• Äldre 5 Dec 07:35
    7266 visningar
    936 svar
    936
    7266

    BF augusti 2019 - stannar på FL

    Hej alla!

    Jag är 32 år och har precis plussat på äl+11. Det är första barnet för mig och min sambo och nu vill jag gärna följas åt med andra som har BF i augusti och som vill stanna på FL.

    För mig är det första barnet, så la tråden i den kategorin, men vill du vara med fast du har barn sen tidigare är du såklart välkommen!

  • Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL
  • Lycksö­kare89
    Äldre 10 Dec 00:47
    #81

    Plussade idag ???? är 4+2. Det känns så fantastiskt men overkligt, har väntat länge på det där positiva gravtestet.

  • Äldre 10 Dec 05:35
    #82
    Persi91 skrev 2018-12-09 09:55:33 följande:

    Jag går gärna med i denna tråd :)

    Jag plussade 24/11 och har ett utomkvedshavandeskap från i maj i bagaget. Jag fick då operera bort min vänstra äggledare. Var helt hundra på att den andra äggledaren också skulle vara trasig och att vi skulle få svårt att bli med barn...

    Men här sitter jag, med en rykande färsk ultraljudsbild i handen. Åkte in till sjukhuset pga att jag kände molvärk och som huggande vid högra äggledaren. Men graviditeten satt där den skulle. :) Är överlycklig. Har enligt sista mens BF i juli men har långa cykler så runt 4/8. 


    Oj, vilken stressande start, men grattis!! Vilken vecka sa dom att du var i, och kunde du se hjärtat slå på ul?
  • Äldre 10 Dec 05:37
    #83
    Lycksökare89 skrev 2018-12-10 00:47:54 följande:

    Plussade idag ???? är 4+2. Det känns så fantastiskt men overkligt, har väntat länge på det där positiva gravtestet.


    Hej och välkommen! Tycker alltid det är extra fint när nån som försökt länge plussar :) hur lång tid tog det för er?
  • Äldre 10 Dec 05:38
    #84

    BF-lista

    28/7 SofieElise

    1/8 Honsomlängtar

    4/8 Persi91

    5/8 Lilja124

    8/8 puppen77, Eureka

    9/8 AnnieLyrebrant

    10/8 Bella 9876

    11/8 Sdbdm6

    13/8 Solrosen29

    14/8 Glad81, Ekskan

    15/8 Liz89, Jojjans, iiidddaaa, tjockobbe

  • Äldre 10 Dec 11:39
    #85

    Hej alla!

    Hur mår ni, jag mår illa som bara den, HELA tiden, vattnas i munnen hela dagarna, fruktansvärt.
    Sen har jag väldigt ömma bröst.
    Vad har ni för symptom?

  • Persi9­1
    Äldre 10 Dec 11:44
    #86
    Jojjans skrev 2018-12-10 05:35:53 följande:
    Oj, vilken stressande start, men grattis!! Vilken vecka sa dom att du var i, och kunde du se hjärtat slå på ul?
    Ja, otroligt stressande! Fick info när jag opererade bort äggledaren (då v 10) att ringa direkt och boka in tidigt VUL för att utesluta ett till utomkveds. Så det gjorde jag och det har jag nu på torsdag. Men jag fick som sagt mindre huggande smärtor och åkte upp direkt då så jag hann göra ett till VUL innan.

    Läkaren sa att det var svårt att säga men runt v 5 trodde han. Man såg hinnsäck och ett pytte pytte pytte som låg intill hinsäcken. Vi såg inget hjärta ännu. Förhoppningsvis ser vi det nu på torsdag. :) Läkaren lät positiv och sa att det är sååå tidigt tidigt tidigt att man knappt kan se något nu.

    Så nu den 13:e skall dem mäta vilken vecka jag är i.


  • Lycksö­kare89
    Äldre 10 Dec 11:46
    #87
    Jojjans skrev 2018-12-10 05:37:10 följande:

    Hej och välkommen! Tycker alltid det är extra fint när nån som försökt länge plussar :) hur lång tid tog det för er?


    Tack så mycket! Cirka 15 månader. Har trott att jag varit gravid vid flera tillfällen. Men nu äntligen vet jag hur det känns. Jag mår illa, har ont i brösten och molvärk. Det sjuka är att jag njuter av det, haha. Vem trodde att man skulle bli glad över att må illa.
  • Persi9­1
    Äldre 10 Dec 11:53
    #88
    Ekskan skrev 2018-12-10 11:39:20 följande:

    Hej alla!

    Hur mår ni, jag mår illa som bara den, HELA tiden, vattnas i munnen hela dagarna, fruktansvärt.
    Sen har jag väldigt ömma bröst.
    Vad har ni för symptom?


    Jag mår övervägande bra. Men i helgen mådde jag fruktansvärt illa :(.. men kräktes aldrig.

    Har molande värk i livmodern flera gånger om dagen. Samt ömma bröst!
  • Äldre 10 Dec 12:02
    #89
    Ekskan skrev 2018-12-10 11:39:20 följande:

    Hej alla!

    Hur mår ni, jag mår illa som bara den, HELA tiden, vattnas i munnen hela dagarna, fruktansvärt.
    Sen har jag väldigt ömma bröst.
    Vad har ni för symptom?


    Har inga symptom överhuvudtaget. Det är så olika. 


    Första graviditeten hade jag massor med symptom redan från när ägget fäste, det var så grova humörsvängningar och galet sug på Päron-MER att det inte gick att ta miste på haha.


    Andra graviditeten kände jag ingenting förrän efter några veckor. Testade då jag kom på att mensen var sen men kände ingenting. 


    Fick ett missfall förra året, då kände jag ingenting direkt heller. 


    Fick ett missfall förra månaden, då hade jag ökande symptom framtill dagen före misfallet, sen bara allt slutade tvärt. 


    Just nu känner jag ingenting. Har haft feber torsdag-söndag så kroppen fokuserar väl på det. Det enda jag kan känna är lite obekvämt tryck om det blir tryck mot livmodern ibland, men annars knappt någon växtvärk. Plussade i lördags och har tagit ett till billigt test som låg här hemma och det var tydligt starkare, så det räknar jag som positivt i alla fall. Glad

  • Anonym (A)
    Äldre 10 Dec 12:08
    #90
    Persi91 skrev 2018-12-09 09:55:33 följande:

    Jag går gärna med i denna tråd :)

    Jag plussade 24/11 och har ett utomkvedshavandeskap från i maj i bagaget. Jag fick då operera bort min vänstra äggledare. Var helt hundra på att den andra äggledaren också skulle vara trasig och att vi skulle få svårt att bli med barn...

    Men här sitter jag, med en rykande färsk ultraljudsbild i handen. Åkte in till sjukhuset pga att jag kände molvärk och som huggande vid högra äggledaren. Men graviditeten satt där den skulle. :) Är överlycklig. Har enligt sista mens BF i juli men har långa cykler så runt 4/8. 


    Grattis! Hoppas jag har samma tur som dig. Fick också X i maj och opererade ut vänstra äggledaren i juni.. har också känt hugg i höger sida denna graviditeten och åkte in, men de kunde inte se något på VUL än.. har VUL igen nästa vecka, men hcg ökar som det ska så vågar äntligen hoppas lite :)
Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL