• Äldre 5 Dec 07:35
    7275 visningar
    936 svar
    936
    7275

    BF augusti 2019 - stannar på FL

    Hej alla!

    Jag är 32 år och har precis plussat på äl+11. Det är första barnet för mig och min sambo och nu vill jag gärna följas åt med andra som har BF i augusti och som vill stanna på FL.

    För mig är det första barnet, så la tråden i den kategorin, men vill du vara med fast du har barn sen tidigare är du såklart välkommen!

  • Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL
  • Fri 16 Aug 2019 09:17

    Nu ligger man på förlossningen för igångsättning och är öppen 2-3cm

  • Fri 16 Aug 2019 09:21
    Norrlandsmamma skrev 2019-08-16 09:17:04 följande:

    Nu ligger man på förlossningen för igångsättning och är öppen 2-3cm


    Åh, vad spännande! Håller tummarna för att allt ska gå bra och så smärtfritt som möjligt! Uppdatera gärna när du kan och orkar.
  • Anonym (oroli­g)
    Fri 16 Aug 2019 11:00

    Hej,

    Ett litet oroligt inlägg kommer hem.

    Hade bf i tisdags, nu under morgonen har jag inte känt av henne någonting.. fick panik och åt först glass, tog ett stort glas med isvatten och ligger på sidan nu sedan typ en halvtimme. Kände någon pyttelite rörelser men inget mer.. men nu känner jag att hon har hicka där inne, har haft det i typ 5 min. Ska jag nöja mig med det, en stund iaf? Men vara lite observant under dagen om hon inte kommer igång mer? Och isf ringa in senare om hon inte kommer igång mer?

  • Fri 16 Aug 2019 11:43
    Anonym (orolig) skrev 2019-08-16 11:00:50 följande:

    Hej,

    Ett litet oroligt inlägg kommer hem.

    Hade bf i tisdags, nu under morgonen har jag inte känt av henne någonting.. fick panik och åt först glass, tog ett stort glas med isvatten och ligger på sidan nu sedan typ en halvtimme. Kände någon pyttelite rörelser men inget mer.. men nu känner jag att hon har hicka där inne, har haft det i typ 5 min. Ska jag nöja mig med det, en stund iaf? Men vara lite observant under dagen om hon inte kommer igång mer? Och isf ringa in senare om hon inte kommer igång mer?


    Förstår oron och tänker att det alltid är bättre att ringa förlossningen en gång för mycket än tvärtom!

    Kanske hon kommit igång mer redan nu?
  • Anonym (oroli­g)
    Fri 16 Aug 2019 11:47
    Akira Öken skrev 2019-08-16 11:43:33 följande:

    Förstår oron och tänker att det alltid är bättre att ringa förlossningen en gång för mycket än tvärtom!

    Kanske hon kommit igång mer redan nu?


    Ja, jag gav det en sista chans och tryckte i min mackor och sen choklad. Har fått 2 små rörelser till nu.. men som sagt de är mindre, ska vila i typ 30-60 min till. Får jag ingen mer respons så rinher jag in.. käkade chokladen ganska nyligen..
  • Fri 16 Aug 2019 11:55
    Anonym (orolig) skrev 2019-08-16 11:47:57 följande:

    Ja, jag gav det en sista chans och tryckte i min mackor och sen choklad. Har fått 2 små rörelser till nu.. men som sagt de är mindre, ska vila i typ 30-60 min till. Får jag ingen mer respons så rinher jag in.. käkade chokladen ganska nyligen..


    Låter som en bra idé!
  • Sat 17 Aug 2019 21:58
    Jojjans skrev 2019-08-14 11:32:13 följande:

    Ja lilla bebisen ligger på neo och får lite andningsstöd och sondmatas, men sigeeflexen finns där och han andas bättre och bättre hela tiden så vi blir kog bara kvar en dryg vecka. Vi är alla omtöcknade och chokade men lyckliga att allt gick så bra! Han skulle verkligen ut igår, det fick inte att stoppa på något vis :)


    Ja det kan jag tänka mig kom som en chock! Men va skönt att det är på väg åt rätt håll och att alla är i behåll!
  • Sun 18 Aug 2019 01:59

    Hej nu är sonen äntligen här :) öppen 4cm vid åtta på kvällen och vid nio tog hinnorna så vattnet gick, sedan gick allt så fort, att från vattenavgång till akut kejsarsnitt. Blev på detta vis då navelsträngen kom ut och detta är då akut eftersom allt till bebisen stryps så som luft och näring.

    bebisens puls var nere på 40 när dom börjar rulla mig springandes till op. Jag själv är fortfarande i chock och gråter av tanken så hur nära jag var att mista min son.

    Som för övrigt bara mår bra. :)

    Men nu vill vi ha hjälp med vad han ska heta så några förslag?

    Namnet måste passa till Fenix, Aimée och nilas de ska helst också betyda något

  • Anonym (Snart fyra)
    Sun 18 Aug 2019 14:12

    Åh grattis till alla som fått sina små guldklimpar.

