• Äldre 25 Dec 10:43
    3092 visningar
    22 svar
    22
    3092

    Kände att ni var gravida?

    Hej tjejer!

    Jag har en undran till er som redan blivit gravida.

    Kände ni att ni var gravida? Jag menar inte gravidsymptom och fysiska känningar, utan förnimmelser? "Att ni bara visste".

    Det kanske låter flummigt. Men jag tycker att jag "känner" att jag inte blivit gravid varje gång jag tagit ett negativit graviditetstest eller mensen kommer. Men sen så har jag aldrig plussat så jag kan ju inte svara för om man inte "känner" förrän man blivit gravid.

  • Svar på tråden Kände att ni var gravida?
  • Äldre 25 Dec 11:16
    #1

    Min andra graviditet kände jag i hela kroppen att jag var gravid.

    Inga symptom på något sätt men jag bara kände det i hela kroppen. Tog ett test 4 dagar innan BIM och visst var det ett plus.

    Men första graviditeten hade jag ingen susning om att jag var gravid.

    Jag hade en tenta och jag var så himla stressad. Efter tentan så slappnade jag av och kom då på att mensen var betydligt sen, ca 1.5 vecka när jag räknade och tog ett test som visade ett plus.

  • Äldre 25 Dec 11:16
    #2

    Ja, jag har känt det. Eller snarare har jag vetat det på morgonen när jag precis vaknat innan alla tankar kommit. Så förmodligen känner jag något i kroppen som är annorlunda men inte kan sätta fingret på det. Hade inga graviditetssymptom förrän efter typ halva graviditeten hade gått båda gångerna, så det berodde inte på nåt sånt.

  • Äldre 25 Dec 11:20
    #3
    Ebo88 skrev 2018-12-25 11:16:30 följande:

    Min andra graviditet kände jag i hela kroppen att jag var gravid.

    Inga symptom på något sätt men jag bara kände det i hela kroppen. Tog ett test 4 dagar innan BIM och visst var det ett plus.

    Men första graviditeten hade jag ingen susning om att jag var gravid.

    Jag hade en tenta och jag var så himla stressad. Efter tentan så slappnade jag av och kom då på att mensen var betydligt sen, ca 1.5 vecka när jag räknade och tog ett test som visade ett plus.


    Första graviditeten kanske kroppen och huvudet var upptagen med annat ja. Men häftigt att du kände det andra gången!
  • Äldre 25 Dec 11:24
    #4
    Let it Rain skrev 2018-12-25 11:16:58 följande:

    Ja, jag har känt det. Eller snarare har jag vetat det på morgonen när jag precis vaknat innan alla tankar kommit. Så förmodligen känner jag något i kroppen som är annorlunda men inte kan sätta fingret på det. Hade inga graviditetssymptom förrän efter typ halva graviditeten hade gått båda gångerna, så det berodde inte på nåt sånt.


    Så himla häftigt att kroppen bara vet!

    Vårt första försök så tyckte jag att det kändes att något var annorlunda. Men jag antar att det kanske bara var lycka över vårt beslut att försöka få barn.

    För känslan av att det inte är något tycker jag som sagt också känns, tomt på något sätt. Så när man får det definitivt (mens eller neg. Grav.test) så känns det som "Men det visste jag ju redan".
  • Äldre 25 Dec 12:29
    #5

    Nej, det gjorde jag inte.

  • Äldre 25 Dec 12:32
    #6

    Jag kände ingenting förrän i typ v 7-8 när jag började tappa aptiten och må illa.

  • Äldre 25 Dec 12:32
    #7

    Jag "visste" från dag 2 efter att ägget satts in (ivf). Symptom kom 5 dagar senare.


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Äldre 25 Dec 12:34
    #8

    Första gången blev jag spontant gravid efter att vi försökt i 18 månader. "Visste" även där, fast jag inte fått symptom än.


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Äldre 25 Dec 12:34
    #9
    Nandez skrev 2018-12-25 12:29:51 följande:

    Nej, det gjorde jag inte.


    Försökte ni aktivt att få barn och höll koll på ägglossning och dyl.?
  • Äldre 25 Dec 12:36
    #10
    Ida3434 skrev 2018-12-25 12:32:46 följande:

    Jag kände ingenting förrän i typ v 7-8 när jag började tappa aptiten och må illa.


    Okej.. men hade du tagit grav.test innan eller visste du inte alls om att du var gravid förrän du fick symptom?
Svar på tråden Kände att ni var gravida?