• Äldre 5 Dec 07:35
    7426 visningar
    936 svar
    936
    7426

    BF augusti 2019 - stannar på FL

    Hej alla!

    Jag är 32 år och har precis plussat på äl+11. Det är första barnet för mig och min sambo och nu vill jag gärna följas åt med andra som har BF i augusti och som vill stanna på FL.

    För mig är det första barnet, så la tråden i den kategorin, men vill du vara med fast du har barn sen tidigare är du såklart välkommen!

  • Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL
  • Äldre 5 Dec 21:12
    #21

    Hej och grattis till er som plussat. Jag är 37 år och har plussat och är beräknad till 14/8. Det blir femte barnet. Detta var väldigt oplanerat och känns lite jobbigt pga att min man tycker det blir för mycket med fem, medans jag absolut inte kan ta bort något. Så jag gläds såklart för barnet men känns jobbigt och ledsamt att min man känner som han gör. Men vi är stabila som par så jag hoppas och tror att det kommer bli bra. Vill gärna följas åt med er :)

  • Äldre 6 Dec 07:41
    #22

    Hej alla! Vi väntar vårt första barn i slutet av juli, bf 28/7. Är gärna med här ändå :) Gravid i v 7 (6+4)

  • Äldre 6 Dec 07:49
    #23

    Välkomna!! :)

    Glad81, häftigt med 5 barn! Det är nånstans min drömbild men inser att jag börjat lite sent då... :)

    BF-lista

    28/7 SofieElise

    1/8 Honsomlängtar

    5/8 Lilja124

    8/8 puppen77

    14/8 Glad81

    15/8 Liz89

    17/8 Jojjans

  • Äldre 6 Dec 08:20
    #24
    SofieElise skrev 2018-12-06 07:41:45 följande:

    Hej alla! Vi väntar vårt första barn i slutet av juli, bf 28/7. Är gärna med här ändå :) Gravid i v 7 (6+4)


    Är fyra dagar efter dig :) bm sa att bebis e beräknad mellan 31/7-1/8 :)
  • Äldre 6 Dec 08:38
    #25
    Honsomlängtar skrev 2018-12-06 08:20:35 följande:

    Är fyra dagar efter dig :) bm sa att bebis e beräknad mellan 31/7-1/8 :)


    Vad kul! :) Mina appar säger olika 27-29 juli. Var hos bm på inskrivning i veckan o de sa att bebis ändå kmr när den vill, +/- 2 veckor från bf.

    Har du varit på inskrivning?
  • Äldre 6 Dec 08:40
    #26
    SofieElise skrev 2018-12-06 08:38:30 följande:

    Vad kul! :) Mina appar säger olika 27-29 juli. Var hos bm på inskrivning i veckan o de sa att bebis ändå kmr när den vill, +/- 2 veckor från bf.

    Har du varit på inskrivning?


    Varit på hälsosamtal plus läkarmöte.

    Inskrivningen är i januari men har möte om 2 veckor inför kub testet och om 1 vecka har jag bokat privat ultraljud för att se så allt ser bra ut.

    Sjdå? :)
  • Äldre 6 Dec 08:46
    #27

    Hur tänker ni kring att berätta för familj och vänner? Är det några som vet redan, eller avvaktar ni lite?

  • Äldre 6 Dec 09:02
    #28
    Jojjans skrev 2018-12-06 08:46:17 följande:

    Hur tänker ni kring att berätta för familj och vänner? Är det några som vet redan, eller avvaktar ni lite?


    Min sida av familjen vet, min sambos ska vi berätta på julafton så länge ultraljudet går bra nästa vecka.

    Plus mina närmaste vänner vet, jag är öppen av mig och samtidigt går inte allt som de ska så blir de lättare för mig att bearbeta de när folk vet ifall man drar sig undan
  • Äldre 6 Dec 09:48
    #29
    Jojjans skrev 2018-12-05 13:34:43 följande:

    Å vad härligt! Jag verkar också ha väldigt lätt att bli gravid - tog sig på andra försöket när vi började i våras, och nu på andra försöket efter missfallet. Det är ändå en trygghet oavsett vad som händer.

    Jag fyller snart 33 och vill gärna ha fler än 2 barn som det känns nu, så känner mig generellt som att jag ligger lite efter i livet. Men vad ska man göra när man träffar rätt person sent, och han rökar vara mycket yngre och inte alls redo när vi träffades... men nu är vi påväg igen och det känns underbart!


    Va skönt att de gick så snabbt som andra försöket för er. Jag kan förstå känslan av att ligga lite efter i livet, de e blir mer press på oss kvinnor direkt när vi blivit lite äldre men verkligheten visar att vi är ofta lite äldre när vi skaffar första barnet jämfört med bara för tio år sen.

    Jätte roligt att ni nu e påväg mot ert mål att bilda er familj :)
  • Äldre 6 Dec 09:56
    #30
    Jojjans skrev 2018-12-06 08:46:17 följande:

    Hur tänker ni kring att berätta för familj och vänner? Är det några som vet redan, eller avvaktar ni lite?


    Jag e rädd för att berätta för tidig så har kommit överens med mannen att vi ska vänta till iaf vecka 10 men helst vecka 12. Jag har funderat på om vi ska kunna berätta till vars en person just så man kan prata med någon annan om de än bara varandra men de har vi inte diskuterat än.

    Hur har du själv gjort med den biten? Berättat eller inte än?
Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL