• Äldre 18 Dec 20:02
    1942 visningar
    10 svar
    10
    1942

    Gravid igen efter ängel och skräcken växer

    Gravid i vecka 37 och är ensam hemma. Har sådan panik just nu som alltid när jag är ensam. Så rädd att förlora henne också. Hur ska jag hantera skräcken??!! Jag har dessutom ibs smärtor med kramper i magen flera gånger om dagen. Hur ska jag känna skillnaden mellan ibs smärtorna och om moderkakan lossar igen?

    Finns någon här?

  • Svar på tråden Gravid igen efter ängel och skräcken växer
  • Äldre 6 Jan 11:46
    #1

    Hur går det för dig? Skriv om du behöver prata

    Kram en annan ängelmamma


    Ängeldotter 6/9-18
  • Äldre 6 Jan 19:55
    #2
    Mawie skrev 2019-01-06 11:46:20 följande:

    Hur går det för dig? Skriv om du behöver prata

    Kram en annan ängelmamma


    Hej. Än så länge går det bra. Sex dagar kvar till bf. Vår ängel dog i magen dagen innan bf. 

    Idag mår jag ganska bra. Var inne på förlossningen för några dagar sedan för att se att allt var bra så just nu mår jag ganska bra. Det går i vågor. 

    Jag beklagar eran ängel. När dog eran ängel?
  • Äldre 7 Jan 08:54
    #3

    [quote=79340521][quote-nick]Hararochkaniner skrev 2019-01-06 19:55:54 följande:[/quote-nick]Hej. Än så länge går det bra. Sex dagar kvar till bf. Vår ängel dog i magen dagen innan bf. 

    Idag mår jag ganska bra. Var inne på förlossningen för några dagar sedan för att se att allt var bra så just nu mår jag ganska bra. Det går i vågor. 

    Jag beklagar eran ängel. När dog eran ängel?[/

    Våran tjej dog fem dagar innan, hon gick bort nu i september.

    De fann ingen orsak, men tror hon fick näringsbrist, var inne för minskade fosterrörelser två veckor innan.Hade även extrem klåda men alla blodprover var normala.Hennes hjärtslag hade gått ner från 142 till 137, men barnmorskorna sa bara att det är bara hennes vilopuls.En trött tjej fick jag höra, flera ggr. Hon var varit jätte livlig tidigare, så jag reagerade med oro men fick en klapp på axeln, det kommer ju gå bra! Fick dextrosol i stället så hon fick en liten sockerkick och orkade röra på sig en liten stund, de gjorde inget tul, känner mig bitter och arg för att de aldrig gjorde en ordentlig koll hon var ju slö redan där!

    Kommer aldrig förlåta mödravården.

    Vi har försökt få barn i snart fyra år och får bara missfall och så hände det här.De visste om det här och min oro men de var stressade och arroganta.

    Fick ett missfall till nu i helgen, längtar efter en regnbåge men har på känn att vi inte hinner skaffa några barn pga min ålder.

    Förstår att de här dagarna känns extra tunga och nervösa, har du fått mycket extra kontroller nu med din regnbåge? Hade du blödningar sist när moderkakanlossnade?

    Förstår om du inte orkar prata och har ju annat att tänka på just nu, så pratar jag gärna när den lilla har kommit, och jag önskar er den bästa förlossningen och finaste lillla bebben, kram!


    Ängeldotter 6/9-18
  • Äldre 4 Feb 15:17
    #4

    Hur har det gått!? <3


    Ängeldotter 6/9-18
  • Äldre 15 Feb 22:02
    #5
    Mawie skrev 2019-01-07 08:54:20 följande:

    [quote=79340521][quote-nick]Hararochkaniner skrev 2019-01-06 19:55:54 följande:[/quote-nick]Hej. Än så länge går det bra. Sex dagar kvar till bf. Vår ängel dog i magen dagen innan bf. 

    Idag mår jag ganska bra. Var inne på förlossningen för några dagar sedan för att se att allt var bra så just nu mår jag ganska bra. Det går i vågor. 

    Jag beklagar eran ängel. När dog eran ängel?[/

    Våran tjej dog fem dagar innan, hon gick bort nu i september.

    De fann ingen orsak, men tror hon fick näringsbrist, var inne för minskade fosterrörelser två veckor innan.Hade även extrem klåda men alla blodprover var normala.Hennes hjärtslag hade gått ner från 142 till 137, men barnmorskorna sa bara att det är bara hennes vilopuls.En trött tjej fick jag höra, flera ggr. Hon var varit jätte livlig tidigare, så jag reagerade med oro men fick en klapp på axeln, det kommer ju gå bra! Fick dextrosol i stället så hon fick en liten sockerkick och orkade röra på sig en liten stund, de gjorde inget tul, känner mig bitter och arg för att de aldrig gjorde en ordentlig koll hon var ju slö redan där!

    Kommer aldrig förlåta mödravården.

    Vi har försökt få barn i snart fyra år och får bara missfall och så hände det här.De visste om det här och min oro men de var stressade och arroganta.

    Fick ett missfall till nu i helgen, längtar efter en regnbåge men har på känn att vi inte hinner skaffa några barn pga min ålder.

    Förstår att de här dagarna känns extra tunga och nervösa, har du fått mycket extra kontroller nu med din regnbåge? Hade du blödningar sist när moderkakanlossnade?

    Förstår om du inte orkar prata och har ju annat att tänka på just nu, så pratar jag gärna när den lilla har kommit, och jag önskar er den bästa förlossningen och finaste lillla bebben, kram!


    Jag är också oerhört besviken på mödravården. Jag hade extrem näringsbrist under denna graviditeten, b12 värden nere i praktiskt taget 0 och kunde därför inte ta upp järnet i vare sig mat eller järntabletter. Det som räddade min dotter var att jag valde att gå till primärvården för att ta reda på att allt stod rätt till. 

    Vår lilla tjej fyllde en månad igår <3 Allt gick bra med undantag för kolik. men varje skrik betyder att hon lever! 

    Jag är så ledsen att höra om eran regnbåge, är själv fyrtio och kändes som att det kunde vara vår sista chans. Jag hoppas innerligt att ni lyckas <3 

    Jag blödde ingenting när moderkakan lossnade. Vi hade precis varit på en långpromenad hela familjen för att ta till vara på sista dagen som tvåbarnsfamilj och när vi kom hem var var jag så trött, hade ont under praktiskt taget hela graviditeten så jag förstod inte att smärtan jag kände var annorlunda. Jag var så van vid att bara tränga bort smärtan för den var enligt mvc "normal". Jag var så trött när jag kom hem så att kolla fosterrörelser var inget jag ens tänkte på utan gick och la mig. Jag var så van vid smärta så jag la mig och sov och när jag till slut vaknade och åkte till förlossningen så var hon död.

    Tack så väldigt för att du svarade och brydde dig. Sådant värmer hjärtat så oerhört när där bara finns skräck och sorg <3
  • Äldre 2 Mar 22:59
    #6

    Kärlek till er <3 <3 <3 ni är starka

  • Äldre 3 Mar 21:45
    #7
    Sophieceline skrev 2019-03-02 22:59:40 följande:

    Kärlek till er <3 <3 <3 ni är starka


    Tack
  • Mon 27 May 2019 10:22
    #8
    Mawie skrev 2019-01-07 08:54:20 följande:

    [quote=79340521][quote-nick]Hararochkaniner skrev 2019-01-06 19:55:54 följande:[/quote-nick]Hej. Än så länge går det bra. Sex dagar kvar till bf. Vår ängel dog i magen dagen innan bf. 

    Idag mår jag ganska bra. Var inne på förlossningen för några dagar sedan för att se att allt var bra så just nu mår jag ganska bra. Det går i vågor. 

    Jag beklagar eran ängel. När dog eran ängel?[/

    Våran tjej dog fem dagar innan, hon gick bort nu i september.

    De fann ingen orsak, men tror hon fick näringsbrist, var inne för minskade fosterrörelser två veckor innan.Hade även extrem klåda men alla blodprover var normala.Hennes hjärtslag hade gått ner från 142 till 137, men barnmorskorna sa bara att det är bara hennes vilopuls.En trött tjej fick jag höra, flera ggr. Hon var varit jätte livlig tidigare, så jag reagerade med oro men fick en klapp på axeln, det kommer ju gå bra! Fick dextrosol i stället så hon fick en liten sockerkick och orkade röra på sig en liten stund, de gjorde inget tul, känner mig bitter och arg för att de aldrig gjorde en ordentlig koll hon var ju slö redan där!

    Kommer aldrig förlåta mödravården.

    Vi har försökt få barn i snart fyra år och får bara missfall och så hände det här.De visste om det här och min oro men de var stressade och arroganta.

    Fick ett missfall till nu i helgen, längtar efter en regnbåge men har på känn att vi inte hinner skaffa några barn pga min ålder.

    Förstår att de här dagarna känns extra tunga och nervösa, har du fått mycket extra kontroller nu med din regnbåge? Hade du blödningar sist när moderkakanlossnade?

    Förstår om du inte orkar prata och har ju annat att tänka på just nu, så pratar jag gärna när den lilla har kommit, och jag önskar er den bästa förlossningen och finaste lillla bebben, kram!


    Hur har det gått för dig Mawie nu under 2019?
  • Fri 31 May 2019 18:54
    #9

    Har fått två missfall efter vi förlorade våran dotter.

    Vi har bokat in en konsultation på fertilitetsplus i Juli.

    Så får vi se vad de säger, känns ändå skönt att man påbörjat någonting.


    Ängeldotter 6/9-18
  • Fri 31 May 2019 20:11
    #10
    Mawie skrev 2019-05-31 18:54:40 följande:

    Har fått två missfall efter vi förlorade våran dotter.

    Vi har bokat in en konsultation på fertilitetsplus i Juli.

    Så får vi se vad de säger, känns ändå skönt att man påbörjat någonting.


    Jag beklagar verkligen, jag hade hoppats att du hade sluppit få fler missfall. Hoppas det går bra för dig hos Marie på Fertilitetplus. Du är varmt välkommen till Atentråden om du vill. Flera som går hos Fertilitetplus och får Intralipiddropp finns där. Du hittar lillagrodanutanben där ochså. Hon har nyligen varit hos Marie och tagit prover sa hon.

    Jag kan tipsa dig om att köpa och läsa boken " is your body babyfriendly". Den finns på Bokus och Adlibris för ca 300kr. Den berättar allt man behöver veta om fertilitetsproblem och immunbehandling.

    Ytterligare ett jättebra tips är att göra ivfSerums Mensblodtest som man gör hemifrån ich skickar till labbet i Aten. Man kan ha baciller därinne utan symptom och utan att de svenska testerna visat något, och om man har det så kan det försvåra för embryot när det försöjer fästa och då kan resultatet bli minus eller missfall.

    Googla på ivfSerum infection screening så hittar du all info inkl adress att skicka till. Man gör både Locus Medicustestet och 11 in one, det kostar totalt 300euro och då ingår receptskrivning på antibiotika till er båda om baciller hittas. Både mannen och kvinnan måste behandlas samtidigt och lika länge, annars bollar man bara bacillerna mellan varandra.
Svar på tråden Gravid igen efter ängel och skräcken växer