• Jojjans

    BF augusti 2019 - stannar på FL

    Hej alla!

    Jag är 32 år och har precis plussat på äl+11. Det är första barnet för mig och min sambo och nu vill jag gärna följas åt med andra som har BF i augusti och som vill stanna på FL.

    För mig är det första barnet, så la tråden i den kategorin, men vill du vara med fast du har barn sen tidigare är du såklart välkommen!

  • Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL
  • Persi91

    Idag gjorde jag mitt andra VUL!! Det första skedde som sagt spontant eftersom jag trodde jag fått ett X igen. Jag hade redan ett besök inbokat och dem rådde mig till att inte boka av detta.

    Jag var såklart supernervös inför besöket. Jag visste att graviditeten satt där den skulle och jag hade sett det pyttepyttepyttelilla fostret sist. Men jag var bara orolig att grav. hade avstannat och gud vet vad. Ni känner garanterat igen er i alla dessa orostankar. 

    Idag förvarnade läkaren mig att jag "minsann inte kanske ser något"....OCH det syntes, väl. Tickande hjärta och hela köret. Jag går in i v.8 imorgon!

    Snälla lilla ärta, stanna där inne!!

  • Jojjans
    Persi91 skrev 2018-12-13 18:32:52 följande:

    Idag gjorde jag mitt andra VUL!! Det första skedde som sagt spontant eftersom jag trodde jag fått ett X igen. Jag hade redan ett besök inbokat och dem rådde mig till att inte boka av detta.

    Jag var såklart supernervös inför besöket. Jag visste att graviditeten satt där den skulle och jag hade sett det pyttepyttepyttelilla fostret sist. Men jag var bara orolig att grav. hade avstannat och gud vet vad. Ni känner garanterat igen er i alla dessa orostankar. 

    Idag förvarnade läkaren mig att jag "minsann inte kanske ser något"....OCH det syntes, väl. Tickande hjärta och hela köret. Jag går in i v.8 imorgon!

    Snälla lilla ärta, stanna där inne!!


    Åå vad skönt och lugnande att allt gick bra! Vilken lättnad det måste vara :)
  • Vi89Li

    BF-lista

    28/7 SofieElise

    1/8 Honsomlängtar

    4/8 Persi91

    5/8 Lilja124

    8/8 puppen77, Eureka

    9/8 AnnieLyrebrant

    10/8 Bella 9876

    11/8 Sdbdm6

    13/8 Solrosen29

    14/8 Glad81, Ekskan

    15/8 Liz89, Jojjans, iiidddaaa, tjockobbe

    20/8 Vi89Li

    23/8 lillagullefjun

  • Persi91
    Jojjans skrev 2018-12-13 18:35:15 följande:
    Åå vad skönt och lugnande att allt gick bra! Vilken lättnad det måste vara :)
    Mycket lugnande! Men jag oroar mig ändå.. Det kommer nog ta lång tid innan man kan känna ett inre lugn över graviditeten. 
  • Egl

    Hej!

    Jag har fått mitt första inskrivningssamtal den 10/1. Ni som fått tidiga vul, redan i v 6-8, hur har ni gjort? Bokat privat? Bara ringt en gyn och bokat? Jag har inte ont eller något sånt utan mer ? inga symptom alls?-oron.

    Ska försöka lägga till mig på bf-listan, om jag lyckas haha????

  • Jojjans
    Egl skrev 2018-12-13 20:04:07 följande:

    Hej!

    Jag har fått mitt första inskrivningssamtal den 10/1. Ni som fått tidiga vul, redan i v 6-8, hur har ni gjort? Bokat privat? Bara ringt en gyn och bokat? Jag har inte ont eller något sånt utan mer ? inga symptom alls?-oron.

    Ska försöka lägga till mig på bf-listan, om jag lyckas haha????


    Förra gången jag var gravid bokade vi det privat. Det var visserligen efter inskrivning med bm, men min bm tyckte inte det fanns anledning så jag bokade och bekostade det själv på en klinik som utför både remitterade och privata ultraljud.

    Den här gången hade jag blivit lovad extra kontroller efter ett missfall, men har inte lyckats få inskrivning förrens vecka 9, och vill gärna göra ett vul innan dess så har bokat privat igen.
  • Lycksökare89

    BF-lista

    28/7 SofieElise

    1/8 Honsomlängtar

    4/8 Persi91

    5/8 Lilja124

    8/8 puppen77, Eureka

    9/8 AnnieLyrebrant

    10/8 Bella 9876

    11/8 Sdbdm6

    13/8 Solrosen29

    14/8 Glad81, Ekskan

    15/8 Liz89, Jojjans, iiidddaaa, tjockobbe, lycksökare89

    20/8 Vi89Li

    23/8 lillagullefjun

  • Stradi

    Tycker många här fick tid så tidigt! Alltså jämfört med en själv, får snällt vänta till 25/1 :-/ och ingen vul som jag nu förstår att man förväntas boka själv. Vad mer kan jag förväntas veta? Jag känner mig dum som måste fråga men hur ska man annars veta.

    Har för övrigt sovit som en stock efter middagen tills nu ???????? ska försöka somna om igen

  • Jojjans
    Stradi skrev 2018-12-14 01:22:56 följande:

    Tycker många här fick tid så tidigt! Alltså jämfört med en själv, får snällt vänta till 25/1 :-/ och ingen vul som jag nu förstår att man förväntas boka själv. Vad mer kan jag förväntas veta? Jag känner mig dum som måste fråga men hur ska man annars veta.

    Har för övrigt sovit som en stock efter middagen tills nu ???????? ska försöka somna om igen


    Nä, tidigt vul är dom inte frikostiga med. Det är bara om man har väldigt oregelbunden mens eller av andra orsaker är osäker på graviditetslängden, eller om det finns medicinskt motiverade skäl typ.

    Hänger man på familjeliv är det lätt att tro att alla gör vul, men så är det ju verkligen inte. Min gissning är att vi neurotiska, oroliga kontrollfreaks är överrepresenterade på familjeliv ;)
Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL