• Äldre 25 Dec 22:08
    29441 visningar
    3333 svar
    3333
    29441

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 28 Dec 11:00
    #21
    Snowflingan skrev 2018-12-28 10:39:20 följande:

    Va roligt att vi är några stycken! Sedan ser jag att vi är många som har fått missfall innan, vi får hoppas hoppas att allt ska gå bra för alla denna gång!

    Jag är nyfiken på molvärk, har ni kraftig molvärk eller hur har ni? Min molvärk kommer och går men på kvällen nu två dagar i rad har jag fått rejäl molvärk lite längre stund och det skrämmer mig lite


    Jag har haft kraftigare molvärk den här gången jämfört med mina andra två graviditeter (båda missfall). Blev också riktigt orolig och började vänta på att blödningarna skulle dyka upp. Men just nu har det lugnat ner sig lite. Försöker verkligen att inte känna efter för mycket men ibland är det ju svårt.

    Håller tummarna för oss alla!! <3
  • Äldre 28 Dec 11:00
    #22
    Snowflingan skrev 2018-12-28 10:39:20 följande:

    Va roligt att vi är några stycken! Sedan ser jag att vi är många som har fått missfall innan, vi får hoppas hoppas att allt ska gå bra för alla denna gång!

    Jag är nyfiken på molvärk, har ni kraftig molvärk eller hur har ni? Min molvärk kommer och går men på kvällen nu två dagar i rad har jag fått rejäl molvärk lite längre stund och det skrämmer mig lite


    Jag har haft endel ?mensvärk? både i magen och ländryggen. Tänker att det inte är så konstigt att det känns då livmodern ska bli större och någon ska växa och leva där inne :) minns att jag hade helt otroligt ont när jag väntade första barnet, satt typ och höll in tårarna på jobbet pga värken :P
  • Anonym (Saga N)
    Äldre 28 Dec 18:57
    #23

    Plussade svagt idag beräknad mens på söndag.

    Helt svårt att tro detta. Första försöket och plus. Oron börjar redan men håller tummarna. Vad ska man tänka på nu???

  • Anonym (Gravi­d septem­ber)
    Äldre 28 Dec 21:51
    #24

    Hej,

    Jag har precis plussat ???????? oplanerat men välkommet!

    Tror bf är i början på september 2019. Jag och min sambo har två barn, 3 och 5 år ??

  • Anonym (Gravi­d septem­ber)
    Äldre 28 Dec 21:52
    #25

    Mina smileisar blev frågetecken :)

  • Äldre 28 Dec 21:56
    #26

    Hej! Plussade 25:e dec och har räknat på att BF borde va 4-10 sep nångång :) Detta är vårt första barn så det är extra spännande allting!

    Jag är 24 och jag och min man fick till det på vårt första försök. Vi blev så chockade då det tog ca 1 år för mina föräldrar att bli gravida så trodde vi de kunde ta ett tag för oss också. Men det blev plus direkt :D är så lycklig och samtidigt så orolig över att något ska hända nu, eftersom det är så tidigt i graviditeten än så länge!

    Skulle vara kul och höra era symtom än så länge. Själv är jag ganska svullen på magen och har ?växtvärk? som känns typ som mensvärk men bara precis över livmodern. Jag mår lite illa och kissar hela tiden, alltså hela tiden haha.

    Ska bli kul att få följa era resor!

  • Äldre 28 Dec 22:03
    #27

    Hallå!

    Jag plussade i förrgår Och beräknad 14 september. Andra barnet har en dotter sen tidigare! ????

    Jag har skapat en hemlig fbgrupp för gravida med bf september 2019 så ni får gärna skriva till mig så kan jag lägga till er! Tänkte att det skulle vara max 50st i gruppen så den inte blir allt för stor ????

  • Äldre 28 Dec 22:13
    #28

    Hallå!

    Grattis allihopa!

    Jag plussade i förrgår och beräknad 7 september. Andra barnet har en dotter sen tidigare!

    Efter första graviditeten fick jag typ 1 diabetes så vi får se hur denna graviditet går!

    Jag har skapat en hemlig fbgrupp för gravida med bf september 2019 så ni får gärna skriva till mig så kan jag lägga till er! Tänkte att det skulle vara max 50st i gruppen så den inte blir allt för stor.

  • Äldre 28 Dec 22:56
    #29

    Hej allihopa!

    Jag plussade igår, helt overkligt. Står att BF är 2 september. Vårt första och vi är runt 25 båda. Inga symptom dock mer än utebliven mens så det känns väldigt overkligt. Men stickan visade plus, visst är det säkert då?

    Vad gör man nu, kontaktar vårdcentralen/barnmorska?

  • Äldre 28 Dec 23:59
    #30
    Johanna555 skrev 2018-12-28 22:56:04 följande:

    Hej allihopa!

    Jag plussade igår, helt overkligt. Står att BF är 2 september. Vårt första och vi är runt 25 båda. Inga symptom dock mer än utebliven mens så det känns väldigt overkligt. Men stickan visade plus, visst är det säkert då?

    Vad gör man nu, kontaktar vårdcentralen/barnmorska?


    Grattis! Samma för mig, känner mig som vanligt förutom lite växtvärk i livmodern då och då. Tänker att det kanske är skönt så länge det varar haha

    Som jag har förstått det kan man få falskt negativt men inte falskt positivt resultat! Utan att ett plus alltid är ett plus.
Svar på tråden Bf September 2019