• Äldre 5 Dec 07:35
    7256 visningar
    936 svar
    936
    7256

    BF augusti 2019 - stannar på FL

    Hej alla!

    Jag är 32 år och har precis plussat på äl+11. Det är första barnet för mig och min sambo och nu vill jag gärna följas åt med andra som har BF i augusti och som vill stanna på FL.

    För mig är det första barnet, så la tråden i den kategorin, men vill du vara med fast du har barn sen tidigare är du såklart välkommen!

  • Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL
  • Äldre 7 Dec 08:51
    #51

    Fy helvete gick in i vecka 7 igår, idag mår jag illamående som bara den plus är så yr att allt snurrar.

    Påvög till jobbet och bara känner hur de bränner i halsen :(

  • Äldre 7 Dec 09:02
    #52

    Hej!

    Även jag hänger på och har plussat efter missfall. BF 8-9 augusti någonstans. Hoppas att det skall gå vägen denna gången men oron finns där. Mår än så länge mycket bättre än jag gjorde senast då jag hade sjukt mycket symptom tidigt. Att det kan vara så olika? Men det kommer väl haha! Känns skönt att dela resan med fler som varit med om liknande upplevelser. Har bara legat 3 gånger helt utspritt och inte haft koll alls på ÄL, så känns sjukt att det tagit sig, men kul! Grattis till er alla!

  • Äldre 7 Dec 09:25
    #53
    Honsomlängtar skrev 2018-12-07 08:51:16 följande:

    Fy helvete gick in i vecka 7 igår, idag mår jag illamående som bara den plus är så yr att allt snurrar.

    Påvög till jobbet och bara känner hur de bränner i halsen :(


    Har samma problem som dig mår så fruktansvärt illa, som tur är så har jag tabletter kvar sen min förr graviditet som slutade i missfall. Då fick jag tabletter utrskrivna av läkare. Så jag började med dom idag, får se om det blir bättre!

    Hoppas att ditt släpper snart, illamående är inte roligt. 
    Kram
  • Äldre 7 Dec 09:31
    #54
    Eureka skrev 2018-12-07 09:02:28 följande:

    Hej!

    Även jag hänger på och har plussat efter missfall. BF 8-9 augusti någonstans. Hoppas att det skall gå vägen denna gången men oron finns där. Mår än så länge mycket bättre än jag gjorde senast då jag hade sjukt mycket symptom tidigt. Att det kan vara så olika? Men det kommer väl haha! Känns skönt att dela resan med fler som varit med om liknande upplevelser. Har bara legat 3 gånger helt utspritt och inte haft koll alls på ÄL, så känns sjukt att det tagit sig, men kul! Grattis till er alla!


    Hej och vad kul att du är här!! Grattis, och vad härligt att ni slapp den planerade stressen, utan att det bara tog sig ändå.

    Är också fascinerad över att det kan vara så olika! Förra gången hade jag ingen molvärk men denna gång har jag massor redan (4+0 idag). Hoppas bara jag är lika lite illamående som förra graviditeten :)

    Hade har du för symptom nu?
  • Äldre 7 Dec 09:47
    #55
    Ekskan skrev 2018-12-07 09:25:09 följande:

    Har samma problem som dig mår så fruktansvärt illa, som tur är så har jag tabletter kvar sen min förr graviditet som slutade i missfall. Då fick jag tabletter utrskrivna av läkare. Så jag började med dom idag, får se om det blir bättre!

    Hoppas att ditt släpper snart, illamående är inte roligt. 

    Kram


    Fått lergigan av läkaren på min mvc men tycker inte dom hjälper något :/
  • Äldre 7 Dec 09:52
    #56
    Jojjans skrev 2018-12-07 09:31:05 följande:

    Hej och vad kul att du är här!! Grattis, och vad härligt att ni slapp den planerade stressen, utan att det bara tog sig ändå.

    Är också fascinerad över att det kan vara så olika! Förra gången hade jag ingen molvärk men denna gång har jag massor redan (4+0 idag). Hoppas bara jag är lika lite illamående som förra graviditeten :)

    Hade har du för symptom nu?


    Tack!! Faktiskt väldigt skönt att de små rackarna lyckades hitta rätt utan att jag tänkte så mycket på det. Måste varit en väldig lyckoträff, men behövs ju bara en ;). Jag fick illamående som en blixt från klar himmel förra tisdagen och tog ett negativt test då. Sedan har det kommit någon kort stund av illamående speciellt i samband med kaffe men bara korta stunder. Men nu mår jag fint igen så väntade med att testa av den anledningen. Men imorses var där ett starkt plus. Annars känner jag inget så det känns lite skumt, pigg och glad inget i brösten heller. Sist mådde jag skit runt den här tiden, sjukt illamående trötthet och jätte onda bröst, så det är verkligen olika. Kroppen kanske är mer van vid hcg? Eller så är det bara olika. Får hoppas att det inte betyder något dåligt och njuta av det så länge det varar. Har du några mer symptom än molandet?