    Tiden har nästan stannat upp hos oss. Vår lilla Clara blir 2 veckor på tisdag och i morgon återvänder storasyskonen till skolan. Hej rutiner!

  • Sun 18 Aug 2019 16:18
    Norrlandsmamma skrev 2019-08-18 01:59:57 följande:

    Hej nu är sonen äntligen här :) öppen 4cm vid åtta på kvällen och vid nio tog hinnorna så vattnet gick, sedan gick allt så fort, att från vattenavgång till akut kejsarsnitt. Blev på detta vis då navelsträngen kom ut och detta är då akut eftersom allt till bebisen stryps så som luft och näring.

    bebisens puls var nere på 40 när dom börjar rulla mig springandes till op. Jag själv är fortfarande i chock och gråter av tanken så hur nära jag var att mista min son.

    Som för övrigt bara mår bra. :)

    Men nu vill vi ha hjälp med vad han ska heta så några förslag?

    Namnet måste passa till Fenix, Aimée och nilas de ska helst också betyda något


    Oj vilken dramatik! Förstår att du är chockad men va skönt att det slutade gott! Gratulerar!

    Vi har namnproblem själv haha men jag hade Eli eller Elis som förslag men det fick jag inte. Inte säker på vad det betyder, är väl religiös grund tror jag men tycker bara det är fint. Så jag kastar väl in det som förslag :P
  • Mon 19 Aug 2019 13:49
    Norrlandsmamma skrev 2019-08-18 01:59:57 följande:

    Hej nu är sonen äntligen här :) öppen 4cm vid åtta på kvällen och vid nio tog hinnorna så vattnet gick, sedan gick allt så fort, att från vattenavgång till akut kejsarsnitt. Blev på detta vis då navelsträngen kom ut och detta är då akut eftersom allt till bebisen stryps så som luft och näring.

    bebisens puls var nere på 40 när dom börjar rulla mig springandes till op. Jag själv är fortfarande i chock och gråter av tanken så hur nära jag var att mista min son.

    Som för övrigt bara mår bra. :)

    Men nu vill vi ha hjälp med vad han ska heta så några förslag?

    Namnet måste passa till Fenix, Aimée och nilas de ska helst också betyda något


    Stort grattis! Vad skönt att höra att allt gick bra trots att det blev dramatiskt mot slutet.
  • Mon 19 Aug 2019 13:53

    Imorgon har jag BF, men det finns ännu inga tecken på att något skulle vara på gång. :( Jag har väl mer eller mindre ställt in mig på att vänta lite till. Imorgon ska vi till barnmorskan. Eventuellt ska vi göra ytterligare ett tillväxtultraljud för att kontrollera bebisens storlek. Men det vet vi först efter mätningen av magen imorgon. 
    Nu ska jag ge mig ut på en liten promenad, kanske det som behövs för att sätta igång det. :)


  • Mon 19 Aug 2019 16:07
    Akira Öken skrev 2019-08-19 13:53:37 följande:

    Imorgon har jag BF, men det finns ännu inga tecken på att något skulle vara på gång. :( Jag har väl mer eller mindre ställt in mig på att vänta lite till. Imorgon ska vi till barnmorskan. Eventuellt ska vi göra ytterligare ett tillväxtultraljud för att kontrollera bebisens storlek. Men det vet vi först efter mätningen av magen imorgon. 

    Nu ska jag ge mig ut på en liten promenad, kanske det som behövs för att sätta igång det. :)


    Ja det kan ju inte skada ;) jag åt indisk mat dan innan vattnet gick, vet inte om det hjälpte visserligen men jag inbillar mig det iaf haha. Hoppas du slipper gå o vänta så länge iaf! Lycka till imorrn
  • Wed 4 Sep 2019 14:28

    Hur går det för er? Någon som fortfarande väntar tappert? Kram

  • Wed 4 Sep 2019 20:18
    Eureka skrev 2019-09-04 14:28:23 följande:

    Hur går det för er? Någon som fortfarande väntar tappert? Kram


    Min bebis kom 27 augusti (40+6). Efter två dagars försök med igångsättning kom han via kejsarsnitt. Jag är lite tacksam att det blev som det blev ändå, eftersom han vägde nästan 4,9 kg och var 54 cm lång.
  • Wed 4 Sep 2019 21:59
    Akira Öken skrev 2019-09-04 20:18:55 följande:

    Min bebis kom 27 augusti (40+6). Efter två dagars försök med igångsättning kom han via kejsarsnitt. Jag är lite tacksam att det blev som det blev ändå, eftersom han vägde nästan 4,9 kg och var 54 cm lång.


    Ojoj ingen liten bebis! Min förra vägde 4500 och kom ut vaginalt. Skönt du slapp det med den storleken. Stort grattis! Hoppas ni mår bra och att du återhämtar dig fint :)
Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL