16:41:32 följande:

    Märklig generalisering.


    Stämmer ju bra om man läser forumen
  • Smiskmaskinen
    Anonym (Kvinnan) skrev 2018-12-04 17:30:19 följande:
    Stämmer ju bra om man läser forumen
    Precis. Sen är ju majoriteten på forumet kvinnor, men ändå. Jag tror det stämmer!
Svar på tråden Blir killar förälskade på jobbet?