    Har samtidigt hunnit vara på intervju för ett nytt jobb som kändes väldigt bra. Men det blir ju inte den bästa timingen. Funderar mycket på hur jag ska göra om jag blir erbjuden den tjänsten. Vill ha både och ju ;)
  • Äldre 7 Dec 10:55
    #57
    Eureka skrev 2018-12-07 09:52:32 följande:

    Tack!! Faktiskt väldigt skönt att de små rackarna lyckades hitta rätt utan att jag tänkte så mycket på det. Måste varit en väldig lyckoträff, men behövs ju bara en ;). Jag fick illamående som en blixt från klar himmel förra tisdagen och tog ett negativt test då. Sedan har det kommit någon kort stund av illamående speciellt i samband med kaffe men bara korta stunder. Men nu mår jag fint igen så väntade med att testa av den anledningen. Men imorses var där ett starkt plus. Annars känner jag inget så det känns lite skumt, pigg och glad inget i brösten heller. Sist mådde jag skit runt den här tiden, sjukt illamående trötthet och jätte onda bröst, så det är verkligen olika. Kroppen kanske är mer van vid hcg? Eller så är det bara olika. Får hoppas att det inte betyder något dåligt och njuta av det så länge det varar. Har du några mer symptom än molandet?

    Har samtidigt hunnit vara på intervju för ett nytt jobb som kändes väldigt bra. Men det blir ju inte den bästa timingen. Funderar mycket på hur jag ska göra om jag blir erbjuden den tjänsten. Vill ha både och ju ;)


    Jag blir väldigt hungrig snabbt, så det suger i magen. Behöver alltid ha ett snacks nära till hands. Har också haft lite sträckningar typ ligamentssmärtor redan (fick tidigt förra gången med). Och trött hela tiden men har ändå svårt att sova. Dels för att jag är uppspelt men det kryper också lite i kroppen och lite hjärtklappning. Men mina bröst ömmar knappt alls nu, men det gjorde dom förra gången. Men jag har en teori om att det är för att dom blev så uttöjda i samband med förra graviditeten och missfallet. Jag fick aldrig nån tablett för att stoppa mjölken så mina bröst svällde upp till 3 gånger sin normala storlek. Så nu är dom lite utpumpade minst sagt...så inte konstigt att dom inte spänner.

    Men jag tror också man reagerar olika. Det är väl också mängden progesteron som påverkar flera av symptomen.
  • iiiddd­aaa
    Äldre 7 Dec 12:56
    #58

    Hej!
    Jag vill gärna också vara med i den här tråden :) Plussade imorse och har också flera missfall i bagaget. Det här blir mitt första biologiska barn men min sambo har två sen tidigare. Har inte ens kunnat berätta för honom än då han är iväg på jobb så vi ses inte förens på tisdag.. Jag verkar ha BF 15 augusti.

  • Äldre 7 Dec 13:20
    #59
    Jojjans skrev 2018-12-07 06:27:14 följande:

    För mig är ett barn så myclet mer sin personlighet än sitt kön, och även när jag tagit reda på könet så kommer jag välja att köpa blandade kläder som jag tycker är fina. Det mesta jag köper är färgglatt men utan så mycket tryck och mönster, vilket jag tycker är finast oavsett flicka/pojke. Det gör det också väldigt praktiskt att kunna ärva osv.

    I förra graviditeten blev jag så himla säker på att det var en pojke. Det var innan jag kände rörelser, men det var som att jag plötsligt bara kände personen i mig och att det var en liten pojke och vad han skulle heta. När missfallet sen skedde så fick vi det bekräftat att det var så.


    Ja de håller jag med om men tycker det hade varit roligt att få vara mamma till en pojke med så man hade fått utav båda könen. Finns så mycket fina kläder och för alla smaker. De ska bli så kul att köpa o föreställa sig sin bebis med allt :)

    Va häftigt att du kände på dig att de skulle bli en pojke, själv vågade jag inte gissa men tyckte de va kul o höra vad andra gissade i min familj. Dem flesta gissade på flicka så dem hade rätt. Kanske bör testa den metoden igen hehe.
  • Äldre 7 Dec 13:24
    #60
    iiidddaaa skrev 2018-12-07 12:56:44 följande:

    Hej!

    Jag vill gärna också vara med i den här tråden :) Plussade imorse och har också flera missfall i bagaget. Det här blir mitt första biologiska barn men min sambo har två sen tidigare. Har inte ens kunnat berätta för honom än då han är iväg på jobb så vi ses inte förens på tisdag.. Jag verkar ha BF 15 augusti.


    Du är välkommen! Ledsen att höra att även du gått igenom ett missfall. Det ska nog gå bättre den här gången :) kul att vi har samma BF. Är du också i 4+0 då?
Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL