• Sharpe­r
    Äldre 18 Dec 22:24
    416 visningar
    4 svar
    4
    416

    Möte i skolan

    Blev helt sonika inbjuden på ett möte i skolan där man ska diskutera om resursfördelning inför vårterminen (gällande min bonusson), pratade alltså med rektorn ikväll och mötet är imorgon. Blev lite paff när rektorn sa att vi gärna gick medverka. Hur som helst, någon mer här inne som är bonusförälder som fått ställa upp väldigt mycket för sina bonusbarn i olika situationer? Tycker ibland det är svårt att bemöta, samtidigt som nu skolan vid olika tillfällen blandar in framförallt mig självmant.

  • Svar på tråden Möte i skolan
  • Äldre 19 Dec 07:12
    #1

    För mig är det en självklarhet att medverka.

  • Sharpe­r
    Äldre 19 Dec 08:03
    #2
    Långbenopluto skrev 2018-12-19 07:12:41 följande:

    För mig är det en självklarhet att medverka.


    För mig är det också en självklarhet men verkar som om det är ovanligt i samhället för ibland får man höra att det inte är min ensak mm.
  • Äldre 24 Dec 21:58
    #3

    Är båda föräldrarna tillfrågade om de är ok med att du närvarar? Annars får de naturligtvis inte fråga - Eller gå med på att du deltar.

    I övrigt, jag tror det är rätt vanligt att man som bonusföräldern deltar "som en förälder", men lika vanligt att man inte gör det. Det är ju upp till er som familj, och den andra föräldern (gällande skolgrejer, inte hur delaktig man är i familjen i övrigt).

    Är det ngt du vill vara med på? Är du delaktig i övrigt?

  • Sharpe­r
    Äldre 25 Dec 11:24
    #4
    Brumma skrev 2018-12-24 21:58:53 följande:

    Är båda föräldrarna tillfrågade om de är ok med att du närvarar? Annars får de naturligtvis inte fråga - Eller gå med på att du deltar.

    I övrigt, jag tror det är rätt vanligt att man som bonusföräldern deltar "som en förälder", men lika vanligt att man inte gör det. Det är ju upp till er som familj, och den andra föräldern (gällande skolgrejer, inte hur delaktig man är i familjen i övrigt).

    Är det ngt du vill vara med på? Är du delaktig i övrigt?


    Vi struntade i mötet till slut (det var alltså inget möte om specifikt mannens son).

    Jag vill vara delaktig då vi är en familj och agerar utefter det hemma. Min man är lika delaktig i mina barn då det är våra barn oavsett biologiskt eller inte.
Svar på tråden Möte i skolan